Hallo,
Ik ben een man van 45 en wil eind maart, begin april gaan rondtrekken (backpacken) in één van de ze bovenstaande landen. Helaas heb ik niet meer dan twee- twee en halve week de tijd. Ik wil niet van de ene naar de andere hotspot racen, dan liever iets minder zien maar wel de sfeer en cultuur van het land opsnuiven. Tips zijn meer dan welkom.
Gr.
Ton
Hmmmm, een periode van 2-2,5 week is ook voor een van de bovenstaande landen al aan de korte kant…
Gezien de slechte infrastructuur van Laos, zou ik dat land tot een volgende keer bewaren. Superjammer, want dat is mijn favoriete bestemming van de drie bovengenoemde landen!
Je zou Siem Reap (Angkor Wat) kunnen combineren met Phon Phen en evt met Sihanoukville. Je hebt dan de tijd rustig bij te komen van de vlucht, de mooie en gruwelijke dingen rondom PP te bekijken en je hebt volop tijd om van de tempels van Angkor te genieten. EN als afsluiting even luieren op het strand. Of juist naar het noorden naar Kratie om de zoetwater dolfijnen te zien.
In Thailand zou je een paar dagen in Bangkok kunnen blijven met dagtrips naar Ayuthaya en Kanchanaburi. Al zijn deze twee steden ook interessant genoeg om er langer te blijven! Ook zou je naar Chieng Mai in het noorden kunnen gaan, gecombineerd met een trekking door de prachtige bergen met de befaamde hill tribes. Of naar een van de eilanden?
Keuzes maken is moeilijk. Zeker wanneer je strak moet plannen!
Succes,
Jenny
http://www.outofasia.nl (Thailand, Laos, Cambodja 2006)
http://www.ikreis.net (Tahiland 2003)
Hallo,
Als je voor het eerst een verre reis maakt, of voor het eerst richting Azie gaat, is Thailand de beste keuze.
Twee en een halve week is idd te kort.
Hans.
Dit is zeker niet de eerste keer dat ik een verre reis maak. Ik heb al enkele malen Nepal en Cuba onveilig gemaakt maar wil nu weer eens verder kijken.
Off the beaten track-tips:
Hebben alle als voordeel dat je er goedkoop kunt overnachten/eten
Reken op 4-7 (200-350 B) euro voor verblijf en 1-2 euro aan eten per dag.
Je kunt perfect de sfeer proeven, en komt weinig toeristen tegen.
Nadeel is dat je soms een beetje met handen en voeten moet communiceren, maar daar heb ik zelf nooit problemen mee, vind dat juist de charme.
Chantaburi
Prachuap Khiri Khan
Phetburi
Deze plaatsen zijn makkelijk te bereizen vanuit BKK binnen een paar uur.
Chantaburi- bus vanaf BKK Ekkamai station
Phetburi en PKK-trein vanaf BKK Hualamphong station
Prijs voor ticket is belachelijk laag.
Mae Sot (andere, meer Birmese, India-achtige sfeer)
Mae Sot is moeilijker te bereiken, best via vliegtuig.
Als hotspots kun je gebruiken:
Bangkok
Ayuthaya
Hans.