20 dgn voor noord thailand en nog ff naar cambodja

Hallo allen,

Ik vertrek 28 september voor 21 dgn naar thailand. Ik ga op eigen houtje. Hieronder is het programma dat ik in gedachten heb. Is dit volgens jullie haalbaar? Of blijf ik op verschillende plaatsen te lang of te kort. Of sla ik iets prachtigs in de regio over? Ik ben iemand die lekker low budget gaat en wil zoveel mogelijk genieten van de natuur en de cultuur.
Mocht iemand nog leuke goedkope slaapplaatsen in één van de steden weten dan laat maar weten.
Ik zou ook nog graag naar Cambodja gaan om de Angkor Wat te zien. Zijn drie dgn genoeg om siem reap en angkor wat te zien? Moet ik wanneer ik terug vlieg naar bangkok dan een visum kopen omdat ik op doorreis ben geweest?
Hieronder mijn reisschema. Alvast bedankt voor reacties!
Dag Stad
28 september Dusseldorf
29 september Bangkok
30 september Bangkok
1 oktober Ayutthaya
2 oktober Sukhothai historical park
3 oktober Sukhothai historical park
4 oktober Chiang mai
5 oktober Chiang mai
6 oktober Chiang mai
7 oktober Chiang mai
8 oktober Chiang mai
9 oktober Chiang mai
10 oktober Chiang mai
11 oktober Chiang Rai
12 oktober Chiang Rai
13 oktober Khao yai
14 oktober Khao yai
15 oktober Bangkok/Cambodja
16 oktober Cambodja
17 oktober Cambodja/bangkok
18 oktober Bangkok
19 oktober Bangkok
20 oktober thuis

Je houdt in je schema niet echt rekening met reisdagen. Als je 6-8 uur op een dag bezig bent om van A naar B te komen dan heb je niet echt tijd en puf om die dag dingen te bezichtigen.

Je tijd in Sukothai, Khao Yai en Cambodja is erg kort. Met name in Cambodja zou ik wat langer blijven, je bent nu maar een dag in Angkor Wat. Er zijn zoveel tempels, dat ik hier minstens 2-3 dagen voor zou uittrekken. Zelf ben ik er 5 dagen geweest.

Ja daar was ik ook al bang voor dat ik veel te krap zit in tijd overal
Sukothai is dus echt de moeite voor 3dgn?
Misschien dat ik cambodja dan toch maar schrap uit mijn planning. Ik wil denk ik teveel zien in te weinig tijd. En mocht ik iets van vertraging krijgen haal ik het al helemaal niet meer. 20dfn is ook eigenlijk te kort om alles te kunnen zien. Ik moet mijn focus dan toch maar op noord thailand leggen. Er is zoveel te zien. Misschien heb ik dan ook meer tijd om wat mooie nat. Parken te bekijken die wat verder weg liggen.
Of denkt iemand dat noord thailand en cambodja wel te doen is in 20dgn?

Nou ik zou Cambodja op een andere keer bezoeken,en eventueel die dagen gebruiken om een paar dagen een strandvakantie in te lassen naar vb:het dichtbijgelegen Koh Samet of Pattaya?

Jammer dat je Cambodja uit je schema wilt schrappen. Ik ben er in juni geweest en ik kan maar een ding zeggen; dit land is echt waanzinnig leuk!

Persoonlijk zou ik proberen om toch zeker die 3 dagen Angkor er in op te nemen, deze heb je echt wel nodig, en dan maar 2 dagen korter in Chiang Mai verblijven…

Succes met je planning :chin:

Ik wilde wat langer in Chiang mai blijven om daar veel in de regio te doen. Dus de hoogste berg beklimmen, een hike of een ander nat. park in. Maar klopt inderdaad ik zou daar korter naartoe kunnen. Maar ik ben bang dat het met de vele dingen die ik wil zien een hoog tempo moet aanhouden.
Is het trouwens makkelijk om via phitsanulok of chiang rai in khao yai te komen? Dus via het oosten en dan phu hin rong nat park mee te pakken?

In chiang mai is net veel te doen. Daar kan je makkelijk een week blijven. Hiken, raften, trektochten, overnachtingen in jungle… Echt veel keuze.

Ik zou ook cambodja schrappen. Is immers ook een dure vlucht vanuit Bangkok en met de bus doe je er minstens een dag over. De tempels in ayithaya en Bangkok zijn immers ook sterk de moeite. Wij hebben in onze reis niet de indruk gekregen dat we perse naar Siem reap dienden te gaan.

:chin:ik zal Cambodja ook laten vallen 3 dagen is gewoon te weinig maar als je ooit in de gelegenheid bent om er langer tegaan zeker doen het is gewoon heel mooi land :thailand::cambodia:

Ja Eric,

Reken anderhalve dag reizen (Khao Yai-BKK-Camb plus Camb-BKK) voor twee en en halve dag Cambodja.

Dat staat helaas niet in verhouding !

Minder reizen = meer genieten.

Hans.

En dan zwijg ik nog over de visumkosten (20 dollar)

Ja jullie hebben gelijk. Volgend jaar dan maar naar cambodja. :). Besteed ik gewoon extra tijd in het noorden. Genoeg mooie plaatsen! Ik probeer nu via chiang rai via het oosten naar khao yai te gaan.

Hee Eric,

Ik bekijk je schema nog een keer, en vraag me af of het voor 2x 4-5 uur reizen de moeite is om van Chiang Mai twee dagen (waar dus je reistijd af moet) naar Chiang Rai te gaan.

Chiang Rai zelf is niet spectaculair, je gaat erheen voor de omgeving, en dat is dan net waar je geen of weinig tijd voor hebt.

Phitsanulok is trouwens de “transport-hub” van de regio, er gaan bussen naar heel veel bestemmingen, heel veel meer dan in Chiang Rai.
De bus naar Nakon Ratchasima (Khorat) is degene die je hebben moet.De reis duurt zes uur.Vanuit daar is het nog een uur naar Pak Chong.

Hans.