Hallo Laura,
Zoals Johan en Jenny al schreven is 4 weken tekort voor deze 3 landen.
Bedoel dan om wat minder bekende plaatsen te bezoeken.
Maar wil je in elk land wat van de sfeer proeven, dan kom je wel op de bekendere plaatsten.
Zal dan wel wat veel reisdagen vergen, maar vinden jullie dat geen probleem, dan is er altijd wel een mooi schema te maken met de highlights in de 3 landen.
Met wat creativiteit, kan ik dan ook nog wel enkele dagen strand verzinnen, maar dan moeten er wel , links en rechts, wat keuzes gemaakt worden in lokaties.
Je zal ook open moeten staan om misschien een vlucht te nemen.
Wat ik zou doen, wanneer ik jouw was, is om eerst het advies van Johan te harte nemen; wil je niet meer naar ZO Azië, dan gaan voor de highlights.
Of.
Net zoals ik gedaan heb de eerste keer met Viet Nam, de eerste keer de highlights.
Had geen enkele bedoeling om nog een keer terug te gaan, maar het land had me in de “greep”.
Ben daarna nog 12x terug gegaan en ga nog elk jaar naar plekken waar ik nog niet geweest was en om plaatsten te bekijken waar ik al geweest was te bekijken hoe deze veranderd zijn.
Ik kan je vertellen dat wanneer je 3 of 4 jaar niet in Viet Nam bent geweest, je helemaal opnieuw kunt beginnen om het land te verkennen door al de veranderingen.
Waar ik vroeger een trekking hield in Sapa, gaat het vanaf volgend jaar met een kabelbaan.
Mui Nee is nu 1 groot resort, dus geen hostels meer op de centrale plekken.
Panh Thiet krijgt dit jaar een rechtstreekse verbinding met Rusland ( hebben geen visum nodig ) en dus verrijzen nu super grote hotels aan de kust waar vroeger de hostels waren.
Maar dit even terzijde.
Ja, je kan een mooie reis maken door deze 3 landen, met flink wat reisuren en alleen de highlights.
Misschien een idee is om samen even te kijken wat je zeker niet wilt missen op je reis in december, in de 3 landen.
Wanneer je dat weet, dit aub. met ons te delen en dan kunnen we wel ideeen aandragen.
Budget
Even niet naar kijken, want de Euro is dalende, en dus alle ooit genoemde prijzen in Euros zijn niet echt relevant meer.
Reken alleen nog maar in USD.
Misschien tot een volgende post?
Ton.