We hebben al aardig wat gezien van Thailand! O.a Bangkok, Chiang Mai en omgeving, Chiang Rai, Koh Samui, Koh Chang. We zijn bezig met het plannen voor volgend jaar februari en willen nu eens iets heel anders! We denken aan een weekje Cambodja met natuurlijk de Ankor Wat en Killing Fields. We willen beginnen met een week strand niet te ver van Bangkok (eventuele suggesties voor accomodaties?) waar vandaan we dan makkelijk naar Cambodja kunnen reizen. Daarna hadden we het idee om naar het zuiden te vliegen, m.n. De Phi Phi eilanden, als iemand suggesties heeft…graag!!! We houden niet van al te toeristisch.
hoe willen jullie naar Cambodja ; over land of met het vliegtuig ?
in Cambodja moet je zeker naar het Tonle Sap (meer) ; prachtig in de late namiddag . Maak een boottocht op het meer met z’n drijvende stad ; en het is dus een echte stad met restaurants ,scholen ,sportvelden ed . en in de late namiddag kleurt het water parelmoer .
voor strand nabij BK heb je de keuze naargelang hoe je naar Cambodja wil , ga je over land neem dan iets ten oosten van BK (Bang Saen is niet toeristisch )
ten westen van BK kan je naar Cha Am ; hier kan ik Cha Am Villa Beach aanbevelen 800Bath , Thais en Europees ontbijt inbegrepen .
Voor de eilanden in het zuiden kan ik je Koh Lanta/ Koh Lipe aanbevelen… Phi Phi is mooi maar supertouristisch, als je hier niet van houdt zou ik iets anders opzoeken of er maar een paar dagen/dag te verblijven. Je zou natuurlijk eerst een weekje naar koh Samed kunnen gaan want dat is dicht bij Bangkok, ben er zelf nooit geweest (Koh Samed) dus kan je geen accommodatie aanbevelen aldaar! Koh Lanta en Lipe zijn heerlijk rustige en mooie eilanden
Laem Sing Beach is leuk voor een paar dagen, het ligt op 25 km van Chanthaburi, totaal NIET toeristisch, behalve in het weekend, als groepen Thais op bezoek komen, om zich te goed te doen aan het goedkope seafood. (Sommige strandtentjes rekenen slechts 40 B voor een bord met gebakken rijst met kip of garnalen, met drankje erbij!)
De enige plek waar je europees kunt ontbijten is Le Village de Napoleon, het kost je minstens 120 baht.
Daar kun je ook overnachten, vanaf 1500 baht, van alle gemakken voorzien. Leuker is het om een bungalow te huren. Tussen Le Village de Napoleon en Siri Hotel is bijna alles wat je ziet aan de vastelandkant te huur. Zelf had ik een spiksplinternieuwe stenen bungalow (douche, toilet, aircon en TV) voor 700 baht. Siri Hotel is ook een optie, buitengewoon schone kamers voor dezelfde prijs, gratis internet en zeer vriendelijke ontvangst, heb er zelfs een paar keer gratis koffie gedronken toen ik al was verhuisd naar de bungalow.
In Laem Sing kun je ook zwemmen met dolfijnen in Oasis Sea World voor slechts 10 euro, maar dat zal vast bekend zijn.
Vanuit Laem Sing kun je een taxi nemen naar Chanthaburi , je belandt dan op het busstation, dan kun je de bus nemen naar Trat. De busreis duurt 1,5 uur, en kost 67 baht. Vanuit Trat neem je een minibus naar Hat Lek, en dan ga je Cambodja in.
Ko Samet is een van mijn favoriete eilanden in Thailand, en niet al te ver reizen vanaf Bangkok. Samed Villa is het laatste resort waar ik gezeten heb en dat is erg goed bevallen.
Houd er rekening mee dat als je naar Cambodja gaat en over land weer terug gaat naar Thailand, dat je nog maar 15 dagen visumvrij verblijf krijgt…
Hartelijk dank voor jullie reacties! Genoeg suggesties om het een en ander uit te gaan zoeken!
Jeetje Dave, bedankt voor de tip!! We hebben daar echt niet aan gedacht…
We gaan in ieder geval ons reisschema aanpassen!
Hoi Tessy, ik weet niet of jullie ook plannen hadden om Phnom Penh te bezoeken ? Anders zou je dus eerst over land naar Siem Reap kunnen reizen (grens over bij Aranyaprathet/Poi Pet), vervolgens met bijv lokale bus verder reizen naar Phnom Penh en vanaf daar met Air Asia (lowcost) kunnen terugvliegen naar Bangkok. Als je met vliegtuig weer in Thailand aankomt, krijg je gewoon de 30 dagen visumvrij verblijf.
Succes met de voorbereiding van jullie reis !
Ha Wim, dank je voor je antwoord. wij zijn begin dit jaar op Koh Chang geweest. Mijn man Henk heeft zelfs een dag met jou gedoken wat hem heel goed bevallen is! Overigens een tip voor mensen die op Koh Chang verblijven,ga duiken met Wim! De eilanden bij jou in de buurt zijn ons bekend maar we willen eens iets anders volgend jaar dus vandaar onze vraag.
Ik lees dat je zowel op koh chang als koh mak en koh kood bent geweest. Wij willen hoogstwaarschijnlijk ook een van deze eik Aden gaan bezoeken komende september. Welke zou jij aanraden?
Koh Chang zijn wij 1 week geweest, een leuk niet al te toeristisch eiland. Vooral Bang Boa waar Wim zijn duikschool heeft is erg leuk. Het dorp heeft een houten pier in zee gebouwd waarop leuke winkeltjes en restaurantjes te vinden zijn. Koh Wai is een prachtig eilandje met een heerlijk tropisch strand, we zijn er even geweest met een boottocht. Vanuit Koh Chang kun je leuke dagtochten maken op een grote houten boot, onderweg kun je snorkelen en je weet niet wat je dan ziet. De mooie tropische vissen eten daar dus gewoon uit je hand! Koh Kood en Koh Mak zijn we niet eerder geweest maar dat gaat er zeker eens van komen! Deze eilanden zijn relatief ook niet duur.