Hallo,
Wij willen in de zomer van 2011 met ons gezin, (2 kinderen van dan 10 en 7) voor 5 weken naar Vietnam. Kinderen zijn gewend om te reizen.
Eerst weekje Thailand, willen vliegen op Bangkok , dan naar Koh Chang, Daarna ongeveer 4 weken Vietnam.
Onze route is: Saigon, binnenlandse vlucht Danang, Hoi An, Van Hoi-An per bus naar Hué, binnenlandse vlucht of per bus of trein naar Ninh Binh of Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hanoi.
Mijn vraag is:
Hoe regelen jullie binnenlandse vluchten of treinreis, busreis, doen jullie dat ter plaatse bij reisbureautjes. Zijn er ook kinderfietsen te huur als we de omgeving per fiets willen verkennen. Weten jullie leuke, kindvriendelijke accomodaties met zwembad.
Alvast bedankt voor de tips,
Groeten,
Diana
Hoi,
wij zijn afgelopen zomer met onze kinderen 4 weken door Vietnam gereisd en je kunt het meest eigenlijk wel ter plaatse regelen. Binnenlandse vluchten had ik vanaf thuis gedaan maar dan ligt je route wel aardig vast natuurlijk. twee keer met Jetstar gevlogen en 1 keer met Vietnam Airlines. Allemaal makkelijk via internet te boeken, hoe vroeger hoe goedkoper.
Wij hadden in Hoi An een heel leuk hotel net buiten het centrum met een klein zwembad. Prachtige familiekamer aan het zwembad met 2 badkamers. Was ongeveer 10 minuten fietsen van een heel mooi leeg strand. Onze dochters zijn vrij klein (1.60) dus de meeste vietnamese fietsen zullen bij jullie kinderen ook wel lukken denk ik. www.hoianphuongnamhotel.com
Wij zijn vanuit Saigon 3 dagen gaan fietsen in de Mekong Delta wat echt geweldig was, ook voor kinderen goed te doen. Maar dat zie ik niet op je schema staan dus mogelijk sla je dat over.
Halong Bay en Sapa zou ik gewoon in Hanoi regelen.
Veel plezier met het voorbereiden.
gr. Elma
Hallo Diana,
Wat me opvalt in je schema is dat je alleen misschien in Hoi An kiest voor de zee en zwemmen.
Mijn tip voor Hoi An is River/beach resort. Is gelegen vlakbij het strand ( 20 mtr.) en aan de rivier.
Voorzien van een zwembad en een strandlokatie waar gasten van het resort gratis ligbedden, kussens en handdoekservice hebben. interessant voor jouw is dat ze een familiesuites hebben; je hoeft dan geen2 kamers te huren. Ook gaat er een gratis busje van het resort naar Hoi An en vv ( ongeveer 10 minuten = $3 met de taxi).
Gezien je schema heb je eigenlijk tijd over. Je zou, zoals Elma al suggereerde de Mekongdelta kunnen bezoeken en Nha Thrang ( is super voor kinderen met name monkey island ).
Ook enkele dagen in Mui Ne is misschien zelfs nog in te plannen voor een mooi strandverblijf.
Bijv
3 dagen Saigon, 3 dagen Mekong, 3 dagen Nha Trang, 5 dagen Hoi An, 2 dagen Hue, 3 dagen Hanoi, 3 dagen Ning Bin, 3 dagen Sapa, 3 dagen Halong Bay, 1 dagen Hanoi.
Persoonlijk laat ik alles door een Vietnamees reisbureau regelen, ( dus tickets, hotels, transfers, excursies, gidsen enz.). Ik heb dan geen zorgen en elke dag staat de auto met chauffeur en gids klaar op de dagen van transfers en/of excursies.
Zoals ik al schreef is dit persoonlijk; je weet wat je kwijt bent en moet alleen met het verteer rekening houden en scheelt vakantiedagen om een geschikte vlucht, excursie enz te zoeken.
Nadeel is dat het geheel iets duurder maakt, maar dit is echt te overzien ( $100 a $200 ).
Wanneer je zelf je tickets wilt boeken voor de binnenlandse vluchten en kiest voor Jetstar, houdt er rekening mee dat de route Danang naar Hanoi en vv voorlopig niet meer vliegt. Dus Vietnam Airlines is dan de enigste optie.
gr
Ton.
Hallo Ton,
Vorig jaar heb ik een bericht op dit forum geplaatst en heb jij een reactie gegeven. Wij zijn afgelopen jaar niet naar Vietnam geweest maar naar Maleisië, Singapore en Bali en nu willen wij graag in de zomer van 2012 met 2 volwassenen en 2 kinderen naar Vietnam. Vliegen op Bangkok en dan verder. Nou heb ik gelezen dat jij een vietnamees reisbureau dingen laat regelen, heb jij daar informatie over of hebben zij een site o.i.d. Ik hoop wat van je te horen zodat ik een route en plannen kan gaan maken.
Groeten,
Diana
Hallo Diana,
Klopt dat ik het meeste laat regelen door een vietnamees reisbureau.
Vind ik wel zo makkelijk en ik weet zeker dat ik de hotels krijg waar ik graag overnacht.
Ook hoef ik dan niets te regelen voor vervoer e.d…
Naam is Buffalo tours
http://www.educationaltravelasia.com/
gr.
Ton.