Thailand en/of Cambodja?

Hoi,

Begin augustus gaan mijn vriend en ik richting Bangkok. We hebben alleen een ticket geboekt en vinden het leuk om alles terplekke te regelen. Een beetje een idee wat we willen zien en dan gaan. Zo zijn we ook naar Cuba en Indonesie geweest en dat beviel prima.

Dit jaar hebben we helaas “maar” 20 dagen incl vliegen. We hebben daardoor relatief minder tijd dan bij de vorige reizen en ik weet niet zo goed wat wijsheid is nu:

• Noord Thailand uitgebreid. (Bangkok + Kwai + Ayutthaya + Chang Mai/Rai)
  • Noord Thailand kort + Angkor Wat (Bangkok + Chang mai)
  • Bangkok + Cambodja uitgebreid

Naast de culturele dingen willen we ook zeker 4/5 dagen afsluiten op het strand van … Ko Chang of Sihanoukville? Wat heeft jullie voorkeur?

Beetje ingewikkelde vraag, maar hoop dat jullie tips hebben!

Groeten!

Hoi,

na Bangkok zou je met de bus naar de grens naar Cambodja (Poipet) kunnen rijden, om van daaruit naar Battambang of Siem Reap (Angkor) te gaan. Vervolgens kun je naar Phnom Penh, waarna je weer verder kunt naar Kampot etcetera. Sihanouville is niet zo mooi als Koh Chang, dus lijkt het me eventueel beter om via Koh Kong naar de Thaise eilanden te gaan. Mocht je een rustige plek willen, dan kun je eventueel wel naar bv Bamboo Island bij Sihanoukville, waar je in de hangmat voor je eigen hut kunt lummelen. Er is verder wel niets, dus het is de vraag of je dat zoekt.

Op deze manier leg je een lus, doe je niets dubbel en krijg je behoorlijk wat van je lijst te zien. De route is ook een veel gebruikte en gaat makkelijk.

Ik heb jaren geleden ook beide landen als combinatie gedaan. Cambodja en Thailand landen zijn zeer verschillend, maar mij persoonlijk beviel Cambodja meer.

Succes!

20 dagen, inclusief 5 dagen strand is echt te kort voor Thailand en Cambodja. Zeker als je nooit eerder in Thailand bent geweest. Thailand heeft zoveel te zien dat je dat beter eerst 1x kunt doen.Zeker als je maar 20 dagen hebt.

Ben nu voor het eerst in Cambodja, en ik ben hier slechts 9 dagen en red het net om te zien wat ik wilde zien. En dan heb ik nog vluchten vanuit BKK naar PP en vanuit SR naar BKK. Het reizen hier is namelijk niet zo snel als in Thailand en daar gaat dus over land veel tijd in zitten… en voor Angkor Wat heb je zeker een aantal dagen nodig.

Conclusie: hou het alleen bij Thailand… :wink:

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar dat is gewoon een kwestie van knoop doorhakken :wink:

Groetjes

Onderschat het klimaat ook niet. Ik weet niet precies hoe dat met Thailand zit, maar “Cambodja uitgebreid” zou ik alleen in het droge seizoen doen (november - april). Dus optie 1 (of 2). Neem dan de volgende keer de tijd voor Cambodja.
Johan