Hoi allemaal,
Deze zomer ga ik voor 7,5 week naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Ik (28 jaar) reis alleen en heb een Lonely Planet gekocht en mijn ticket geboekt. Verder wil ik liever nog niets vastleggen zodat ik ter plekke kan kijken hoe lang ik ergens wil blijven. Wel heb ik voor mezelf een planning gemaakt (waar ik me waarschijnlijk niet aan houd) om te kijken of de route haalbaar is.
Graag hoor ik van jullie of jullie tips hebben. Sla ik iets heel moois over? Blijf ik ergens te kort of juist te lang? Zijn de reisdagen goed in 1 dag te doen of moet ik ergens een tussenstop houden? Ik zat zelf te denken om misschien nog naar het strand in Cambodja te gaan als ik ergens anders korter blijf. Aan de andere kant wil ik niet een te vol schema hebben.
Verder nog een vraag over de benodigde visa. Volgens mij kan ik Thailand, Laos en Cambodja ter plekke regelen. Voor Vietnam wil ik een VOA regelen, maar ik twijfel of ik voor 1 of 3 maanden moet doen. Ik zal waarschijnlijk ongeveer 1 maand in Vietnam zijn, misschien iets korter, maar misschien ook iets langer. Is het dan handig om voor de zekerheid een 3 maanden visum te regelen? Of kan ik mijn visum ook ter plekke in Vietnam verlengen? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
Verder moet ik nog even bekijken hoe ik in Vietnam wil reizen; bus of trein. Heeft iemand hier nog tips over?
[TABLE=“width: 304”]
26-jun
vertrek naar Bangkok
27-jun
aankomst Bangkok 7.15
28-29jun
Bangkok
30-jun
Reisdag naar Chang Mai, vliegen
1-2jul
Chang Mai
3-jul
Reisdag naar Chang Rai, bus/trein
4-5jul
Chang Rai
6-jul
Chang Rai - Chiang Khong, bus
7-jul
Reisdag naar Luang Prabang, slowboat
8-jul
Reisdag naar Luang Prabang, slowboat
9-11jul
Luang Prabang
12-jul
Reisdag naar Hanoi, vliegen
13-14jul
Hanoi
15-jul
Reisdag naar Halong Bay
16-17jul
Halong Bay
18-jul
Reisdag naar Hanoi
19-jul
Hanoi
20-jul
Reisdag naar Sapa, nachttrein
21-24jul
Sapa: trekking
25-jul
Reisdag naar Hanoi, nachttrein
26-jul
Reisdag naar Hue, vliegen
27-28jul
Hue
29-jul
Reisdag naar Hoi An, bus/trein
30-31jul
Hoi An
1-aug
Reisdag naar Nha Trang, bus/trein
2-3aug
Na Trang
4-aug
Reisdag naar Mui Ne, bus/trein
5-6aug
Mui Ne
7-aug
Reisdag naar Ho Chi Min City, bus/trein
8-9aug
Ho Chi Min City
10-aug
Reisdag naar Phnom Phen, bus
11-12aug
Phnom Phen
13-aug
Reisdag naar Siem Reap, bus
14-15aug
Siem Reap
16-aug
Reisdag naar Bangkok, bus
17-aug
Bangkok
18-aug
Reisdag naar Nederland, vertrek 8.55
[/TABLE]
Ik hoop dat jullie me weer wat verder kunnen helpen met een paar goede tips. Ik heb in ieder geval al erg veel zin om zo´n mooie reis te maken!
Groeten Marjolein