Laos & Cambodja of Vietnam & Cambodja

Hey iedereen,

wij zijn van plan om drie weken te backpacken als koppel. Dit jaar hebben we vier weken in Thailand geweest. We zouden nu graag in drie weken Laos & Cambodja of Vietnam & Cambodja doen. We twijfelen wel erg tussen Laos of Vietnam omdat we denken dat Laos te gelijkaardig is met Thailand?

Mij leek het relaxed om via Bangkok naar Siem Reap te gaan en dan om vanuit Cambodja naar Hanoi te gaan en zo terug naar Europa?

Vietnam spreekt ons ook aan omdat we daar een stukje strand kunnen meepikken.

Laos - Cambodja en dan wat strand in Thailand leek ons ook leuk maar volgens mij zijn drie weken dan wel te weinig?

Graag jullie mening?

:chin:

gr,
Timothy

Hi,
3 weken te kort!!

Je kunt beter kiezen voor of alleen Vietnam

of

Laos & Cambodja (korte route)

Ik neem even aan dat je op BKK vliegt.
Ik zou direct doorvliegen of treinreizen naar Chiang Mai, dan via Chiang Rai de grens met Laos over. Dan in Huay Xai de slowboat pakken die je in 2 dagen naar Luang Prabang brengt. Dit is zeker de moeite waard. Dan van Luang Prabang naar Vientiane reizen, evt. met tussenstop in VanVieng. Dan van Vientiane naar Pakse reizen (nachtbus) van daar door de Mekong Delta (Don Khon) zeker de moeite waard de grens over met Cambodja met eindbestemming Phnom Penh. Dan via Siem Reap (Angkor) naar Sihanoukville (kust Cambodja) en daar je strand te pakken. Dan kan je weer terug naar BKK.

Ik kan het ook gedetaileerder uitleggen als je meer info wilt.

Laos & Cambodja!
Leuke combi, wel zowiezo te kort, drie weken is voor alleen Laos al een beetje krap. Maar als je niet meer hebt, gewoon doen zoals Basvld21 aangeeft. Misschien met een rondje bolaven plateau op een scooter er bij.
Vietnam… tja, ik werd er niet heel blij van de mensen, vooral in het noorden. Het eten werd ik dan wel weer blij van.

Veel reisplezier,
Martine

Bolaven heb ik ook goeie reactie over gehoord. Heb zelf alleen Paksong gezien.

Ik vond de mensen in vietnam best OK, de brommers bezorgen mee overlast.

Hey,

Wij zijn net een week terug uit Cambodja, Laos en een klein stukje Vietnam. En ik zou ook Laos aanraden, wat een schitterend land!!
Wij hebben in het noorden, in Luang Namtha, een trekking gedaan, en dat was wel een hoogtepunt van onze vakantie. En daarnaast vond ik het bolaven plateau ook echt prachtig!!

Veel plezier met plannen.

Groetjes,
Monique