Wij willen in september naar Vietnam, georganiseerd, omdat ons de tijd ontbreekt om het allemaal zelf te regelen.
Heeft er iemand ervaring (goed of slecht) met de Jongintra vakanties?
Zagen daar nl een hele mooie reis staan.
Wij willen in september naar Vietnam, georganiseerd, omdat ons de tijd ontbreekt om het allemaal zelf te regelen.
Heeft er iemand ervaring (goed of slecht) met de Jongintra vakanties?
Zagen daar nl een hele mooie reis staan.
Hoi Blokje,
Ik heb de titel van je bericht aangepast, zodat het wat duidelijker is waar je bericht over gaat.
Daarnaast ben ik op eigen houtje gegaan en heb hier geen ervaring mee. Wat bieden ze zoal aan?
En misschien heeft iemand anders wel ervaring met dit reisbureau?
Succes en groetjes, Anne
Hallo Blokje,
Ik zal een voorschot geven op jouw post.
Ik heb vroeger wel eens bij Dejongintra een vakantie geboekt maar alleen in europa en ales was probleemloos.
In Vietnam maak ik gebruik van een vietnamese reisorganisatie.
De nederlandse reisorganisaties mogen in Vietnam geen reizen organiseren zonder een vietnamese partner. M.a.w. De nederlandse organisaties besteden alles uit m.u.v. de nederlandstalige gids. De bus, een vietnamese gids, altijd aanwezig, de hotels en de klachten enz. worden opgelost door deze agent.
Het dus dus niet echt belangrijk via welk reisbureau je boekt in Nederland.
Mijn ervaring is dat de meeste vietnamese organisaties goed zijn, anders werden ze niet gekozen door de nederlandse.
Wat betreft, waarschijnlijk, de door jouw uitgekozen reis, ben voor het gemak uitgegaan van een individuele 21 daagse, ziet er leuk uit voor een eerste kennismaking met dit land.
Diverse “must see"lokaties” worden aangedaan, enkele keren een rustmoment aan de zee…
En de prijs is zeker zeer concurrerend t.o.v. andere bureaus.
De minpunten
Ik persoonlijk vind dat het zuiden van Vietnam we heel snel wordt afgerammeld, en dat verdient dit gedeelte niet. Bijv. Van Phan Thiet naar Saigon en dan de citytour in 1 dag is best vermoeiend.
Jammer is dat de Cu Chi tunnels niet op het programma staan.
Op de site heb ik jammer genoeg niet de hotels kunnen vinden waar je zou verblijven, alleen de vermelding van “goede lokale 3* accommodaties”.
Al met al een toch zeer leuke vakantie waar je ook veel indrukken zult opdoen.
Wanneer je voor een individuele reis kiest heb je wat meer mogelijkheden om van de route af te wijken en te stoppen wanneer je wilt om je benen wat vaker te strekken.
Het is jammer dat de hotels niet vermeld staan, of ik kan ze niet vinden.
Maar 3* daar is 2* hier, kan geen probleem zijn aangezien ik je comfort eisen en budget niet ken.
Mijn eerste reis naar Vietnam was met Fox, beste van Vietnam 21 dagen individueel. Is qua prijszetting iets hoger maar heeft meerdere excursies en je hotelkeuze is vrij.
Ook NRV heeft diverse leuke reizen richting Vietnam.
Ik wens je een bijzonder leuke vakantie in dit fascinerend land.
gr
Ton.
kijk ook eens bij vietnam a la carte. Niet goedkoop, maar wel bijzonder. wij hebben alleen een korte trip daar geboekt maar waren zeer tevreden
Ik ben zelf 3x met de Jong Intra in Azie geweest, en vond dit helemaal super geregeld. Wij verkopen ook vele reizen van de Jong Intra o.a. naar Vietnam en hebben nog nooit klachten gehad!