Touroperator voor Noord-Vietnam

Hallo,

Volgend jaar maart/april wil ik graag in 7 a 8 dagen door Noord-Vietnam reizen (niet alleen Sa Pa). De meeste touroperators bieden korte(re) trips aan met meestal de nachttrein van/naar Hanoi. Ik wil graag een echte rondreis (zonder lange trekkings) met een 4WD en chauffeur.

Weet iemand een betrouwbare organisatie (in Hanoi) die een zelfsamengestelde route wil uitvoeren?

(Ik weet dat dit wat duurder kan worden dan een standaardtrip, maar ik ben geen standaardreiziger…).
Johan

Hoi,

Wij zijn in 2004 naar het noorden van Vietnam geweest met een 4wd en chauffeur. We zijn niet in Sapa geweest maar in dorpjes waarvoor onze gids voor ons geregeld nog een vergunning aan moest vragen. We hadden deze trip geboekt bij Vietnam a la carte, wat gerund wordt door Cees een Nederlander die in Vietnam woont. Het was allemaal goed geregeld, verwacht lange reisdagen en geen luxe hotels, maar je krijgt er fantastische landschappen, vriendelijke mensen en authentieke dorpjes en markten voor terug. Een aantal dagen zijn we geen enkele andere toerist tegen gekomen. De website van Cees is www.vietnamcarte.nl .

Als je er belangstelling voor hebt kun je het verslag van onze reis naar Vietnam teruglezen op onze website Website van Rogier en Jeanine. Reisverhalen van onze reizen naar o.a. Australie, Nieuw Zeeland, Vietnam, Tsjechie, Zuid Afrika-leshoto-Swaziland, Transsiberie Express, Cyprus. daarbij staan ook de namen van de dorpjes die we hebben aangedaan.

Met vriendelijke groet,
Jeanine

Hallo Johan,

Wij boeken altijd via Buffalo tours, een zeer geroenomeerd reissureau in Vietnam.
Heeft vele prijzen gewonnen; o,a, best gidsen, eco, enz.
Zijn iets duurder, ongeveer $10/dag maar een gedeelte spenderen ze weer aan groene doelen en ontwikkeling, scholing enz. in Vietnam; zie hun website en google Zoals in eerdere topics vermeld na 8 keer, en in januari voor de 9e keer weer met hun. .
Let wel op dat chauffeurs in Vietnam bijna of helemaal geen engels spreken, dus wanneer je een langere tijd met een auto wil rondreizen een engels sprekende gids misschien een overweging is.
Kost ongeveer $25 per dag, ligt aan het aantal dagen.
hoe langer hoe goedkoper.

ps
De ANWB gebruikt overigens dit reisbureau ook voor hun reizen naar Vietnam.
Dus rechtstreeks boeken via Buffalo tours bespaard je de commissie van de ANWB ( lees “fox reizen” ) .

gr
Ton.

Dank voor de reacties. Ik heb offertes aangevraagd.

Ik denk in eerste instantie aan onderstaand rondje. Wanneer dat goed bevalt, kan ik een andere jaar altijd nog een langere route doen inclusief het noordoosten.

1. ma. Hanoi - Mai Chau - Son La
  2. do. Son La - Lai Chau
  3. wo. Lai Chau - Sapa
  4. do. Sapa
  5. vr. Sapa - Bac Ha
  6. za. Bac Ha – Can Cau (markt) – Bac Ha
  7. zo. Bac Ha (markt)
  8. ma. Bac Ha - Hanoi

Johan

PS, Jeanine: ik ben met jullie in Bolivia & Peru geweest!

He Johan,

Wat leuk dat we elkaar hier nu weer tegenkomen! Alles goed met je? Ik heb pas je nog eens op je site gekeken. Je hebt een reislustig jaar achter de rug. Heerlijk dat je zolang vrij kon krijgen en je hebt mooie landen bezocht.

(noord) Vietnam vonden wij heel mooi en ongerept. Je zult daar genoeg mooie plaatjes kunnen schieten.
Heel veel plezier

Ik begrijp dat je inmiddels al offertes hebt aangevraagd, maar net als jeanine heb ik heel goede ervaringen met vietnam a la carte. Mijn vriend en ik wilden net even wat anders dan de standaardroute in het noorden, en dat is volledig naar onze wensen aangepast. Het was onvergetelijk!

Ik kreeg toevallig van de week een mail van Rene de Ruig. Hij is een Nederlander die van Vietnam zijn thuis heeft gemaakt.
Hij is een reisleider die al 15 jaar reizen begeleid van Noord naar Zuid en viseversa.
Hij kan zeker heel goede adviezen geven, zelf begeleiden en zal zeker Engelstalige gidsen weten.

Denk niet dat hij er bezwaar tegen heeft dat ik zijn e-mail vermeld en een gedeelte van de mail copieer:

Het reisjaar sloot af met de inspectie/verkenningstour per motor door de noord van Vietnam. Zoals velen weten heb ik de Noord Vietnam reis in 2003 uitgewerkt en uitgebracht in 2004/2005 en 2006. Vanwege de enorme drukte met het reizen kwam het de afgelopen jaren er niet van om de reis te organiseren waar zoveel mensen van hebben genoten en nog altijd van na-genieten. Ook mij (Rene) geeft deze reis een enorme genoegdoening.
Inmiddels is de infra-structuur tussen een aantal plaatsen (vooral in de noordwest) enorm verbeterd.
Afgelopen reis per motor ruim 1.500 foto’s genomen, het gebied is en blijft schitterend. Vandaar dat voor 2010 er weer 3 reizen op de planning staan in de periode eind augustus t/m eind november. Daar door de verbetering van de wegen een aanpassing van het traject mogelijk geworden is heb ik weer even tijd nodig om e.e.a. uit te werken. Nader bericht volgt denk ik eind januari, maar wie vrijblijfend kenbaar wil maken dat hij/zij mogelijk belangstelling heeft voor een van de reizen kan dat alvast mailen. Groepen zullen niet groter worden dan 16 personen.
[EMAIL=“rdrthoang@hotmail.com”]rdrthoang@hotmail.com

Nogmaals bedankt. Ik ga in zee met Vietnam a la carte.

@Jeanine: 't Was zeker een reislustig jaar en ik heb er ontzettend van genoten. Ik volg jullie site ook en had het verslag van Vietnam al een keer gelezen. Nadeel van het vele reizen van dit jaar is dat ik volgend erg jaar zal moeten wennen aan veel minder beschikbare tijd om te reizen. In 2010 probeer ik wat kortere reizen verspreid over het jaar en ik ga 10 verlofdagen kopen.

Johan