Beste mensen die mij geholpen hebben op dit forum,
We zijn na 4 weken gister weer in Amsterdam geland…eerst 1 week Cambodja en daarna 3 weken Vietnam. Het is echt een geweldig mooie reis geweest!! Zoveel mooie indrukken, die we op fotos hebben proberen vast te leggen. Op 1 dag na geen beter weer kunnen wensen, inderdaad de ponchos zijn ongebruikt… en zowel de Cambodjaanse als Vietnamese bevolking staan nu bij ons bekend als een van de meest oprecht vriendelijke en gastvrije mensen!
Ik heb heel de reis van te voren gepland en ook alles al voor vertrek los geboekt via internet op oa booking.com etc. Heb heel veel informatie gehaald van dit forum en van websites als tripadvisor en ik kan achteraf zeggen dat ik voor ons echt de perfecte reis heb samen gesteld!
Alle hotels die wij hadden geboekt kan ik aanraden en daarna zijn Halong Bay met Indochina Junk en Mai Chau toch wel de hoogtepunten voor ons geweest.
Indochink Junk omdat zij naar de veel rustigere baai (Bai Tu Long bay) gaan ipv Halong Bay> we hebben maar ca 3 andere boten zien varen gedurende onze 2 dagen. En Mai Chau omdat het nog niet toeristisch is en het een prachtige natuur biedt. Een fietstocht was werkelijk fantastisch daar, nog nooit zijn we zo dicht bij de lokale bevolking gekomen.
We hebben onwijs geluk gehad met het weer; In Hoi An heeft het 1 dag geregend maar voor de rest hebben we alleen maar prachtig weer gehad! Volop zon en helder weer in Halong Bay:)
Iedereen bedankt voor jullie tips en info en Ton; buffalo tours is prima bevallen!!
Ik hoop gauw nog een aantal fotos te kunnen laten zien…
Gr Irene