Hallo allemaal,
Ik ga 1 januari voor de 5e keer naar het o zo mooie en heerlijke Thailand.
Ik heb voorgaande jaren nooit het Noorden bezocht (shame on me…i know) en daarom wil ik dat dit jaar wel gaan doen.
Ik hoef echt niet elke tempel te zien in het noorden maar ik wil wel graag wat highlights hebben gezien. Ik lijk alleen wat in de knoop te komen met mijn planning op een of andere manier.
1 januari kom ik in BKK aan om 07.45 uur hier wil ik graag drie dagen blijven aangezien mijn vriend nog nooit in Thailand is geweest.
Ik wil deze dagen dan gebruiken voor de gebruikelijke toeristen trekpleisters (waar ik zelf toch elk jaar ook weer van geniet). De eerste 2 dagen de tempels in BKK zelf en dan wil ik graag een excursie doen naar de River Kwai (hier ben ik zelf ook nog nooit geweest).
Dan willen we graag de nachttrein naar het noorden pakken, dit schijnt nogal een gezellige reis te zijn als je in het restauratiecoupe zit. Ons plan is om Chiang Mai, Chiang Rai en Pai te gaan bezoeken. Zelf dacht ik aan 6 dagen het noorden.
Vanuit Chiang Rai willen we dan graag naar Cambodja vliegen voor 3 dagen Ankor Wat en 2 dagen Phnom Phen, vanuit daar willen we graag naar Ko Chang.
Hier heb ik al mijn vraagtekens bij allemaal…is dit wel te doen is de planning te strak of kan er hier en daar een dagje af?
Vanuit Ko Chang is alles tot nu toe nog een spannende bedoening en heb ik nog geen idee waar we dan heen willen. Ik zou wel graag terug naar Samui willen. Hebben jullie nog suggesties van leuke eilanden in de buurt van daar?
Terug wil ik iig via Hua Hin dit jaar, ik zorg eigenlijk elk jaar dat ik eindig in Jomtien om daar van het sfeertje op het strand te proeven voordat ik weer terug naar huis vlieg, het ligt natuurlijk best dichtbij het vliegveld dus is het ook nog eens praktisch maar Hua Hin lijkt mij ook prachtig!
Weten jullie toevallig ook hoe het zit met een visum voor Cambodja, ik heb in principe een visum voor Thailand voor 30 dagen (we zitten er met de reis overheen dus eigenlijk zou ik dan een extra visum moeten aanschaffen zijnde het niet dat we Cambodja aandoen). Maar…we doen cambodja al aan rond de 2e week en volgens mij als je dan Thailand weer inkomt is je visum voor Thailand nog maar 14 dagen geldig, klopt dit?
Veel vragen en veel ik ik ik in mijn verhaal…maar mijn vriend heeft totaal geen idee wat hem te wachten staat dus laat staan als die zich bezig gaat houden met een route. Ik wil hem zo graag laten zien WAAROM ik zo verknocht ben aan Thailand.
Verheug me er nu al op…WE tellen de dagen af!
Ik hoop dat jullie wat do’s of dont’s kunnen opperen voor ons! Alvast bedankt!
Groetjes
Debby