Vrije dagen zijn goedgekeurd

hoi hoi,

we hebben akkoord van het werk dus we gaan vanaf 25 feb 4 weken naar thailand. we hebben een globaal idee van wat we willen zien. willen jullie hier eens naar kijken en ideeen er over geven.
uiteindelijk zal er toch wel niks meer van terecht komen als we eenmaal daar zijn. maar vind het fijn om in ieder geval van te voren iets aan te houden.

dus is onderstaande te doen in die 4 weken

Aankomst Bangkok - 1 dg acclimatiseren
Kanchanaburi
Sukhothai
Chiang mai
Chiang rai
Vliegen naar bangkok
met de bus naar cambodja
Angkor Wat
Koh chang (even wat uitrusten)
Richting het zuiden (opties: NP, Phi phi, krabi, snorkelen similan en enz)
Bangkok
Naar huis :crybaby:

Ziet er mooi uit! Je hebt dan redelijk wat gezien, maar toch geen overvol schema. Chiang Rai is iig een heel leuk, klein en rustig stadje. Trek zeker een paar dagen uit voor Bangkok (ik zie dat je dat eerder op t einde van de reis plant?), hier is zo veel te zien en zo veel te doen…

Veel plezier met het plannen!:dag:

Grts,

Jelle

Hoi,

Het ziet er goed uit hoor,maar als je naar Cambodja gaat en dan door naar Koh Chang dan zou ik het zuiden (ko pi pi) op een andere vakantie doen. Een betere optie is dan om bv van Ko Chang naar Ko Samet te gaan en vandaar uit op jullie gemak naar BKK te reizen.
De afstand van Ko Chang naar het zuiden is erg groot. Ook zou ik wat meer dagen BKK erbij plakken mits je hier natuurlijk al niet ben geweest in een vorige reis.

Klopt, de afstand Koh Chang richting zuiden is groot. Maar je kan nu vliegen vanaf Trat naar Phuket met Bangkok Airways.

Zelf zou ik zoals rik072 zei de eilanden in het zuiden voor een andere keer laten en daarvan in de plaats de eilanden rondom Koh Chang bezoeken. Koh Wai, Koh Maak, Koh Kood zijn er maar enkele van en meer dan de moeite waard! De meeste van deze eilanden zijn opkomend wat wil zeggen dat het toerisme hier nog in de kinderschoenen staat. Heel rustig dus en heel mooi!!!

Groetjes

Wim

Dank jullie voor de adviezen.

Is de omgeving van koh chang van het zelfde kaliber als de andaman?
We willen namelijk graag het idilysche gevoel krijgen als we lekker over het strand lopen.

Of het helemaal hetzelfde is kan ik je helaas niet zeggen.wat ik wel weet is dat het erg mooie en relaxte eilanden zijn zonder nog het echt massa toerisme zoals je veel tegen komt in het zuiden (zie ook antwoord van Wim).
Je zal er in ieder geval zeker geen spijt van krijgen dat weet ik wel :chin:

Groet,
Rik

dat idilysche gevoel zal je daar zeker ook krijgen zeker bij de eilanden rondom koh chang maar ook op koh chang zijn er nog mooie rustige idikysche stranden te vinden