De laatste drie weken van augustus 2011 willen wij op vakantie naar Cambodja, Laos en /of Vietnam. We weten nog niet precies hoe en wat.
De volgende plekken spreken ons aan:
Halong bay, Vietnam;
Angkor wat, Cambodja.
Verder willen we aan het eind nog een paar dagen strand.
Hebben jullie tips en suggesties? Binnenlandse vlucht? Trein?
3 weken is vrij kort.
Een visum voor Laos kost aardig wat geld (ik meen me te herinneren 35 euro p/p) en busritten duren daar lang, met ook nog groot risico dat een bus kapot gaat en de reis uren langer duurt.
Met Vietnam heb ik geen ervaring.
Veel mensen eindigen zo’n reis in Azië met een paar dagen op een Thais eiland. Maar misschien kun je ook eindigen in Vietnam of Cambodja. Ik heb geen verstand van de stranden daar.
Prioriteiten stellen.
Laos en cambodja zouden in 3 weken kunnen.
Thailand of Vietnam is minimaal 2 weken per land benodigd.
Uiteraard afhankelijk van hetgeen je wilt zien en in welke tijd.
Wij willen van Hanoi naar Saigon reizen. (Laos gaat te lang duren) We lazen dat hier een goede trein verbinding is. In vietnam willen de baai bij Hanoi, hoi an, en saigon grofweg zien. Daarnaast zouden wij graag een uitstapje maken naar Cambodja. Ankor wat.
Is dat te doen gezien de tijd? Ook gelet op het seizoen (augustus)?
Zo ja, wat is de beste kant om cambodja vanaf vietnam binnen te gaan? Oost (hoogte hoi an) of zuid (saigon)? Iemand tips??
Ik zou vanuit Saigon (Hoh chi minh city) een tour boeken die door de mekong delta naar cambodja gaat. Je eindigt dan in Phnom penh. Dan kun je in PP nog de musea over het regime van Pol Pot bekijken en dan verder naar Siem raap om de prachtige Angkor wat tempels te bezoeken.
Ik wil je wel even vertellen dat Halong bay een prachtige omgeving is maar de ervaring om daar rond te varen valt bij veel mensen tegen door de drukte van boten en sommige iritante Vietnamezen.
De mooiste stranden vind je toch echt in Thailand en niet in Vietnam.
Misschien kun je eindigen op Koh Chang Thailand?
Ik zou kwa tijd Hanoi overslaan en gewoon rondreizen in het gebied van de Mekong Delta. Wil je echt naar een mooi strand zou ik je Phu Quoq aanraden. Dit kun je vliegen vanuit HCMH met vietnam Airlines. Je kunt in de mekong delta prachtige tours doen zeer de moeite waard. Dan zou ik van HCMH naar Phom Phenh vliegen en daar rond gaan kijken en dan naar Siem Reap reizen met bus of vliegen wat je wilt.
Vietnam naar Thailand kan niet ja vliegend kan dat. Er is niets van Thailand wat aan Vietnam grenst. Cambodja en Laos zitten er tussen.