Voor het voorjaar van 2014 ben ik op zoek naar een (vrouwelijke) reisgenoot om een reis van twee/drie weken te maken door Vietnam. Backpacken is een optie, maar ik heb ook een hele gave georganiseerde reis gezien waarin je veel tijd hebt om je eigen weg te gaan, maar toch het gemak hebt van hotels etc. die geregeld worden.
Ik ben 23 jaar oud en wil graag zo veel mogelijk zien van Vietnam, de cultuur ontdekken (architectuur, mensen en eten), de natuur zien, maar natuurlijk ook lekker relaxen aan de lichtblauwe zee. Daarnaast hou ik erg van fotograferen (maar ben niet het type dat een uur wacht op de perfecte foto).
De maand maart heb ik gekozen omdat dan van Noord tot Zuid het minste regen valt en de temperatuur niet te hoog is.
Ik zet er zelf ook over te denken om in maart naar Vietnam te gaan. Gezien het seizoen in Vietnam een goed moment en al helemaal om de lange winter in Nederland te doorbreken.
Waar heb jij de georganiseerde reis gezien? Meestal vind ik die namelijk best duur en ben je gebonden aan een heel programma. Maar ben benieuwd. Hoor graag van je!
Dankjewel voor je reactie, leuk! Ik begon me er al bij neer ge leggen dat ik alleen zou moeten gaan, maar hopelijk kunnen we iets plannen! Altijd gezelliger dan alleen!
Ik heb verschillende reizen bekeken en sommige zijn inderdaad vrij prijzig. Degene die ik er uit gepikt heb is allereerst een 17 daagse reis van BBI. Deze vond ik wel gaaf vanwege de treinreis naar Hoi An en de overnachting op een boot in Halong Bay. Het enige dat ontbreekt is Sapa denk ik. De link staat onderaan.
De tweede en ook degene die ik op dit moment op het oog heb is een reis van 29 dagen (vier weken!) van Sawadee. Deze reis is wat mij betreft helemaal compleet. Er zijn trektochten door de Mekong Delta en Sapa en ook de overnachting in Halong Bay. De prijs is wat hoger dan BBI, maar het is ook bijna twee keer zo lang.
Bij beide reizen (bij Sawadee misschien wat meer) staat veel aangegeven dat je vrije dagen hebt om de steden zelf te verkennen. Je hebt ook de vrijheid om 's avonds zelf ergens te gaan eten en bent niet verplicht om op elke excursie mee te gaan. Dat vind ik wel fijn.
Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa ga reizen, dus ik vind het best een beetje spannend. Daarom dacht ik dat een georganiseerde reis beter zou zijn. Maar zoals ik al schreef, backpacken is ook een optie. Al zou ik dan ook wel een route willen uitstippelen. Waarschijnlijk zal ik hier maar één keer in m’n leven heen gaan en dan wil ik het ook wel graag goed doen.
Overigens maken de kosten niet veel verschil tussen georganiseerd of op eigen houtje. Ik heb het uitgerekend en kwam ongeveer op hetzelfde uit.
Graag hoor ik van je wat je er van vind! En misschien wil je nog wat over jezelf vertellen?