Thailand, Laos & Cambodja

Hallo allemaal!

Tickets voor 6 weken Thailand, Laos en Cambodja zijn geboekt.

Nu vroeg ik me af of deze planning haalbaar is? Ook zijn tips en aanvullingen welkom :).

Dag 2 -5: Bangkok
6: River Kwai
7-8: Ayutthaya. Hierna de nachttrein naar Chiang Mai.
9-10-11: Chiang Mai
12: Chiang Rai
13: Huay Xai
14-15: Slowboat
16-17-18: Luang Prabang
19: reizen naar Vang Vieng
20-21: Vang Vieng
22: Reizen naar Vientiane
23-24-25 Vientiane
26: Reizen naar Cambodja. Waarschijnlijk een vlucht. Dit weten we nog niet zeker.
27-28-29-30: Phnom Penh
31: Reizen/ Chong Khneas onderweg bekijken.
32-33-34: Siem Reap (Angkor Wat)
35: Reizen naar waarschijnlijk een eiland: Twijfelen nog welke. Je moet er iig goed kunnen snorkelen.
36-43: Eiland (óf qua ligging vanuit Cambodja: Koh Chang. Óf een ander leuk snorkel-eiland).
44: Bangkok
45: Naar huis…

Dit is een indicatie: we kunnen best ergens langer blijven als het leuk is, of korter blijven als het tegenvalt. We hoeven namelijk ook geen 8 dagen op een eiland te zitten, dit mag korter.

Dus: wat denken jullie?

• Is dit haalbaar?
  • Is de route logisch?

Ik hoor graag van jullie!

Leuk!! Ik denk dat je route best haalbaar is maar t is wel allemaal snel-snel. Ik doe zelf 6 maanden over thailand, cambodja, vietnam en laos. Ik vond koh chang een heel mooi eiland maar heb geen idee of dat ook goed is om te snorkelen. Chong khneas is echt niet meer authentiek. Kost 16 dollar om een halvedag trip te doen. Route is logisch! Thailand heb je toch geen visum voor nodig (tenzij je over land komt en langer dan 15 dagen blijft). Verder kun je je verblijf in phnom penh inkorten.

Bedankt voor de reactie FayeW.

Ja, het liefste ga ik ook 6 maanden, maar dat kan niet qua tijd en geld haha.
Chong Khneas dachten we heen te gaan omdat we de boot van Phnom Penh naar Siem Reap wilde nemen en dan er toch zo ongeveer langskwamen.

Verdere tips/opmerkingen zijn welkom :).

Wanneer?

Juli en augustus. Precies de zomervakantie. Ik ben dan als het goed is afgestudeerd, mijn vriendin moet echter eind augustus gaan afstuderen, dus dan moeten we weer terug zijn.

In Juli zou ik Koh Chang niet doen, dat is dan zo ongeveer de natste plek van Thailand. De statistieken zijn eigenlijk niet zo veel zeggend, veel regen betekent niet per definitie dat het ook veel urden regent, maar helaas is dat op Koh Chang wel het geval met veel regen overdag in die tijd.