Thailand/Cambodja/Vietnam... HOE!?

Oké,
we hebben 4 weken…

en willen t volgende zien.
Bangkok (dag of 4), Koh Chang (dag of 4/5), Siem Reap (dag of 2/3), eventueel Phnom Penh (dag of 2), Koh Rong (dag of 4/5) en Phu Quoc (dag of 4/5) … (evt Ho Chi Minh dag of 2).

Welke route? Ik kom er niet uit! heb ook geen zin om gedurende die 4 weken iedere keer 8 uur kwijt te zijn aan reizen dus zoek de meest handige route qua reistijden. Vind het niet erg om binnenlandse vluchten te doen als t nie meer is dan 50 euro… … wie helpt me uit de brand voor een leuke route?

Nonthaburi, ik heb een privé bericht van je ontvangen, maar je inbox is vol dus ik kan niet reageren :slight_smile:

1 like

Ik zou Vietnam dan voor een andere keer bewaren want met alleen HCMC is er weinig aan en ivm visum, reistijd etc ook zonde van je geld.

Als je maar 4 weken hebt, zou ik me beperken tot 1 of hooguit 2 landen. Anders zit je al snel met lange reistijden…

Hee Floorlies,

Je schrijft: Ik heb ook geen zin om gedurende die 4 weken iedere keer 8 uur kwijt te zijn aan reizen.

Je moet er rekening mee houden dat dat nou eenmaal de realiteit is, als je zoveel wilt zien op zoveel verschillende plaatsen.

Ervan uitgaande dat je Vietnam schrapt , is de meest praktische route:
Bangkok-Siem Reap (Reken op zeker 8 uur)-Phnom Penh (ook weer 8 uur, tenzij je met de boot kan gaan.)-Sihanoukville (5 uur) (naar Koh Rong, nog 2 uur met de boot) - Koh Chang (Beste te doen via tussenstop in Koh Kong, dat is een uur of 5 met de bus, de volgende dag ga je door naar Koh Chang, dat is een uur of 3) Mooier kan ik het niet maken.

Hans.

Ja ik hoef ook niet per se naar Vietnam, alleen Phu Quoc leek me heel mooi en ik hou van mooie eilanden haha. Maar misschien beter om die te skippen…

Is Koh Chang leuk/mooi?

of is Koh Lipe/Langkawi mooier? (dan wordt t wel n hele andere reis maar agh)

Hee FloorLies,

Ko Chang is prachtig. Er zijn veel mooie stranden en baaien.
En er is ook nog jungle. Het strand met de meeste toeristen is White Sands Beach, mooi strand, maar het is mij iets te druk daar.
Ontegenzeggelijk is het daar de place-to-be voor genieters van het nachtelijk leven, overigens (nog) zonder de prostitutie-scene.

Hat Kai Mook, Ao Khlong Prao en Hat Kaibae vind ik rustiger en leuker.

Ko Lipe, Langkawi , ik zou er niet aan denken, daar moet je ook naartoe, en dat lijkt makkelijker dan het is.
Ko Chang is een half uurtje van het vasteland, bij beide andere ligt dat heel anders.

Hans.

Siem Reap - Pnhom Penh duurde bij mij 6 uur en Pnhom Penh - Sinahoukville volgens mij 3 a 4 inderdaad. Vanuit Sinahoukville kan je naar Koh Rong of Koh Russei en zou je gewoon 1 of 2 nachtjes kunnen doen bijv, doen veel mensen als tripje vanuit daar. Verder heeft Sinahoukville zelf ook al wel een mooi strand hoor, Otres Beach.

Zou Vietnam sowieso skippen want je hopt nu gewoon van strand naar strand in verschillende landen, maar laten we eerlijk zijn, een strand is een strand (als we het over even mooie, gelijkwaardige stranden hebben).

Hee Lau,

Maybe it was your lucky day…

Het is een feit dat de wegen met het jaar beter worden, en dan zullen de reistijden idd. afnemen. Dus SR-PP in 6 uur, dat zal best kunnen nu.

Bedenk wel: Je bent in Cambodja, heb het ook wel eens meegemaakt dat de bus met 5 man vertrok, toen zijn we dus een keer of drie gestopt, en werd er langzaam gereden om maar meer passagiers te kunnen oppikken.

Ik was op Koh Rong , het was mooi, maar het weer was matig. De bungalows waren basic, en je vermaak lag vooral in het contact met andere gasten. Mijn geluk was dat het zo goed als vol zat op dat moment.

Hans.
Harde wind, ik was echt blij toen ik weer terug was op het vaste land.