Hoi,
Ja dat kan denk ik wel in 4 weken. Ongeveer 2 à 3 plaatsen per week gemiddeld, vind ik zelf een prettig reistempo.
Je kunt op mijn blog zien wat ik in 3,5 week heb gedaan in Thailand en Laos: zonder Cambodja, maar wel meer dagen in Bangkok (2 aan begin en 3 aan het eind); Luang Prabang en 5 dagen op een Thais eiland erbij. En ik wilde destijds persé geen lokale vluchten gebruiken maar alles over land doen… inmiddels ben ik daar wel van terug gekomen.
Luang Prabang vond ik zelf een heel prettige plaats, misschien wel zonde als je dat mist…? Je zou nog eens kunnen onderzoeken of het niet handiger / leuker is om met een trein van Bangkok naar Chiang Mai te reizen en dan de grens over te steken naar Luang Prabang, en daarna naar beneden te reizen. Of van Bangkok direct naar Luang Prabang vliegen en daarna over land naar beneden reizen. Met AirAsia schijn je redelijk betaalbaar te kunnen vliegen en het scheelt veel reisuren.
Op mijn blog kun je foto’s zien en lezen waarom ik Luang Prabang zo mooi en prettig vond.
Met Vang Vieng had ik een haat-liefdeverhouding, je leest er alles over (en waarom) in mijn blog. De natuur is er prachtig dus zeker de moeite waard. Met het respectloze gedrag van de zuipende jonge toeristen had ik wel veel moeite…
Zelf heb ik inderdaad die nachttrein* van Bangkok naar Vientiane genomen ; en ben ik daarna naar het noorden (Vang Vieng en Luang Prabang) gereisd per bus, en daarna dezelfde weg weer terug… ik zou dat niet aanraden want de weg tussen Vang Vieng en Luang Prabang is echt heftig… heel veel bochten, veel mensen worden misselijk, en duurt 6-7 uren. Dus 1x is dan wel genoeg!
Probeer dezelfde weg dubbel reizen te voorkomen.
*op www.seat61.com vind je precies alle info: kosten, type wagons, waar je kaartjes koopt, en waar je moet overstappen voor het laatste stukje, een half uur in een andere trein over de Friendship Bridge.
De Konglor Cave vond ik zelf wel gaaf, het is wel een beetje lastiger te bereiken. Ook dit kun je lezen op mijn blog.
Hoe lang alles duurt om te reizen, vind je in een Lonely Planet of andere reisgids.
Het vervoer in Laos duurt lang (ritten van bv. 7 of 11 uren zijn normaal) en bussen kunnen kapot gaan, ze gebruiken erg oude bussen. Ik heb het ook een keer meegemaakt dat dezelfde bus 2x kapot ging, bij elkaar 3 uur vertraging. Geen drama maar houd er wel rekening mee dat het kan gebeuren. Een goed leesboek bij de hand hebben kan geen kwaad. 
Pakse zelf is niet zo leuk, maar wel een goede uitvalsbasis voor Bolaven Plateau, Tat Lo enzo.
Vanuit 4000 islands kun je vrij makkelijk door reizen naar Cambodja; je kunt bijvoorbeeld op Don Khone (niet te verwarren met Don Khong) tickets kopen, dan heb je alles geregeld voor boot en bus tot in een plaats in Cambodja. Waarschijnlijk kun je dat ook wel kopen op Don Det en Don Khong.
Het stuk van Cambodja naar Thailand heb ik niet gedaan, maar daar kun je vast wel info over vinden in reisgidsen en op www.seat61.com (als er een trein gaat, dat weet ik even niet).
Wil jij niet je vakantie eindigen met een lekker strand / eiland?? 
Voor route-ideeën kun je ook inspiratie opdoen in een Lonely Planet gids (voorin hebben ze altijd suggesties, kijk eens in die van South East Asia en van Laos); op www.waarbenjij.nu en www.travelpod.com; door te googlen met termen als ‘itinerary laos cambodia’ / ‘itinerary suggestions laos cambodia’ (let op dat je Cambodia in het Engels met een i schrijft; en Laos wordt soms ook Lao genoemd) / ‘route laos cambodja’, etc…
En ook kun je inspiratie opdoen via georganiseerde reizen zoals van Djoser, Baobab, Summum, Koning Aap etc… bij die laatste moet je wel bedenken dat het jou wel meer tijd kost om zelf je reizen / tickets / hotels te organiseren en je dus minder plaatsen kunt zien dan met zo’n georganiseerde reis; maar dat geeft je ook meer rust en tijd per plek om die echt goed te beleven. En zelf vind ik juist dat regelen van bustickets enzo, ook een heel leuk onderdeel van het reizen… daardoor kom je weer in contact met mensen en op andere plekken, en zie je hoe de Lao en Cambodjanen reizen (in plaats van dat je tussen andere toeristen in een eigen busje zit).
Veel succes! Als je nog meer vragen hebt, post maar hieronder.
Cécile