Wat doe ik niet goed?

Dit jaar gaan we, als het goed is, naar Vietnam
In juli voor 23 dagen met 2 kids van 7 en 9 jaar.
Voorgaande jaren zijn we oa in Thailand en Sri Lanka geweest wat ons erg goed bevallen is.
We vinden het zelf erg prettig om van te voren onze route te bepalen en onze hotels te boeken.
Hier zitten uiteraard allemaal voor en nadelen aan, dat ben ik mij bewust.
We hebben inmiddels tickets geboekt van frankfurt naar bangkok en blijven 1 dag in Bangkok voor we weer verder vliegen, om wat rust voor de kinderen in te bouwen.
We houden uiteindelijk incl reisdagen van en naar thailand 19 á 20 dagen over in Vietnam.
We hoeven niet luxe te reizen (bus, trein) en we houden van contact met de lokale bevolking en lokaal eten (ook de kinderen :cheer:) Het liefst overnachten we in natuurlijke omgeving in een hut met een fatsoenlijk bed en als het even kan een zwembadje voor de kids. Het maakt ons niet uit om wel/geen warm water te hebben en /of electriciteit in de avonduren of de gehele dag
We willen beginnen in het noorden met een bezoek aan halong bay (ook al is het erg toeristisch, ik lees er veel goede dingen over) We dachten zelf aan een midrange jonk waar we 1 nacht op slapen en dan weer teruggaan naar Hanoi. Daarna met de nachttrein naar Lao Cai om Sapa te bezoeken waar we 2 dagen willen blijven en dan s’avonds met de nachttrein weer teruggaan naar hanoi.
dan een dagje hanoi vanwaar we s’avonds weer door willen reizen met de nachttrein naar Danang om vandaaruit 3 dagen in Hoi An te blijven .
Daarna willen we graag een week aan het strand verblijven. Liefst een wat minder toeristische plek aan zee in een leuke hut en als het even kan met een zwembad voor de kids.Enkan ook prima op een eiland…
We hoeven echt niet luxe,maar een hostel waar alle backpackers samen slapen hoeft voor ons niet echt.
Daarna door naar HCMC vanwaar we nog 1 of 2 dagen naar de mekong delta willen gaan en dan terug naar bankok voor de reis naar huis.
We hebben ook even gekeken naar Mui Né (mijn man wil graag de zandduinen zien en ik graag de fairy stream) en naar whale island, maar allemachtig wat een prijzen, en kan iemand mij vertellen hoe het in die gebieden met de russische bezoekers zit en in hoeverre je er last van hebt en geluidsoverlast?.
We hebben al een aantal hotels gemaild en contact gehad met vietnamalacarte en krijgen steeds gigantische prijzen voorgeschotelt. (denk aan prijzen varierend van € 4100 tot €6500 voor ons 4 excl vlucht bkk vietnam vv, extra uitgaven , eten drinken etc)
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe? Er moet toch veel goedkoper te reizen zijn in Vietnam?
Normaliter hebben we een buget van ongeveer € 5500 á € 6000 voor de gehele reis incl vluchten, vervoer,eten/excursies etc
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen, want ik ben nu zo langzamerhand op een punt dat ik liever in Thailand ga blijven geloof ik… hoe mooi Vietnam ook is, het moet wel leuk blijven natuurlijk

Beste Linda en Pascal. Maak je vooral niet te druk over de torenhoge kosten die voor jullie zijn berekend.Het kan absoluut goedkoper in Vietnam. Mijn vrouw en ik zijn zelf afgelopen jaar drie weken in Vietnam geweest en hebben gemerkt dat het verblijf en de kosten voor het vervoer absoluut meevallen.

Voor het boeken van een hotel zou ik zoeken op www.hotelscombined.com. Voor het boeken en de prijzen van de treinreizen zou ik kijken op www.seat61.com.

Voor de totale reis van noord naar zuid zou ik even wachten totdat Ton weer terug is. Hij vliegt nl morgen weer vanuit Saigon terug naar ons koude kikkerlandje. Hij kan en zal je vast meer vertellen over met name het verblijf in Noord Vietnam. Wij zijn zelf tot en met Hoi an geweest, vanaf Saigon.

Voor wat betreft de Russen kan ik je wel vertellen dat Nha Trang een grote Russische enclave is. Alle hotels zijn bevolkt door Russen. Voor het strand kun je dan beter naar Hoi An gaan, waar volgens ons minder russen zijn.

Alvast veel plezier met de voorbereiding van de reis en laat je niet ontmoedigen. Vietnam is nl zeer goed betaalbaar, als je de weg weet.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Ik heb samen met m’n zoon van 8 één maand door Vietnam gereisd in de zomer van 2012. Alles inclusief - ook de vliegreis met Emirates + 4 binnenlandse vluchten - was ik no net geen 2400 euro kwijt. Op sommige kamers stonden 2 tweepersoons bedden en die hadden heel goed als familiekamers kunnen dienen.

Wij zijn niet met een junk door Halong Bay gevaren, maar op eigen gelegenheid naar Cat Ba Island gegaan en hebben daar een aantal nachten geslapen, zowel in Cat Ba Town (waar een leuk strand was met heel hoge golven en vrijwel geen europeese toeristen) als in het dorpje Viet Hai dat in een dal ligt tussen het karstgebergte. We zijn met een kleine boot rondgevaren, zodat we wel de baai van z’n mooiste kant gezien hebben, maar niet samen met hordes andere mensen.

Sapa hebben we overgeslagen omdat het vreselijk weer was op dat momoent, maar we zijn in Dalat geweest, wat we erg leuk vonden.

Hoi An vonden wij erg de moeite waard, maar Nha Trang was voor ons ook erg leuk. Daar waar wij zaten in Nha Trang, hebben we nauwelijks Russen gezien, dus misschien zitten ze niet in alle buurten…

Ik ben zelf vorig jaar met mijn ouders in Vietnam geweest, we hebben geboekt via vietnamonline.nl. Hierin kun je je eigen reis samenstellen doormiddel van bouwstenen. Hierin kun je gewoon extra nachten op plekken boeken, en de luxe van de accommodatie bepalen. Binnenlandse vluchten worden allemaal voor je geboekt, en je wordt steeds netjes opgehaald bij je hotel. Het programma wat jullie willen is allemaal te boeken. Je reist eigenlijk gewoon met je familie, dus het is geen grote groepsreis of iets dergelijks. De kosten van dit alles waren nog geen 1500 euro per persoon, dan is alles voor je geregeld incl binnenlandse vluchten en accommodaties, onze reis bedroeg ook zo’n 23 dagen.

Aanrader is trouwens Whale Island, er waren tenminste geen Russen daar toen wij er waren. Het personeel is extreem vriendelijk, ik heb daar namelijk mijn verjaardag gevierd en ze hadden speciaal voor mij een taart gebakken. Nadat wij die nacht ervoor iets met de staf gedronken hadden bij een van hun hutten. Geweldige belevenis.

Nha Trang was dan weer een stuk minder, grote hotels ook behoorlijk wat Russen dit had totaal geen connectie meer met het authentieke noorden van Vietnam.

Het midden en het noorden vond ik het beste van Vietnam, samen met de Mekong delta. Hoop dat je iets aan deze informatie hebt!

Bedankt voor de goede tips.
Fijn om te horen dat het ook voor een ander bedrag kan, ik schrok er al van :slight_smile:
Nunu, dat van cat ba island klinkt ook erg leuk, hoe heb je dat aangepakt? En heb je nog tips voor leuke accomodaties voor kinderen?
Ben erg benieuwd of onze route een beetje logisch is …
iedereen alvast bedankt

Hallo Linda en Pascal,

Ik snap de prijzen die noemt wel.
Veel bureaus werken bijv met prijzen van prive excursies, en deze zijn duurder.
Dus als je je vervoer regelt en de hotels en dan ter plekke voor groepexcursies gaat scheelt het al relatief veel.
Kan je nog altijd kijken of je soms een individuele neemt.

Vervoer per bus en trein zijn goedkoop, muv van die naar Sapa.
Houd er wel rekening mee dat goedkoop niet altijd een goede optie is.
Alle waar naar zijn geld.

Pan Thiet en de russen
Het is waar, was er ongeveer 3 weken geleden weer, en minimaal 90 % van de touristen is rus.
Maar het verschilt wel in welk hotel je zit; in een goedkoper hotel kom je ze tegen met een lager budget en dus kopen ze hun wodka in de supermarkt en nuttigen ze deze gezamenlijk op het resort.

Heb dit jaar positieve reacties ontvangen van mensen die in Ocean resort zaten en geen enkele overlast hadden.

strandlokatie
Ik weet wel een plekje waar je vrij goedkoop een 4 sterren hotel hebt met strand en prachtig zwembad.
In het stadje is het bijna touristen vrij en goedkoop voor eten en drinken.
Kost je zo’n 120 euro per kamer voor 4 personen; jullie + 1 kind in het dubbel bed en een apart bed.

http://www.royalquynhon.com/en/ServicesE.aspx?IDPar=13

Maar ben het met vorige reakties eens dat Hoi An een goede keuze is voor een strandvakantie.
Voor ongeveer tussen de 120 en 150 euro per nacht voor een family suite in mijn favoriete hotel daar.

Ook zijn er vanuit Hoi An leuke tripjes te bedenken die je kinderen zullen bevallen.

Ik laat het hier even bij, maar heb je nog verdere vragen, dan lezen we die graag.

Ton.