thailand --> cambodja --> ?

Hoi!

Ik heb het hele forum af zitten scannen, maar ben een ontzettend groentje en kom er nog niet helemaal uit dus ik hoop dat jullie even met me mee willen denken.

Waar ik vooral mee zit is: hoeveel tijd heb ik nodig voor wat ik wil en wat kan ik met eventueel overgebleven tijd doen?

Ik wil beginnen in Bangkok. Ik lees hier veel dat Thailand een lekkere plek is om te beginnen. Daar even (een weekje?) wennen aan de cultuur/backpacken en dan wil ik door trekken naar Cambodja. Ik dacht zelf dat ik in twee weken wel rustig aan zou kunnen doen maar wel de belangrijkste dingen zien (In ieder geval Ankor, Battambang, Siem Reap (ik las dat een boottocht tussen die laatste twee erg mooi is).

Nou kan ik dan terug naar Nederland gaan vanuit Phnom Phenh, maar ik heb het idee dat ik na Thailand en Cambodja nog wel een week over heb.

Heeft iemand tips van dingen die dan in een week nog leuk zijn om te doen? Bijvoorbeeld door reizen naar Vietnam (bv Ho Chi Minh City) of naar zuid Laos, of misschien zelfs een vlucht boeken naar Maleisie (daar oa gaan duiken) en dan vanuit Maleisie weer terug naar NL?

Ik hoop dat jullie me een eindje verder kunnen/willen helpen

groetjes Bertine

Oei, je somt zelf wel een aantal opties op die nogal uit elkaar liggen, betreft locatie maar ook wat te doen.
Als je vier weken hebt (begrijp ik dat goed?) zou ik zelf max. 2 landen aan doen. Reizen binnen Azie kan nogal wat tijd kosten en tevens kan je het rustiger aan doen als je wilt. Elk land extra betekent kosten voor visa maar ook reisdagen. Thailand en Cambodja in 4 weken is goed te doen.
Natuurlijk kan je altijd naar Zuid-Laos gaan, of via Phnom Penh doorreizen naar Zuid-Vietnam, maar dan heb je wel een denk ik een idee nodig wat je zeker wilt zien. Als je wilt duiken kan je ook via Phnom Penh naar de Mekong Delta van Vietnam reizen en dan naar Phu Quoc. Al denk ik dat Maleisie toch wel een stuk meer ontwikkeld is op dat gebied en waarschijnlijk ook wel mooiere plekken heeft. Als je Laos in het programma opneemt, dan wordt het strand wel iets lastiger.
Met Air Asia kun je overigens vanuit Bangkok naar Phnom Penh en Saigon vliegen voor weinig geld als je op tijd boekt. Er zijn vele routes mogelijk in deze landen, je zult dus zelf een overweging moeten maken waar je interesse ligt, natuur, cultuur of lekker een weekje strand.
Groet
Edwin

Dank je voor je reactie!

Ik weet dat ik best wel wat verschillende opties op noem, en er zijn ook zoveel leuke opties! Ik ben daarin ook best makkelijk: hetgeen leuk en haalbaar is daar ben ik wel voor in. Misschien moet ik ook gewoon niet teveel willen, maar ik vroeg me ook een beetje af: wat hebben anderen gedaan en wat beviel goed? En vooral dan natuurlijk: wat is haalbaar.

Bedankt ook voor je duiktip in vietnam! Die optie ga ik eens verder onderzoeken.

Groetjes

:chin:Cambodja heeft ook een mooie kust lijn misschien is dit ook nog een optie?:thailand::cambodia:

Tuurlijk is dat een optie! Een goede ook zelfs.
Ik meende alleen gelezen te hebben dat er weinig te duiken was daar, en dat het ook niet zo heel mooi is. Maar met duiken heb ik ook wel ziets van: als het een beetje mooi is dan vindt ik het ook heel leuk.

hey,

als je maar 1 maand hebt waarom maak je het jezelf dan zou moeilijk. Waarom niet gewoon Thailand combineren met Cambodja.
wij waren 32 volle dagen in Thailand en kwamen nog tijd tekort.

:chin:Ja kan ik me ook wel in vinden dit antwoord. :cambodia::thailand:

Ja, jullie hebben ook echt helemaal gelijk. Ik ben net naar een voorlichting geweest, veel gehoord en lang gepraat. En ik denk idd dat ik Thailand wat meer uitbreidt (want idd, daar alleen al is zóveel te doen) en dan verder alleen Cambodja.

(En dan alvast een volgende vakantie plannen voor alle dingen waar ik geen tijd voor heb gehad ;-)) lol

Succes! Have fun met de voorpret :wink:

Het strand in Cambodja (Sihanoukville) is een ontzettend leuke plek. Vanuit Cambodja kan je makkelijk naar Koh Chang en Koh Samet in Thailand wat leuke eilanden zijn. Zo reis je niet te veel en kun je maximaal genieten van deze 2 landen.

Hey!

Dank je voor je reactie. Inmiddels is mijn reis al gepland. Ik ga nu 6 weken weg. Ik begin in bangkok, dan ga ik door cambodja heen naar Vietnam en ik eindig in Hanoi. (En ik heb er super veel zin in !!!)

Groetjes Bertine

Vergeeet in Noord-Vietnam Sapa niet! Ik hoor iedereen altijd over Halong Bay (daar ben ik ook geweest en was ook heel mooi), maar Sapa was voor mij toch echt wel een hoogtepunt! Als je moet kiezen vanwege tijdsgebrek zou ik altijd voor Sapa kiezen. Vanuit Hanoi met de nachttrein naar Lao Cai en van daaruit busje naar Sapa. Tours zijn in Hanoi te regelen of zelf doen…
Ik ben benieuwd of je het redt in 6 weken. Ik heb 9 weken over Vietnam en Cambodja gedaan (nou ja, eigenlijk 8, want de laatste week eilandje in Thailand) en heb het echt super gehad. Heerlijke landen… Ik ga eind juni terug voor 5 weken…
Veel plezier alvast en als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
Gr. Jasmijn

Hoi!

Ja ik was zeker van plan de tijd voor Sapa uit te trekken en daar een mooie tocht te doen (al dan niet met een tour). Ik hoor/lees overal dat het heel erg mooi is daar dus dat wil ik zeker niet missen.

Ik denk dat ik het allemaal wel red in 6 weken. Natuurlijk wordt het wel een tochtje met hoogtepunten en zie je veel meer in 8 of 9 weken. Maar die tijd heb ik gewoon niet dus dat is simpel. Ik kan altijd nog een keer terug.

En bedankt voor je uitnodiging tot meer info, die zal ik onthouden :slight_smile:

Groetjes!