Ik ben van plan om 2 maanden door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te gaan reizen en dit alleen en niet georganiseerd te gaan doen van half oktober tm half december. Vandaar dat ik aan het onderzoeken ben hoe alles daar verloopt en hoe ik het aan moet pakken.
Waarschijnlijk wil ik er een week Hongkong aan vast plakken en dus heen te vliegen naar Bangkok en dan vanuit Hanoi naar Hongkong en een week later dus terug naar Amsterdam
Dat is toevallig, ik ben van plan rond die tijd hetzelfde te gaan doen als jij
Ik ben twee keer eerder die kant op geweest. Een keer met een internationaal reisgezelschap door Thailand gereisd. En een keer met een vriend drie weken naar Thailand en Cambodja geweest.
Dit is me zo goed bevallen dat ik graag langer terug wil. Ik wil ook heel graag Vietnam zien en heb al van een Vietnamees die bij ons studeert een hele powerpoint presentatie gekregen over zijn land
Mocht je vragen hebben over Thailand en Cambodja, dan kan ik je wellicht helpen.
Bedankt voor je reactie, ik ben nog aan het uitzoeken of ik al de 4 landen moet gaan doen want hoor al wel dat 2 maanden kort is voor al de 4 landen. De powerpoint presentatie van Vietnam die je hebt is die erg groot ??? Ik zal zeker nog veel vragen hebben en dan zal ik ze je stellen.
Ik heb precies dezelfde landen in 2 maanden gedaan, maar heb niet alles kunnen zien. Vanwege een overstroming in het noorden van Vietnam, heb ik dat moeten overslaan en ben ik uitgeweken naar Laos. Ook heb ik Thailand en Laos niet helemaal kunnen zien, omdat ik niet gepland had naar Cambodja te gaan en toch Ankor Wat wilde zien. Als ik het over zou doen, zou ik Thailand overslaan en meer tijd nemen voor Vietnam en Laos (vooral Laos). Als je vragen of tips nodig hebt, hoor ik het wel!
Als je alle 4 de landen goed wilt bezoeken dan lijkt mij 2 maanden ook kort. We hebben net Vietnam in een kleine maand bezocht (26 dgn) en om tijd te besparen al eea moeten vliegen omdat we anders niet alles konden zien. Veel reizigers die we hebben gesproken hebben Laos in 2 weken gedaan en Cambodja in circa een week.
Vliegen op Thailand is wel goedkoper en de stranden op de eilanden zijn fijn om nog wat te relaxen, bijv Koh Chang dat ligt vlakbij Bangkok. (wij hebben 2 jaar geleden Thailand bezocht en zijn hier ook zeker een maand bezig geweest).
Ben je al vertrokken? Ik vertrek volgende week zondag naar Bangkok. En dan de donderdag erop naar Hanoi.
Ik heb er heel veel zin in!
Misschien zie ik je nog wel :zon02:
Veel plezier in ieder geval.