reisroute van ong. 4 weken

Hoi allemaal,

volgend jaar januari ga ik, komende vanuit Cambodja, backpacken in Laos.
Om een beetje een globale reisroute op te kunnen stellen, ben ik nieuwsgierig of jullie nog leuke tips hebben voor de volgende route:

Veun Kahn - Pakse - Savannakhet - Vientianne - Luang Prabang.

In Luang Prabang wil ik met de slowboat de grens oversteken met thailand.

Ik heb voor de route 3 tot 4 weken de tijd. Is dit haalbaar?

Graag jullie tips…

Niels

tat lo is erg mooi, zou ik er zeker bij doen.

en mocht je nog meer zien dan zijn vang vieng, phonsavan en nong kieuw ook de moeite waard.

maar je route moet te doen zijn in 3 of 4 weken. hangt er natuurlijk vanaf hoelang je ergens wilt blijven.
maar wij hebben 6 weken gedaan over noord(sapa vietnam) tot zuid en weer omhoog naar savanaket.

1 like

Hey,

ik ben net terug van drie weken Laos.
De route ziet er prima uit maar ik kan zeer zeker nog deze zaken aanraden :

[ul]
[li]4000 Islands (persoonlijk zou ik zeggen, mijd het drukke Done Det en ga voor Done Khon waar het allemaal wat rustiger en goedkoper is, ook stukken vriendelijker) : ben er gaan kayakken, prachtige watervallen bezocht en zoetwaterdolfijnen gespot[/li][li]Pakse : motorbike huren en het Bolovanplateau intrekken (meer dan genoeg guesthouses en homestays). Zelf vond ik Tat Lo en Tat Yuan de moeite (beide watervallen)[/li][li]Konglor : aardig dorpje met prachtige grot waar je doorheen kan varen, aan de andere kant kan je de dorpjes intrekken en homestay doen[/li][li]Muang Noi : prachtig dorpje langs de Nam Ou met mogelijkheden tot trekkings en grotten bezoeken[/li][/ul]

4 weken is zeker een haalbare kaart, vergeet echter wel niet dat reizen van de ene plaats naar de andere heel wat tijd in beslag neemt.

Veel plezier

Ja, hier nog een stem voor Konglor. Een 7 km lange grot met een rivier er doorheen! Je kunt bij mensen thuis overnachten in een homestay. Meer te lezen op mijn blog.

En ook Tat Lo vond ik leuk. (Wederom verhalen en foto’s in mijn blog.)

Ik had zelf 2,5 week in Laos en had wel ietsje meer willen zien, maar heb voor mijn gevoel niet heel erg gehaast met de plekken die ik wel gezien heb (ook noord, midden, zuid). Dus 3-4 weken is prima.

Is tegenwoordig wel een visum voor Laos te krijgen bij de grens? Of ga je dat van tevoren regelen?

Veel plezier!