In februari/maart ga ik samen met een vriendin een maand rondreizen. We hebben relatief weinig tijd (1 maand) maar we willen niet heel erg gehaast rondreizen. De landen Vietnam, Laos of Cambodja staan op het verlanglijstje. We hebben zelf twee opties:
[ul]
[li]Noord-Vietnam en Noord-Laos.[/li][li]Zuid-Vietnam en Cambodja[/li][/ul]Wie oh wie kan advies geven over wat realistisch en haalbaar is in het tijdsbestek wat wij hebben? En wat zijn de plekken die we dan absoluut moeten hebben gezien?
waar vlieg je naartoe ? naar bkk of ga je meteen naar vietnam,laos of cambodja . dat maakt wel wat verschil voor je route natuurlijk.
bv : angkor wat , phnom phen en dan chau doc, saigon, dalat, nha trang, mui ne ,phu quoc en dan terug naar phnom phen of nar saigon .
of : vientianne, vang vieng, luang prabang, phonsavan, hanoi , halong bai, bac ha, sap , dien bien phu, muang kua, luang nam tha, vientianne
dit zijn wel routes die in 1 mnd moeten kunnen.
Ik zou als ik jou was Laos en Cambodja alleen doen daar kun je zeker een maand vertoeven.
Daarnaast kan het in het noorden van Vietnam nog best wel koud zijn volgens mij.
gr van Moira
ja dat klopt het noorden van vietnam was afgelopen jaar 2 grden. maar het noorden van laos was in die periode ook maar 10-13 graden.
dus idd zou je beter eerst cambodja of zuiden laos en dan naar noorden van laos.
ik persoonlijk zou ook voor die landen kiezen die moira zegt en niet voor vietnam.
Ik ga eerst 3 weken rondtrekken door Maleisie met mijn vriend. Mijn vriendin vliegt dan naar Bangkok. Om elkaaar te ontmoeten pakt zij een vlucht vanuit Bangkok en ik vanuit Kuala Lumpur naar… Vanuit waar we beginnen staat dus nog helemaal open. Omdat ik daarna weer terugvlieg vanuit Kuala Lumpur staat ons eindpunt ook volledig open.
Wat kunnen jullie adviseren over het beste startpunt en eindpunt als wij voor Cambodja en Laos kiezen?
phnom phen denk ik dan. daar kun je vanuit kuala lumpur en bkk met air asia komen.
vanuit kuala lumpur kun je ook naar vientianne of siem reap.
ik zou denk ik dan phnom phen beginnen. dan naar siem reap, dan laos in don khong of don det of een ander eilandje, pakse, tat lo, takaek, paksan, phonsavan,luang prabang, nong kiaw (muang ngoi neau), udom xai, luang nam tha, muang sing, vang vieng , veintianne.
en dan kun jij terug vliegen naar kl. en je vriendin kan terug naar bkk met bus of trein.
Hoi,
zelf ben ik in alle genoemde landen geweest en voor 1 maand zou ik Viet Nam aanraden (wil je echt het hele land goed zien, heb je wat mij betreft aan 1 maand nog niet genoeg)!
Kijk voor verdere tips over mijn plaats-aanraders bij deze topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=55303
Maar als je perse meer dan één land wil aandoen, zou ik gaan voor Cambodja en zuiden van Viet Nam!
Succes met de voorbereidingen!
:wereld: broniya.reismee.nl
In Cambodja zou ik niet alleen Phnom Penh en Siem Reap bezoeken… denk ook aan Battambang; maak een ritje op de ‘beroemde’ bambootrain. Of genieten op een van de stranden in Sihanoukville (of snorkelen en kanoën bij een van de kleine eilandjes voor de kust) en maak een tocht door Bokor NP of Ream NP.
Klinkt ook goed toch? Ga niet alleen de grote trekpleisters af, probeer echt wat van het land te zien… go local, dat is het allerleukst!
ja dat local gaan wat geschreven wordt ben ik het mee eens.
maar ik zou als ik moet kiezen voor laos gaan en dan alleen phnom phen en siem reap.