Begin augustus gaan mijn vriend en ik richting Bangkok. We hebben alleen een ticket geboekt en vinden het leuk om alles terplekke te regelen. Een beetje een idee wat we willen zien en dan gaan. Zo zijn we ook naar Cuba en Indonesie geweest en dat beviel prima.
Dit jaar hebben we helaas “maar” 20 dagen incl vliegen. We hebben daardoor relatief minder tijd dan bij de vorige reizen en ik weet niet zo goed wat wijsheid is nu:
persoonlijk vind ik thailand mooier dan cambodja maar als je niet van plan bent om nog een keer naar zuid oost azie te gaan dan is angkor wat eigenlijk bijna wel een must
deze keuze zou je dus zelf moeten maken
sihanoukville of koh chang is echter een gemakkelijke keuze … koh chang is veel mooier je zou ook nog naar koh samet kunnen gaan maar dan wordt de keuze wel weer veel moeilijker
Angkor is natuurlijk wel adembenemend mooi, maar voor de rest steekt Thailand op alle vlakken wel met kop en schouders boven Cambodja, voor mij dan toch. Qua strandbestemming voor de laatste dagen hoef je zeker niet te twijfelen tussen Sihanoukville en één v d thaise stranden (Koh Samui, Koh Chang, Koh Samet, Krabi, …) die veel mooier zijn. Als je de mogelijk hebt om 3 of 4 dagen Siem Reap in je rondreis in te plannen hebt, zeker doen, anders zou ik mij eerder op thailand focussen. Veel plezier grtjs Tim…
Ook wij gaan begin augustus voor 20 dagen met Eva naar Thailand en kiezen je route Noord Thailand uitgebreid. Maar in een iets andere volgorde: Bangkok + Ayutthaya + Chiang Mai (met gouden driehoek) + Kwai. In Kwai (Kanchanaburi) hebben we dan voor de laatste dagen al een resort aan de rivier geboekt om wat uit te rusten (in plaats van naar een eiland te gaan; we hebben niet zoveel met strand). In Kanchanaburi heb je bijzondere slaapgelegenheden in of aan de rivier en het moet een erg mooie provintie zijn. We zullen het zien. Verder zoeken we in Thailand simpele hotelletjes. Succes.
Nou moest je in Ayutthaya aankomen dan kan je eventueel een bus nemen om het stadje Lopburi te bezoeken!! Het ligt maar 100km ten noorden van Ayutthaya.Er zijn vele historische bezienswaardighedena:Het paleis van de koning van Narai,Wat Phra Prang Sam Yot; deze tempel is een bekend heiligdom gelegen op ongeveer 200 meter vanaf het station van Lop Buri.Natuurlijk mogen de apen niet ontbreken in het stadsleven van Lopburi(makaken)wel oppassen dat ze niet met je handtas op de loop gaan,tijdens het voederen.
Dank voor de tip. We zijn echter van plan om maar een dag in Ayutthaya te blijven en vanuit daar de nachttrein te nemen naar Chiang Mai (en terug vliegen we met Nokair naar Bangkok). Dan houden we niet veel tijd over, maar we houden het in gedachten!
Eergisteren zijn wij teruggekomen van een reis naar Thailand en Cambodja, en Cambodja vind ik echt wel een aanrader. Ik moet wel zeggen dat wij alleen naar Siem Reap zijn geweest, 5 dagen. Het ging ons vooral om de tempels te bezoeken.
wij gaan donderdag voor een maand naar thailand, maar doen ook 7 dgn/6n88 cambodja tussendoor… ben heel benieuwd, nog nooit geweest! Als je voor het eerst gaat, kun je je in thailand al maanden vermaken dus zou ik niet naar cambodja gaan…
thailand is verslavend, wij gaan nu al voor de 4de x in 3 jaar, waarvan 3x een maand en een x 12 dagen!