Ik ga van 10 februari tot 9 mei naar Vietnam, Laos en Cambodja en misschien thailand.
Ik vlieg vanaf amsterdam naar Hanoi. Iemand tips hoe ik het beste kan reizen?
Eerst heel vietnam en dan richting de andere landen? Of eerst noord vietnam, dan laos, cambodja, eventueel thailand en terug naar zuid vietnam en door reizen naar hanoi?
Ik denk dat vier landen wel haalbaar zijn in drie maanden, maar je zult wel wat sneller moeten reizen (of eventueel dingen skippen). Wil je van noord naar zuid Vietnam reizen (of andersom), dan kun je in drie weken Vietnam in vogelvlucht zien. Wat betreft de anderen landen, zou ik je vraag ook even op die fora plaatsen om een concreet beeld te krijgen.
Ik raad je aan om eerst door Vietnam te reizen, dan Cambodja en dan Laos en hierna eventueel Thailand. Maar het ligt er natuurlijk ook aan of je een retour hebt A’dam-Hanoi of niet. Anders zou ik via Bangkok terugvliegen. Ik denk dat per land je reis maken het mooiste is, omdat vele reizigers toch de landen met elkaar vergelijken. Je komt dan ook rustig van het ene ‘sfeertje’ in het andere. Maar dit is mijn idee (begrijp je ook een beetje wat ik bedoel? Vind het moeilijk om dit concreet uit te leggen). Misschien hebben andere mede Vietnamreizigers wel een ander idee.
Mocht je toch terugkomen in Vietnam, let er dan op dat je dan een visum met een dubbele entry hebt (kost wat meer).
Heel veel succes met het ‘uitfioleren’ van je reis!
Bedankt voor je snelle reactie. Ik vlieg ook weer terug vanaf Hanoi naar Amsterdam.
Het plan is om lekker relax te gaan reizen en niet gehaast. Denk dan dat vietnam, dan cambodja en dan laos een goed idee is. Wanneer ik dan nog tijd over heb kan ik altijd nog naar thailand.
Heb jij nog dingen/plekken in vietnam waarvan je zegt die kun je echt niet missen?
Er staat veel in de lonely planet en op internet, maar iets wat niet zo bekend is maar wat jij zegt dat wel echt de moeite waard is?
Ik ben het helemaal met Anne-Jitske eens.
Wanneer je relax wilt is het skippen van Thailand een goed idee.
Ook de route van Anne-Jitske zou ik volgen, maar dan meteen van Hanoi naar beneden te gaan en het noorden te bewaren op het einde.
Nu wil je natuurlijk weten waarom?
Eigenlijk heel simpel, je komt aan in de winter en dan is het gewoon koud in het noorden en de bergen. Dus meteen, misschien enkele dagen Hanoi, door naar de DMZ - Hue - Danang - Hoi An enz.
Vanaf dan heb je normaliter zonnig weer voor de rest van je vakantie; dus ook een veel aangename temp. in het noorden voor Halong Bay eventueel.
Misschien toeval, maar je datums vallen bijna precies in de maximale termijn van een multi-entry visum voor Viet Nam.
Je vraagt ook om plekken die niet echt bekend of echt het bezoeken waard zijn.
Afgaande wat ik hier lees op deze site zijn er niet echt veel mensen die de 2 onderstaande lokaties bezoeken en deze zijn echt de volle moeite van het bezoeken waard.
My Lai
wat Auschwitz is in Europa voor de geschiedenis is dit plaatsje het symbool van de oorlog in Viet Nam.
Ik heb op de foto afdeling van WW enkele foto’s geplaats over het museum.
Cuc Phuong national park
Vind het echt bijna onbegrijpelijk dat deze lokatie niet op ieders agenda staat.
Meeste mensen kiezen voor Sapa e.o.; is heel mooi, maar Cuc Phuong is supermooi.
Sapa 100000 touristen per week en Cuc Phuong 5000.
Ook het vervoer er naar toe is makkelijker, meer fauna, grotten, waterwegen, watervallen.
Ook minderheden in klederdracht, mooie rijstvelden, homestays mogenlijk enz enz.
Kan je er nog vele geven, maar stop er even mee tot je wat meer weet over je route en misschien kan ik je dan lokaties aangeven die daar bij aansluiten.
Dank voor je snelle reactie. Daar kan ik zeker wat mee.
Ik ga binnenkort is alles op een rij zetten en dan een concreter plan hier plaatsen. Wie weet heb je dan nog wel aanvullingen.