Thailand, Cambodja, Vietnam in 3 weken?

Dit jaar zouden we wel weer naar Thailand willen én naar Cambodja en Vietnam. Heeft iemand van jullie ervaring met een ongeorganiseerde reis hiernaartoe?
Ik dacht zelf bijv aan de volgende route:
Bangkok -Siem Raap(bus of trein?)-Phnom Phen(bus/boot?)-Cambodja/Vietnam Grensovergang over de Mekong(dus boot)-Ho Ch Min City (bus?)-Ho Chi Min City-Bangkok (vliegtuig)
Hoeveel tijd heb ik nodig om die afstanden te overbruggen? En hoeveel tijd ongeveer om ook vanalles te zien?
Ook willen we graag nog ergens snorkelen, is dat te doen in het zuiden van Vietnam, of moeten we dan echt in Thailand zijn aan de kust?

Vorig jaar zijn we voor het eerst 30 dagen backpackend door Thailand getrokken. Dit is ons goed bevallen. We hadden een goede planning en hebben de volgende route gedaan:
Bangkok 3 dagen- Chiangmai(vliegtuig)5 dagen- Sukothai 2 dagen- Kanchanaburi 1 dag- Erawan 1 dag -Bangkok 2 dagen- Ko Samui(vliegtuig)5 dagen - Krabi 5 dagen-Ko Phi phi 2 dagen- Phuket 2 dagen- Bangkok 2 dagen (vliegtuig).
Een druk,maar erg leuk schema. Dit jaar hebben we echter niet zoveel tijd. Namelijk 22 dagen.

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
groeten Willy

Als je niet meer wilt doen dan de plaatsen die je hebt aangegeven, dan moet dit goed te doen zijn in 3 weken. Het snorkelen kun je beter in Thailand doen.

vindt het allemaal maar kort 3 weken voor zo veel landen lijkt me vooral jakkeren als je al in thailand bent geweest zou ik die andere 2 landen eens proberen .Vietnam is wel heel erg groot visum wel op tijd regelen voor vietnam is mij vertelt.Als je avontuurlijk bent in gestelt snorkelen kan ook wel in Cambodja.
succes

zoals al gezegd wordt is het beter om 2 landen te pakken.
of langer gaan.

Sjaak
www.wereldrondreis.nl

Persoonlijk zou ik ook maar 1 land bezoeken in de 3 weken die Willy heeft. Maar de route, met een paar plaatsen per land, die Willy wil doen is te doen.

Hoi Willy,
Leuk plan! Afgelopen zomer heb ik dat stuk ook gereist, maar dan de andere kant op. Wij hebben dat ook in een korte tijd gedaan, en dat vond ik prima.
Als je cambodja-bangkok in 1 keer doet, en alleen Mekong delta/ho chi minh in vietnam bezoekt denk ik dat je met 3 weken best een eind komt.
Wij hebben gedoken in vietnam, in Nha Trang, dat was erg mooi (maar op ko tao vonden wij het nog net ietsje mooier…).
Als je nog wat meer details wilt weten over hoe en wat we precies hebben gedaan en wat we er van vonden dan hoor ik dat wel!

hallo

mijn mening is dat je beter 1 land kan doen. zonde om te gaan racen! of 1 week thailand en 2 weken cambodja? suc6!

groetjes jana

Hoi,
je vindt een bericht over een gelijkaardige trip op http://tamaraenluc.travelblog.be/ . Er worden redelijk wat Azietrips besproken op http://nl.travelblog.be
je kan veel zien op 3 weken, maar weinig relaxen! maar dat moet je zelf maar overwegen.