Georganiseerd vertrekken OF in Vietnam boeken?

Wie heeft er ervaring om op eigen gelegenheid rond te reizen in Vietnam? Is boeken daar voordeliger en goed georganiseerd, of toch beter in Nederland boeken?

Hallo FG,

Het is in Viet Nam allemaal prima te regelen; is net wat je wilt.

Het ter plekke regelen kost je wat tijd, maar kan wat goedkoper uit zijn met last minute tourtjes.
Ook ben je veel flexibeler.

Het kan voordeliger zijn, maar een nadeel kan zijn dat je je favoriete hotel) gezien op internet )is volgeboekt. Maar er zijn talrijke alternatieven te vinden die misschien wat duurder zijn of goedkoper .

Al met al zal het met de prijs niet echt heel veel uitmaken, maar het is net wat je wilt.

gr
Ton.

Hallo Funky Girl,

Als ik jou was zou ik lekker daar alles regelen. Het is er erg toeristisch en alles is daarop ingesteld. Als je georganiseerd gaat heb je als nadeel dat je nergens langer kan blijven als het je ergens bevalt, of juist andersom. Binnen elk budget zijn er legio aan goede hotels. Als je ter plekke een simkaartje koopt, bel je het hotel op en die hebben 9 van de 10 keer een haal en brengservice. Of je doet het via de mail. Dus hoef je ook niet te zoeken als je van het station of de luchthaven komt.
Ook kan je bij elk hotel wel een tour boeken of een scooter huren. Ook kan je er terecht voor het reserveren van je trein/vlieg- en bustickets. Anders weten ze wel een adres waar je terecht kan.
Als je de hotels en trips/tours bekijkt op de site tripadvisor, dan zie je zo welk hotel/restaurant of trip je wel of niet moet hebben.

Groeten Bael

1 like

Hoi Funky Girl,

Ik sluit me helemaal aan bij Bael en Ton. Ik ben ook op eigen gelegenheid gegaan en dit is me zeer goed bevallen. Alles is zo makkelijk te regelen, soms zelf vanuit je hotel!

Groetjes, Anne

1 like

Lekker alles daar regelen, is erg goed te doen :slight_smile:

Hoi Funky Girl,

Ik ben benieuwd of je er inmiddels al uit bent. Zelf ben ik in juli een maand naar Vietnam geweest en daarbij had ik een gedeelte in noorden laten organiseren door Arcadia Travel. Een kleine organisatie die werkt met lokale organisaties in Vietnam zelf. Zelf vond ik dat erg fijn want in het noorden van Vietnam kan het soms moeilijk zijn. Toen ik in het noorden was en ben gevallen met mijn moter op weg naar Can Cau markt (in de bergen) kon niemand mij helpen. Ik was toen maar wat blij dat ik van Arcadia Travel het nummer had gekregen van een Vietnamese agent die mij uiteindelijk heeft geholpen naar een ziekenhuis te gaan. Verder verstond namelijk niemand Engels! Natuurlijk zijn veel gedeelten van Vietnam makkelijk zelf te regelen, maar er zijn ook genoeg moeilijke dingen die zulke organisaties je uit handen kunnen nemen. Uiteindelijk is Vietnam erg toeristisch en zijn de lokale organisaties daarop ingesteld! Met andere woorden: ze proberen je soms wel eens een oor aan te naaien :wink: Ik denk wel dat je het moet treffen daar!

Hoi en bedankt voor je antwoord. Wij zijn inmiddels in Vietnam en hebben het toch geregeld voor we vertrokken, dwz het grootste gedeelte. Wij zijn inmiddels in Hue en heel tevreden over Footprints waar we (via New Zealand, waar wij wonen) hebben geboekt. Niet de goedkoopste maar heel goede hotels, jammer dat we in centraal Vietnam op het moment veel regen hebben maar daar kan de beste organisatie niets aan doen. Donderdag gaan we naar Hanoi en ook Halong Bay. Ben je in Sapa geweest, zo ja, is dat de moeite waard. Groeten en bedankt alvast

Zelf vond ik Sapa heel mooi! Maar er zijn ook alternatieven waar Ton je iets over kan vertellen :wink:

Leuk om je ervaringen te lezen nu je in Vietnam bent. Ik wil jullie nog een hele fijne reis toewensen daar in Vietnam!

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Funkygirl,

Er is een heel mooi alternatief voor Sapa.
Omdat ik eigenlijk vind dat het niet in een vraag beantwoord mocht worden heb ik er een nieuwe post aan gewaagd…

Misschien even de moeite waard van het bekijken?

gr.
Ton.

Dank je wel, maar wie is Ton? en ik kan geen nieuwe post vinden. wil wel graag het alternatief horen! Morgen komen we aan en Hanoi, woont u daar ook?
Groet
Lenie

Hallo Lenie,

Ik woon niet in Hanoi, maar ben nu 12/13 maal in Viet Nam geweest en komend december en januari wordt de 14e of 13e; ben de tel wat kwijt.

Om even op je vraag terug te komen, ik heb een nieuw topic geopend " aternatief voor Sapa".
Staan ook wat filmpjes bij en de officiële site van het park.

gr.
Ton.

Hoi!

Ik ben inderdaad ook in Sapa geweest en heb daar een motor gehuurd en ben samen met mijn vriend daar wezen touren. Echt leuk is dat! Vraag vooral even rond waar de onbekendere watervallen zijn! Ik ben zelf ook in het ‘NP’ geweest met de motor een uur of 2 rijden. Hier is een enorm grote waterval (Love Waterfall) en zeker wel de moeite waard even te bezoeken. Thac Bac is te toeristisch. Ook is het erg leuk om met de motor wat onbekendere dorpjes te bezoeken dan de geijkte dorpjes die elk reisbureau aanbiedt. Gewoon rondrijden en je wordt vanzelf uitgenodigt! (ik merk nu dat dit antwoord heel laat is dus wellicht ben je er al weer weg… Sorry!)

We zijn net in Sapa aangekomen en hebben er net een voet tocht van 4 uur op zitten, heel leuk gegeten en “happy water” gedronken bij een lokale family. Ik zal morgen aan de gids voorstellen om naar de watervallen te gaan dus bedankt voor de tip en net op tijd. Op het moment is het een heel kleine wereld hier vanwege de regen maar we hebben heel erg genoten van de wandeling

Groeten
Funkygirl