Met kinderen op reis in Vietnam

hoi,

wij gaan eind juli / begin augustus 3 weken naar vietnam. Bedoeling is het noorden maar alle opties zijn nog open. we gaan met 2 kinderen van 12 en 10 jaar. Heeft iemand nog leuke tips voor onze reis?
gr, martine

Hoi Martine,

Leuk dat jullie met het gezin naar Vietnam gaan! Ik weet niet precies waar jullie interesse ligt, maar het eerste dat mij te binnen schiet als ik denk aan wat eventueel leuk is voor kinderen, is Nha Trang om te snorkelen, Hoi An vanwege het sfeertje, strand en kleding op maat laten maken. Een DMZ-tour (oorlog VS- Vietnam) rond Hué en varen op de Mekong Delta (als leerervaringen :wink: ). Misschien de water-puppets show in Hanoi?

Ikzelf heb geen kinderen, dus gooi maar wat op. Maar er zijn medereizigers met kinderen op pad geweest in Vietnam, dus wellicht dat zij concrete tips hebben voor je?

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichttitel ietsje aangepast.

Hallo Martine,

Ik heb ook geen kinderen, ben het vroeger wel geweest en dus wel een beetje ervaringsdeskundige :-).

Ik vind het een beetje jammer dat je vertrek-en aankomstvliegveld niet hebt genoemd.

Wanneer je aankomt en vertrekt van dezelfde plaats, ontkom je niet aan een binnenlandse vlucht.
Of je moet je route zo maken dat het in een lus is.

Ook is van belang hoeveel binnenlandse vluchten.
Bijv
wil zowel het zuiden en het noorden dan kom je al snel op 2 binnenlandse vluchten.
Dus ook budget is belangrijk.

Maar even een klein overzicht zonder naar bovenstaande te kijken en wat leuk is voor kinderen en dus ook voor jullie.

Hanoi
Spreekt voor zich

Halong Bay
Spreekt voor zich

Tam Coc
Varen in mooie omgeving in een roeiboot

Cuc Phuong
Mooi nationaal park vlakbij Tam Coc met een apen opvangcentrum

Dong Hoi
Mooi resorts met prachtig stand

DMZ
Mooi parken, varen, geschiedenis enz

Hue
Cultuur, geschiedenis ( paleizen, mausoleums ) varen

Hoi An
Is een must vanwege het leuke sfeertje in de oude stad en op enkele kilometers van de stad weer een mooi strand

Nha Trang
Mooi strand, monkey island ( vanwege de show met honden en apen en volgens mij 1 van de mooiste stranden in Viet Nam en niet druk, loopt zeer gelijdelijk af ).
Leuke tour met een aquarium bezoek erbij, zwemmen

Mekong Delta
Dan voor Cai Be met bezoek aan de candy factory , wordt snoep gemaakt en varen.

Cu Chi
Oorlog

Laat het hier even bij.

gr.
Ton.

dank voor de tips. we vliegen op hanoi en wilen eigenlijk in noorden en centraal vietnam blijven. beetje strand maar vooral veel doen en zien. nog advies voor meerdaagse wandelingen die ook voor kids te doen zijn?
gr, martine

Dan zit ik te denken aan een trekking door Sapa (er zijn er meerdere mogelijk en dat kun je zelfs eventueel ter plekke nog bekijken) of een bezoek aan een nationaal park, als Cuc Phuong.

In het noorden is niet heel veel strand, in ieder geval op Cat Ba. Zelf zou ik het strand van Hoi An aandoen. Hoi An heeft zo’n leuk sfeertje: ik ben er helemaal verliefd op :wink:

Groetjes, Anne

Hallo Martine,

Helemaal met Anne eens.

kijk maar eens op internet en er zijn diverse wandelingen van enkele te vinden met een bescheiden aantal kilometers.

naar welke streek je wilt is dan aan jullie.

Hoi An zou ik zeker niet overslaan, hier kan je overigens ook leuk wandelen voor enkele dagen.
Strand daar is in jullie periode top en stadje ademt een relaxte sfeer.

gr.
Ton.