Route Vietnam - 1 maand

Hallo,

Wij willen over een jaar deze reis gaan maken. 2 volwassenen en een kindje van op dat moment ruim 4 jaar oud. Momenteel ben ik mij wat aan het voorbereiden en kan wel wat tips gebruiken. We hebben ongeveer 4 weken voor vietnam. Hebben jullie tips voor de route? (alle overige info is ook welkom natuurlijk, bijv. leuke acc. voor kinderen).

NOVEMBER 2012
3 amsterdam/brussel - hong kong
4 hong kong
5 hong kong
6 Hong Kong - Hanoi
7 hanoi
8 Hanoi - Quan Lan, in Bai tu long bay.
9 Quan Lan, in Bai tu long bay.
10 Quan Lan, in Bai tu long bay.
11 hanoi - noord oost vietnam
12 noord oost vietnam
13 noord oost vietnam
14 noord oost vietnam
15 noord oost vietnam
16 noord oost vietnam
17 noord oost vietnam
18 hanoi
19 hanoi Hué
20 hue
21 hoi an
22 hoi an
23 hoi an
24 Nha Trang
25 Nha Trang
26 vietnam Mui Ne
27 vietnam Mui Ne
28 ho chi minh stad
29 ho chi minh stad
30 ho chi minh stad

december 2012
1 phnom Penh
2 phnom Penh
3 phnom Penh
4 Sen monorom
5 Sen monorom
6 kratie
7 kratie
8 kratie
9 ratanakiri
10 ratanakiri
11 ratanakiri
12 Stung treng
13 Stung treng
14 Stung treng
15 Ban Lung
16 Ban Lung
17 Ban Lung
18 Siem reap
19 Siem reap
20 Siem reap
21 ##
22 ##
23 ##
24 kampot
25 kampot
26 kampot
27 sihanoukville
28 sihanoukville
29 sihanoukville
30 Phu Quoc Island
31 Phu Quoc Island

januari 2013
1 Phu Quoc Island - Phnom Penh
2 Phnom Penh - sumatra
3 sumatra
4 sumatra
5 sumatra
6 sumatra
7 sumatra
8 sumatra
9 sumatra
10 Yogyakarta
11 java
12 java
13 java
14 java
15 java
16 java
17 java
18 java
19 java
20 java
21 java
22 java
23 java
24 hongkong
25 hongkong
26 hongkong - (nederland / belgie)

Hallo A,

Ben jaloers, zo’n lange vakantie, geweldig landen te bezoeken; super jalaoers.

Ik kan je alleen wat tips geven over Viet Nam, op andere landenfurums op WW kunnen ze veel betere tips geven.

Voor de eerste reactie zal ik niet te veel in details treden, komt misschien later nog wel?

Waarschijnlijk heb je al wat gehoord of gelezen dat in jouw periode orkanen voorkomen.
Dus eerste tip ben flexibel voor de gebieden in het noorden aan de kust wanneer het noodweer daar eventueel losbarst.
Idem voor het centrale gedeelte; Hue, Danang en Hoi An.

Je hebt voor 12 t/m 17 november no Viet Nam staan.
Ik denk dat 98% of mensen je dan Sapa e.o. gaan aanbevelen.
Is heel mooi maar wordt steeds touristiser, ook heb je 2 nachtreizen met de trein.

Een heel goed ( in mijn ogen een beter, zeker met een kind van 5 ) alternatief is die dagen te besteden aan het rondje Ninh Binh-Tam Coc - Cuc Phuong.
Veel meer afwisseling en je hebt er ook vergezichten van bergen minderheden.

Nha Trang vind ik ook een goede keuze voor iemand met kinderen.
Boottocht met bezoek aan aquarium altijd een schot in de roos.

Mui Nee wordt een ander verhaal.
Je moet weten dat de zee na zeg 11 uur vrij golverig wordt en dus niet echt om te zwemmen.
Is meer onder de golven door duiken. Dus voor een kind van 5??

Ik zou daar een klein resort boeken met een zwembad; grote resorts zitten vol russen.
Mijn favorieten zijn: Cham Villa en de Sailng Club.
Deze zijn wel super populair, dus wanneer je hier naar toe wilt ben er snel bij.

Saigon
Ik denk dat je hier ook Mekong Delta ingepland hebt?
Misschien ook Cu Chi? Niet naar de Cao Dai gaan is mijn advies!!!
Is krap, zou 2 dagen uittrekken voor de Delta minimaal.

Over sihanoukville zal ik niet schrijven; ik vond dit niet echt geweldig, maar smaken verschillen.

Ziet ik ook ineens Phu Quoc verschijnen op oudjaar.
Ik heb hier grote twijfels over om oud en nieuw daar te vieren.
Het eiland is de top lokatie voor russen en dus zal je op veel plekken russische muziek en nieuwjaar op zijn russisch beleven vermoed ik. Kan een keuze zijn , maar heeft niet mijn voorkeur.

ook de transfer van het eiland naar PP is tijdrovend en je hebt al veel mooiere stranden op Java; PQ kan daar echt niet aan tippen vind ik persoonlijk.

Ik stop er even mee en hoop dat het voorafgaande wat kan helpen.

Misschien ook handig om iets van budget te vermelden, is wat makkelijker om hotels aan te bevelen voor mij en anderen.

gr.
Ton.

Hier heb ik heel veel aan Ton!
Ik had alles ook maar heel ruw opgezet zodat mensen zoals jij er even op kunnen schieten… Eerst plan ik alles vol en dan langzaam zal ik wat plaatsen schrappen. We moeten echt niet alles zien… blijft vakantie :wink:

bedankt
Andres

Ik vraag me af wat de kleine van deze reis gaat vinden. Er zijn ontzettend veel gebieden bij waar voor kinderen niets te doen is. zowiezo is cambodja niet echt kindvriendelijk zou ik zeggen.

Hallo Andres,

Ik snap de reactie van Schoentje niet, Cambodja is in mijn ogen geschiedenis en cultuur natuurlijk.
Maar met kinderen echt goed te doen als je gewoon je normale verstand gebuikt en kinderen niet met de echt met schedels in cintact brengt. Het land is mooi en wel armer dan Viet Nam.
Wanneer je wilt ga ik hier wat verder op in,

Zoals ik geschreven had wou ik Cambodja gedeelte overlaten aan de de mensen op dat forum die er wat meer van weten; ik ben maar 3 maal daar geweest. Maar met soort reacties heb ik mijn twijfels om je daar geen tips voor te geven.

Cambodja is volgens mij geen enkel probleem met kind.
Ik vind dit meer educatief en een goed ouder als, Andres, die volgens zijn verdiept heeft en niet over 1 nacht ijs is gegaan?,heeft daar waarschijnlijk ook zijn gedachten over laten gaan denk ik ?

Andres bedankt voor je reactie en laat je niet ontmoedigen en ga lekker verder met je planning aub.

gr.
Ton.

januari 2013
1 Phu Quoc Island - Phnom Penh
2 Phnom Penh - sumatra
3 sumatra
4 sumatra
5 sumatra
6 sumatra
7 sumatra
8 sumatra
9 sumatra
10 Yogyakarta
11 java
12 java
13 java
14 java
15 java
16 java
17 java
18 java
19 java
20 java
21 java
22 java
23 java
24 hongkong
25 hongkong
26 hongkong - (nederland / belgie)

Ik heb alleen ervaring in Indonesie. In Sumatra ben ik zelf alleen naar het Toba lake geweest en naar bukit lawang. Als je in bukit lawang een trekking wil doen om oerang oetangs te zien is dat niet echt geschikt voor kinderen.
ik weet niet wat je plannen daar zijn?

Wat wil je precies op java gaan bezoeken?

Ik vond zelf lombok erg mooi, met een uitstapje naar de gili eilanden. Dit is zeker geschikt voor kleine kinderen.
Dus wie weet kun je dat er nog ergens tussen doen?