Tips route Hanoi-Bangkok 6 weken

Hallo,

Ik en mijn vriend gaan 13 december 6,5 weken reizen in Azie. Wij komen aan in Hong Kong en willen zo snel mogelijk naar Noord Vietnam reizen. In Noord Vietnam willen we ongeveer 1 week verblijven (Sapa en Halong Bay). Vervolgens willen we over land reizen naar Bangkok en doorreizen naar Zuid Thailand waar we nog circa 1 week op de bounty eilanden willen verblijven.

Het idee was eerst om via Noord Vietnam naar Zuid Vietnam te rezien (circa 3 weken) en vervolgens via Cambodja (1,5 week) naar Bangkok. Nu twijfelen we echter of we Laos in onze reis zullen betrekken en Zuid Vietnam zullen skippen. We hebben goede verhalen gehoord over Laos, maar we vragen ons af of het haalbaar is qua tijd (reizen in Laos schijnt op een erg rustig tempo te gaan).

Graag horen wij jullie tips. De must sees en do’s. Alvast bedankt!!

Groetjes Ashley

Als ik jullie was zou ik me alleen Thailaand en Laos doen of Vietnam en Cambodja, want je wil zelf soms teveel en in deze landen in in 6 weken zoveel te zien en te doen.
Als je kiest voor 6 weken Vietnam/Cambodja kan je mooi reizen van noord naar zuid vietnam en dan via de mekong delta varen Cambodja (dit hebben wij ook gedaan en wij hebben echt genoten van deze reis).
Wij zijn toen geland in Hanoi en hebben daar teon een tocht gedaan naar sapa, bac ha en cancau en zijn vanuit hanoi naar Halong bay geweest en hebben daar 2 nachten geslapen 1 nacht op boot en 1 in hotel. Lekker een paar dagen in hanoi nog geweest, toen met de nachttrein (slaap) naar Hue vanuit Hue naar Hoi an.
Vanuit Hoi an naar Nha trang en van uit Nha trang hebben we wat geregeld om naar dalat te gaan en we zijn vanuit Nha trang whale isalnd geweest en hebben daar wat nachten door gebracht.
Vnuit Nha Trang zijn Mui ne Beach gegaan en vanuit Mui ne naar Saigon (hochi min).
Vaanuit saigon hebben we geregeld dat we via de Mekong (via can tho en chau doc) naar cambodja Pnom Phen zijn gevaren en we hebben natuurlijk ook nog siem reap bezocht waar we wat dagen hebben vertoefd om angkor wat te bezoeken.
Als je dit allemaal doet heb je je 6 weken wel nodig en er zitten hier ook verschiedene plaatsen bij waar je lekker naar het strand toe kan gaan.

Hoi Ashley,
Indien je vragen hebt over Laos,Cambodja en Vietnam dan kan je die stellen in de betreffende landenfora’s!
groet,georgessiam.