Hallo,
wij willen in december via Vietnam naar Cambodja en eindigen in Bangkok om van daaruit weer terug naar nederland te vliegen. We hebben 4 weken de tijd. Heeft er iemand nog tips. wat moeten we in ieder geval niet missen.
Ik ben benieuwd.
Hallo,
wij willen in december via Vietnam naar Cambodja en eindigen in Bangkok om van daaruit weer terug naar nederland te vliegen. We hebben 4 weken de tijd. Heeft er iemand nog tips. wat moeten we in ieder geval niet missen.
Ik ben benieuwd.
Hoi Tlaitenu,
begrijp ik hieruit dat je in Thailand alleen een paar dagen Bangkok wilt aan doen (dus niet de rest van Thailand) en verder de 4 weken wil spenderen in Cambodia en Vietnam?
Wij gaan over een maand 26 dagen naar Thailand en Vietnam en moet zeggen, er is zoveel te doen in Vietnam, dat we nu al opties moeten laten vallen door tijdgebrek. Waarschijnlijk wordt het bij ons 16 dgn Vietnam en 10 dgn Thailand en dan nog, kunnen we lang niet alles doen in Vietnam…
Hallo T,
Denise heeft helemaal gelijk; er is zoveel te doen in Viet Nam, dat je dat niet kan redden in 4 weken als je alles wilt zien.
Je moet in 4 weken, als al je vervoer over de weg gaat , al gaan strepen.
Maar hier een lijstje
Hanoi, Sapa, Ninh Binh provincie, nationale parken rond Hanoi, Halong Bay.
Dit alles is al snel 1.5 week minimaal.
Hue, Hoi An, Qui Nonh, Nha Trang
1 week
mui Nee, Dalat, Saigon, Mekong Delta, Phu Quoc.
1.5 minimaal
Tel hier ook het reizen bij en dan zit je al snel op 4.5 week.
Bovengenoemde lijstje zijn de toeristische plekken en je kan er wel sommige laten vallen, naar gelang je interesse en route, en zo wat tijd te besparen.
wens je nog veel succes.
Ton.
Hallo Denise en Ton,
Wij zijn al 2 keer in Thailand geweest, en bangkok vind ik zo gezellig en wil daar dus 2 nachten beginnen en 2 nachten eindigen. Wij zijn backpackers en niet gebonden aan tijd. Verder willen we ons ook niet haasten en de dingen op ons tempo doen zonder al te veel tijd te verliezen aan reizen. We hebben nog geen tickets geboekt en zijn ons nog aan het orienteren, mochten we toch aan 4 weken te weinig hebben dan plakken we er nog een week bij dus wat dat betreft flexibel.
ik heb Cambodja en Vietnam ook in 4 weken gedaan
van Bangkok zijn we naar Siem Reap gegaan (3dgn) en toen door naar PP (2dgn) vervolgens naar Saigon, Mui Ne, Dalat, Nha Trang, Hoi An, Hue, Ninh Binh, Hanoi, Sapa, Bac Ha
persoonlijk vond ik Cambodja helemaal fantastisch en zuid vietnam het minst leuke.
achteraf had ik liever slechts 2 weken in Vietnam gehad: Mekong Delta, Saigon, Hoi An, Ninh Binh, Hanoi, Sapa, Bac Ha. en wat langer in Cambodja doorgebracht. Toch vind ik dat je reis in 4 weken best te doen is
Hallo T en M,
Je zit nu even op een Viet Nam forum en dus met mensen die Viet Nam geweldig vinden.
Zoals ik bijv.
Ik vind Cambodja ook heel leuk, ben er nu een keer of 4 geweest en ga nu in december voor de 14e keer naar Viet nam.
Ik ben 4 of 5 maal in Cambodja geweest, maar Viet Nam heeft toch mijn voorkeur.
Elke keer in Viet Nam kom ik weer op een plek waar ik niet geweest ben.
Hoewel ik het noorden prachtig vind met Sapa, de Bay, de parken enz, gaat mijn voorkeur toch uit naar het zuiden van het land, smaken verschillen en dat is ook maar goed.
Maar T,
als nog tip[s wilt van plekken, waar nog niet echt veel mensen naar toe gaan, hou ik mij aanbevolen.
Geld overigens voor heel viet Nam.
gr.
Ton.