Thailand, Cambodia, Vietnam,.....

Vandaag een ticket geboekt naar Bangkok, nu ik al drie maal in Thailand en één maal in Cambodia ben geweest, had ik willen Vietnam doen

Ik heb een maand de tijd, maar men vraag was, wat ik het best zou doen, vanuit Bangkok, over Cambodia, zo naar Vietnam reizen, of in Bangkok een vliegticket kopen naar Vietnam?

Is een maand Vietnam ok, of te lang? Eventueel nog een stukje Laos ofzo bijnemen?

Een echte planning wat te doen en wat te zien heb ik nog niet, want het ticket is zeer onverwacht geboekt, dus tips zijn zeker welkom

Mvg

Hallo V,

Hangt een beetje af wat je wilt doen en zien in Viet Nam.
Ook je manier van reizen is een belangrijke rol.

Maar ga je alleen over de weg of spoor en je wilt ook Sapa en Halong bay, Mekong Delta , strand enz. dan is 4 weken wel nodig.

Wil je ons aub. misschien laten weten wat je wilt zien en doen, dan kunnen we je veel beter beantwoorden.

Gr.
Ton.

Dan zal het sowiso vier weken Vietnam worden :wink:

We vertrekken 11 december, en landen 12 december in Bangkok en gaan terug naar Belgie op 7 januari

We zouden één of twee dagen in Bangkok blijven en dan richting Vietnam gaan
Persoonlijk denk ik dat we best een vlucht boeken richting het noorden?
Hoe boeken we best? In een TATof reisbureau binnen stappen en een vlucht boeken, of deze al vanuit Belgie boeken?
Via land is sowiso ook mogelijk, maar ik denk dat we dan snel enkele dagen verliezen?

We reizen meestal wat er het best mogelijk is, over vier jaar Thailand gedaan,en drie jaar geleden Cambodia, zowel met het vliegtuig, bus, busje, brommer, nachttrein gereist

Sowiso de belangrijkste punten van Vietnam willen we zien
Ook de tunnels wilk doen, had ook Hang Son Doong willen doen, maar es op google gekeken en gezien dat het nie mogelijk is die periode, en dat het ook mega duur is, dus dit valt al spijtig genoeg weg

Sowiso de Mekong Delta enkele dagen

Zijn er wandelingen in de jungle ergens? Mag een trektocht van een dag of twee a drie zijn, Sapa ziet er mij ook prachtig uit!

Eventueel de laatste twee dagen ergens een rustig eilandje om wat uit te rusten?

Mvg en Thanks voor de reactie ton

Net men vlucht bekeken, en we landen om 6.55u in Bangkok, zou er eventueel optie zijn, om direct door te vliegen naar Vietnam?
Dan zouden we bv de laatste twee dagen van onze reis in Bkk blijven

Mvg

Hallo V,

Sorry voor het late antwoord.

Ik denk dat je gelijk hebt en inderdaad enkele dagen gaat verliezen door over land naar Viet Nam te gaan.
Natuurlijk kan je meteen door naar Viet Nam, maar dat is een keuze.
Boeken kan je nu al doen, wanneer je meteen door wilt zeker doen.

Ik zou dan vliegen op Hanoi en zo naar het zuiden reizen.

Bijv.
2 dagen Hanoi
3 dagen Sapa
of
3 dagen Mai Chau + Tam Coc / Trang Anh
2 dagen Dong Hoi / Phong Nha park / DMZ
2 dagen Hue
3 dagen Hoi An, nachttrein naar Nha Trang en dan meteen naar Dalat
2 Dalat
2 dagen Saigon / tunnels
3 dagen Phu Quoc
3 dagen Mekong Delta; Ca Be- Sa Dec of Can Tho - Chau Doc - Saigon
of
Vanaf Chau Doc met de speedboot naar Phnom Penh
1 dag Phnom Penh
vliegen op Bangkok en naar huis na 2 dagen.

Dan heb je je 4 weken vol.
Dit is misschien een begin, zodat je een idee hebt.

Ik heb Phong Nha erbij gezet omdat je waarschijnlijk een liefhebber bent van grotten.
Ook heb je op de route naar hue ook tunnels, Vin Moc ( waren meer bedoeld voor bescherming dan voor oorlogsdoeleinden zoals de Cu Chi tunnels ) en de slagvelden uit de oorlog, DMZ.

Met de route met Mai Chau kan je ook het Cuc Phuong park aandoen; dus het wandelen in bossen kan je dan hier doen.

Laat het hier even bij, want denk dat het voldoende informatie is voor een eerste maal?

Gr.
Ton.

1 like

Eerst en vooral, sorry voor de late reactie en nen dikke merci voor de mooie planning!!

Heb vorige week zeer veel opgezocht en door je planning al een héél stuk verder gekomen, zelfs met de schrik dat één maand te kort gaat zijn :smiley:

Jouw planning zal het denkek wel ± worden, enkel Phnom Penh gaan we overslaan omdat ik er al es vier dagen ben geweest, dus kunnen we ergens één dag langer blijven waar het tof is

Hopelijk geraken we rond, en anders zullen we sowiso nog eens moeten terug gaan

Wat neem ik het best mee kwa geld, Dollars of euro"s?

Voor in het noorden best een dikke trui en een regenvest?

Mvg!

Hallo V,

Blij om te lezen dat mijn voorzet met het schema in goede aarde is gevallen.

Ik hoop ook dat je rond komt maar er blijft na de eerste keer nog zoveel over om te ontdekken.
Ik heb na 13 x nog steeds niet alles gezien, dus in maart maar weer voor de 14e keer richting Viet Nam.

Zelf neem ik zo rond de 1000 Euro cash mee en die wissel ik dan naar behoefte om voor de drankjes en eten, en wat verder te kopen gedurende de dagen en avonden.
Daar kom ik de 4 weken makkelijk mee door; heb alwel alle hotels en transfers betaald.

Voor het overige gebruik ik de CC bij de hotels en resorts en betaal bij het uitchecken.
Omdat ik gebruik maak van VOA ook wat dollars.

Een regenvest zou ik niet meenemen.
Die kan je daar heel goedkoop kopen wanneer het begint te regenen.

Wens je nog vee; succes met het plannen.

Gr.
Ton.

Nog es merci voor de goeie raad ton :wink:

Is het mogelijk een trein te nemen van Hanoi richting Lao Cai?

Van Lao Cai richting Yen Vien of Ha Long?

Mvg

Heb ook een vraagje ivm geld in Thailand… Aangezien elke keer als je pint hiervoor een fee betaald vroeg ik me af hoe de meesten dit doen als je zo rondreist… In eigen land euro’s omwisselen en cash meenemen? (Enige tips om dit te bewaren alsook bij uitstapjes enzo wat doe je met dat cash geld?) in
Bangkok in de luchthaven bij aankomst mijn euro’s omwisselen? Een deel cash nemen en de hotels met kaart betalen want ik veronderstel dat je de meeste dingen daar vooral cash betaalt niet? Kan iemand mij hierbij helpen? Grtjs charlotte

Ik doe steeds cash mee, en wissel daar ter plaatse, indien echt nodig haal ik daar ter plaatse geld af. Hotels betaal ik met visa

In de luchthaven kan je direct euro’s naar bath wisselen, maar ik wissel er maar een kleine som in de luchthaven omdat de rate er niet echt goed is, je bent beter om te wisselen in Bangkok

Mvg