In december naar Thailand/Cambodja, help! :)

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan 13 december naar Thailand en Cambodja. Mijn vriend is al een aantal keer eerder in Thailand geweest, ik zelf nog nooit. Momenteel hebben wij alleen de tickets geboekt voor 3,5e week en zijn we druk in overleg waar we allemaal naar toe moeten.

Ons schema ziet er momenteel als volgt uit, hier kan alles nog aan veranderen maar goed we moeten ergens beginnen en ik hoop graag wat goede tips en informatie te krijgen van de echte kenners.

14 - 16 december Bangkok (Rambruttri hotel)
16 - 22 december Cambodja
22 - 26 december misschien Koh Lanta?
26 - 30 december Koh Phi Phi
30 - 04 januari Phuket (Patong Beach)
04 - 06 januari Bangkok

De eerste vraag, wat is de makkelijkste manier om in Cambodja te komen? Trein, bus, vliegtuig? Waar moeten we rekening mee houden? We zijn een stelletje van 25 en 27 jaar oud, willen in Cambodja wel echt een paar dagen wat zien, welke plek kunnen we het beste naar toe? We hebben nu de eerste 2 dagen in Bangkok maar ik vraag me af of het misschien makkelijker is de 1e dag meteen door te vliegen naar Cambodja en dan het einde van de vakantie wat langer in Bangkok te blijven.

Over de kerst zijn we nog niet helemaal uit waar we naar toe moeten, het lijkt ons dan wel leuk een paar dagen bij te komen en lekker aan een mooi strand te liggen en niet veel uit te voeren. Is Koh Lanta dan een leuke optie?

Tussen de kerst en oud en nieuw willen we naar Koh Phi Phi, iedereen zegt dat je dit eiland wel gezien moet hebben maar ik lees ook overal dat het erg duur is en veel te toeristisch, vandaar dat we daar maar een paar dagen willen blijven.

Voor oud & nieuw is ons Phuket aangeraden, daar moeten we wel een mooi feestje kunnen vieren op Patong Beach.

Hebben jullie verder enige aanraders, misschien andere eilanden? En dingen die we op deze plaatsen echt moeten zien of doen? Hotels die jullie aanraden? We hoeven geen low-budget vakantie, gewoon nette hotels voor een leuke prijs. We willen eigenlijk wel graag op 1 plek een keer gek doen en een luxe hotel of villa huren, iemand een idee waar dit niet al te duur is maar waar je wel echt iets moois hebt?

Een hele hoop vragen die waarschijnlijk niet allemaal te beantwoorden zijn maar alle hulp, info en tips zijn welkom! Heel erg bedankt alvast!

Groetjes
Melissa

Hee Melissa,
Je schrijft: We zijn druk in overleg waar we allemaal naar toe moeten.
Het woord MOETEN zou je moeten schrappen, het is vakantie…

Je geeft zelf al aan wat handiger is: Meteen doorvliegen is de beste optie, denk ik.
Aangezien Bangkok winkelstad nr.1 is in de regio, kun je daar het best als laatste heen.
Ik moet erbij zeggen , dat je in Cambodja goedkoop computers en tabs kunt kopen, vanwege een laag belastingtarief.

De meeste mensen kiezen in Cambodja voor een vlucht op Siem Reap, om daar de tempels van Angkor Wat te bewonderen.
Daarna doen ze vaak Phnom Penh nog aan, en vaak eindigt het aan de stranden van Sihanoukville.
Die stranden zijn lang niet zo mooi als de stranden in Thailand, maarrr…
verblijven in Cambodja is wel zo’n 30-40 procent goedkoper dan in Thailand, en drink je graag een biertje, dan kan het wel oplopen tot 60 procent.
Bij Sihanoukville staat een grote bierbrouwerij, en tijdens Happy Hour kost een biertje $ 0,50. Geen geld.

Ik kan niet in jullie portemonne kijken, maar logischerwijze kies je als je uit Cambodja komt voor de eilanden in de Ko Chang archipel.
Ko Chang is het grootste eiland, maar er liggen er nog zes of zeven. Elk met zijn eigen charme.
Minder toeristisch dan Phuket en Phi Phi, maar aangezien je in het spitsuur reist, zijn er nog wel veel toeristen.

Maar nogmaals, als je het kunt betalen, dan gewoon met een binnenlandse vlucht naar Phuket of Krabi gaan,
en de rest van de wensenlijstje invullen.

Hans.

Hoi Hans!

Nee natuurlijk is het geen moet, dan snappen we :wink:

Dat is inderdaad geen geld allemaal, ik ga eens kijken of het handig is meteen door te vliegen na zo’n lange reis.
Heel erg bedankt voor de tips!

Hee Melissa,
De beste optie zou zijn om na zo’n lange vlucht te kijken hoe je je voelt, en dan ter plekke een ticket te boeken. Dat kan al op het vliegveld,
maar ook later op een moment dat het je schikt bij een van de vele reisagenten, of vaak ook via je hotel in Bangkok.

Let erop dat je een visum voor Cambodja op het vliegveld kunt verkrijgen, het is wel een aardige rompslomp, maar het komt goed…
($20,-- en twee pasfoto’s)

Let er ook op dat je , als je teruggaat naar Thailand over land, je een visum krijgt wat nog 15 dagen geldig is (gratis) , en als je Thailand
vliegend binnenkomt, krijg je er een van 30 dagen. Houd er rekening mee in je planning.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust.

Hans.