Hoeveel weken rondreis??

heeft er iemand een idee of je in 6 weken vietnam cambodja en laos kunt bezichtigen ?we willen in december volgend jaar vertrekken , plan is om aankomst in bangkok daar 2 dagen te overnachten en dan een vlucht naar hanoi te nemen . de bedoeling is om niet gejaagd door de reis te gaan. zouden we deze 3 landen nemen of 1 schrappen? en hoeveel zou dit ongeveer kosten per week? overnachtingen eten plus eventueel excuries ( gemiddeld dan) heeft er iemand ideeen en is het het beste om van noord naar zuid te trekken of andersom?
groetjes

6 weken kan, maar houd niet over.
3 weken thailand, 2 weken cambodja en 2 a 3 weken laos.
Dit zal voor 1200 euro kunnen, maar afhankelijk wat je wilt doen.
Wil je bijv. ook een duikcursus of een aantal dagen duiken?

1 like

6 weken is te doen, maar dan is het wel belangrijk dat je niet alles wilt zien in die landen. Persoonlijk vind ik het fijner om meer tijd te hebben op minder plaatsen, dan overal te zijn geweest maar overal te moeten haasten. Wij hebben Vietnam in 4 weken gedaan, maar bijv. Sapa al overgeslagen ivm met tijd.
Vietnam - 2,5 - 3 weken
Cambodja - 1,5 - 2 weken
Laos - 1,5 - 2 weken
Dit zou inderdaad voor 1200 euro kunnen, maar excursies en tijdbesparende dingen (bijv. vliegen tussen steden ipv bus) kosten meer geld. Ik zou dan ook op wat meer rekenen.

Als je deze 3 landen in 6 weken wilt doen is een beetje planning wel belangrijk (wat wil je sowieso zien en wat is optioneel). Noord-Zuid is denk het makkelijkst, vanuit HCMC zijn er namelijk erg goede verbindingen naar Phnom Penh (vliegtuig/boot/bus).

Succes en veel plezier met de planning!

1 like

Precies wat Tip18 zegt. Het kan, maar dan wel keuzes maken. Wij hebben in een vergelijkbare periode die landen gedaan. In ons geval wel 2 vluchten genomen om iets meer tijd over te houden. 1 vlucht van laos naar vietnam en 1 vlucht van noorden vietnam naar midden vietnam. Vanuit Saigon met de boot naar cambodja gegaan

1 like

duiken niet bepaald maar lijkt me wel interesant eigenlijk, mss tips daarover?
alvast bedankt

ja dat dachten we al dan kunnen we beter 1 land minder doen en bij de rest wat langer stil staan , maar tis al fijn om te weten hoe lang we ongeveer nodig hebben.
bedant voor de mail , zeer nuttige info
groetjes