Hai!
Ik ben ontzettend aan het prutsen met een backpackersreisje samenstellen. Heb zelf half jaar door Afrika gebackpackt en een maand door Indonesie, dus niet onervaren.
Ik ben alleen altijd een beetje te enthousiast met wat ik wil zien in 4 weken (vliegen op bangkok)
Laos, Cambodja en nog in het begin of eind een paar dagen Koh Chang oid.
Ik wil sowieso naar phnom phen en siem reap, en battangbang meepakken als dit kan en het waard is. En graag noord-laos luang prabang, de mekong tocht naar huay xai, andere tips? En las ook over Tha Kheak/The Loop, maar dat ligt weer in het midden…Aaah! Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eerst was ik bezig met direct door naar Koh Chang vanaf Bangkok na vlucht, dan door naar Phnom Phen met bus, vanaf PP naar SR en dan wilde ik omhoog naar Laos, vanaf noord laos naar chiang mai en dan vliegen naar bangkok. Alleen lijkt dit niet helemaal haalbaar wbt van PP/SR door laos…schijnt heel lastig te zijn?
Zoiets:
Alleen dat ‘vanaf daar naar daar’ is niet zo makkelijk dus…Geen problemen met uren in krakkemikkig busje zitten, maar het moet wel haalbaar zijn.
Mijn iets te enthousiaste beknopte lijstje:
Aankomst bangkok ochtend 10 feb
Bus Koh chang
Aankomst Koh Chang einde middag/begin avond
14 februari naar Cambodja, Phnom Phen vertrek ‘sochtends grensovergang
Aankomst laat middag, avond ongeveer 10 uur rit, daar te regelen
15 Phnom Phen
18 Van Phnom Phen naar Siem Reap / Battambang
24 van Siem Reap naar Pakse/ 4000 islands Si Phan Don
26 naar Loop Thakhek
2 naar Luang Prabang
4 Boottocht Mekong Luang Prabang – Huay Xai
5 aankomst Huay Xai
6 naar Chiang Mai bus
8 Chaing Mai vliegen naar Bangkok
11 naar HUIS
Werkt niet he? lol2
Het mag ook andersom, dat we via chang mai naar noord laos gaan en dan naar cambodja maar hoe? Perse vliegen tussen Vientane en SR?
Argh!