Hallo allemaal!
Ik ben van plan om te gaan backpacken in Thailand en zou dan ook een paar dagen naar een ander land willen gaan, misschien wel Vietnam. Wat zijn, als je maar een paar dagen hebt, echte “must-do’s”?
Groetjes Ties!
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om te gaan backpacken in Thailand en zou dan ook een paar dagen naar een ander land willen gaan, misschien wel Vietnam. Wat zijn, als je maar een paar dagen hebt, echte “must-do’s”?
Groetjes Ties!
Niets ten nadele van Vietnam, maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor Cambodja.
Makkelijk over land te bereiken en in ongeveer 6 a 7 uur ben je dan in Siem Reap om de Angkor Wat te ervaren.
Voor wat betreft de bestemming die je wilt gaan bezoeken, dus Cambodja of Vietnam ben ik vooral benieuwd over welk budget je beschikt om je te verplaatsen. Openbaar vervoer in beide landen is niet duur, maar neemt erg veel tijd in beslag. Mocht je tot 100 euro over hebben voor een vlucht met Air Asia, dan kun je binnen 2 uur zowel in Vietnam als in Cambodja zijn vanuit Bangkok bedoel ik dan. Mocht je toch besluiten naar Vietnam te gaan dan kun je kiezen voor Saigon met de Cu Chi tunnels en de Mekong Delta of een bezoek aan Hanoi met zijn bezienswaardigheden in de regio.
Ik hoor graag van je
groet Cor en Wilna:wereld:>>>:zon02:
Hallo Ties,
Vind wel dat je wat onduidelijk bent, sorry.
Maar wat is een aantal dagen, 2,5,7 of meer.
Maar heb je het over een dag of 3 en wil je een ticket kopen naar en vanaf Bangkok is het idee van Zaan eigenlijk het beste idee.
ook het goedkoopste.
Heb je een wat ruimer budget dan is Viet Nam natuurlijk helemaal geweldig met de Delta, Saigon en omgeving, zoals Cor en Wilna voorstelden. Wel dus met een ticket vanaf Thailand naar Saigon.
Maar misschien kan je beide combineren?
Dus dan wat dagen afsnoepen van Thailand en dan door Cambodja, via de delta naar Saigon en dan naar Europa.
Ik denk dat het voor je budget niet echt veel uit maakt en je hebt meteen 3 landen.
gr.
Ton.