5,5 week Thailand, Laos & Cambodia

Hallo…!

Mijn vriend en ik dromen ervan om een paar weken te backpacken, en wij hebben tickets naar bangkok geboekt.
maar mijn lief wil ook heeeel graag naar Cambodia, en ik zou graag Laos zien.

Wij dachten na aankomst in Bangkok, Kanchanaburi te bezoeken, en dan via Ayuthaya enzovoorts richting Chiang mai, Chiang rai.
Dan verder de grens over en met de boot naar luang prabang, dan richting vientiane, om dan vanuit daar naar het zuiden van laos af te zakken via route 13.
Dan Cambodia in om Angkhor wat te bezoeken en verder te reizen naar Phnom phen.
en vervolgens via de Cambodiaanse eilanden ( grens Hat lek ) en Ko chang terug naar Bangkok te gaan.

is dit haalbaar in 5,5 week of zijn wij wat TE enthousiast…??

Voor de route die jullie willen bezoeken zou ik minstens een week of 7 uittrekken. Ik vind het dus behoorlijk enthousiast, en zou daarom 1 land laten wachten tot een volgende keer. 4 weken is een mooie tijd voor Thailand of Laos, en in Cambodja kun je in 1,5 week de hoogtepunten wel zien.

Persoonlijk vond ik Laos het mooiste van deze drie landen.

1 like

Hey Jenny bedankt voor je reactie…

omdat ik heeeel graag laos wil zien, en mijn vriendje heeeeel graag cambodia,
en wij dan willen afsluiten met heerlijk relaxen op de eilanden, hebben wij ons reisschema flink aangepast.
we hebben nu een vlucht van luang prabang naar siem riep.
dit is wat wij willen doen.

Dag

1. Aankomst Bangkok.
  2. Bangkok.
  3. Bangkok.
  4. Bangkok. Nachttrein chiang mai.
  5. Aankomst Chiang mai.
  6. Chiang mai.
  7. Chiang mai.
  8. Chiang mai.
  9. Reisdag Chiang rai. 3 uur
  10. Chiang rai.
  11. Chiang rai. 5 pm Bus chiang khong 2 uur
  12. Boottocht Huay xai – Pak beng.
  13. Pak beng – Luang prabang
  14. Luang prabang.
  15. Luang prabang.
  16. Luang prabang.
  17. Luang prabang
  18. Reisdag Siem riep. (vlucht)
  19. Siem riep.
  20. Siem riep.
  21. Siem riep.
  22. Reisdag phnom phen.
  23. Phnom phen.
  24. Phnom phen.
  25. Reisdag sihanoukville.
  26. Sihanoukville.
  27. Sihanoukville.
  28. Reisdag Koh Kong.
  29. Koh Kong island.
  30. Koh Kong island.
  31. Koh Kong island.
  32. Koh Kong island.
  33. Reisdag Ko Chang.
  34. Ko Chang.
  35. Ko Chang
  36. Ko Chang.
  37. Ko Chang.
  38. Reisdag Bangkok.
  39. Bangkok.
  40. Vlucht naar huis.

wat denk je er van? zou jij ergens langer of korter blijven…?

gr Kim

:chin:wat jenny ook al zegt een veel te vol programma probeer tegenieten als je daar bent voor je eigen rust .kom als het mogelijk is nog eens terug
Cambodja heeft ook een kust met veel strand en veel rust:vak02:

Hee Kim,

Wanneer de stranden van Sihanoukville je doel zijn, dan beter skippen. De stranden zijn niet bijzonder, zeker niet als ik zie dat Koh Kong Island (Aanrader !) en Ko Chang nog op je lijstje staan.

Opmerking over Koh Kong Island: Toen ik er was, was overnachten onmogelijk. Je kon het eiland slechts per dagtocht doen.
Het strand was fantastisch, en de lagune ongelooflijk mooi, maar destijds barstte het van de zandvliegjes. Niet erg hoor, als je maar DEET bij je hebt, en dat had ik niet. Wat ik op Koh Maak heb gezien , worden zandvliegjes chemisch bestreden, dit zal ondertussen daar ook wel het geval zijn, maar je bent gewaarschuwd.

Hans.