Van 20 februari tot 20 maart gaan reizen wij samen met onze dochter van ruim 3 van Noord naar Zuid Vietnam. We zijn druk bezig met een reisschema, maar wat een keuzes en dan vooral; wat is wel en niet handig met een 3 jarig meisje?
Wat nu op ons lijstje staat zijn de volgende plaatsen;
Hanoi, Halong Bay, Sapa, Hoi An, Ho Chi Minh, Mekong Delta, Phu Quoc.
Zijn dit geschikte plaatsen om naar toe te gaan of zijn er wellicht aanvullingen/wijzigingen die beter zouden zijn? En zijn er tips voor geschikte activiteiten?
Hanoi is altijd een must. Meest boeiende stad van het land.
Bij Sapa is het vooral leuk om te wandelen, bijvoorbeeld naar de dorpjes in de vallei. Daar heb je ook schooltjes. Wanneer je in een laag tempo gaat, dan kan een 3-jarige wel
mee, maar ik denk wel dat ze snel moe zal zijn. Alhoewel er wel veel te zien is.
Halong Bay zeker doen. Kan nog wel wat fris zijn zo vroeg in het jaar.
Hoi An. Blijf daar wat langer. Lekker ontspannen.
Let op de reisafstand van Hoi An (DaNang) naar HCMC. Vliegen of over land met tussenstops.
Ho Chi Ming City zou ik niet te lang blijven. Erg druk.
Mekong Delta, diverse opties. Zou ik in een laag tempo doen.
Phu Quoc, alleen wanneer je met diverse stops reist of vliegt. Je kunt ook een kustplaatsje met strand in de buurt van HCMC uitzoeken.
Hoi Johan,
Bedankt voor je reactie. Fijn! Inmiddels hebben we onderstaande indeling gemaakt. We zijn echter nog zoekende. Zou je eens mee willen kijken of dit zo haalbaar is?
Vertrek Amsterdam 17.30
Aankomst Hanoi 14.10
Hanoi
Hanoi
Tour naar Ha Long Bay (boeken in hotel)
Ha Long Bay-Hanoi
Hanoi-Mai Chau (bus of shuttle bus)
Mai Chau
Mai Chau
Mai Chau-Hanoi Vliegen Hanoi-Da Nang (1.15u)- Hoi An (35 km)
Hoi An
Hoi An
Hoi An
Hoi An
Ma 6 mrt ??
Di 7 mrt ??
Woe 8 mrt ??
Do 9 mrt ??
Hoi Chi Minh
Ho Chi Minh (excursie Mekong Delta)
Ho Chi Minh
Vliegen Ho Chi Minh-Phu Quoc (1u) Vela Phu Quoc Resort (9-3)
Phu Quoc
Phu Quoc
Phu Quoc
Phu Quoc
vliegen Phu Quoc-Ho Chi Minh (1u)
Vertrek Ho Chi Minh-Amsterdam 18.55
Aankomst Amsterdam 05.55
Ik heb je schema ook bekeken en ziet er goed uit.
Zag dat je ook wat dagen over hebt, die kan je bijv. besteden door wat langer in de Mekenong delta te verblijven.
Ook zou ik zelf komende vanuit Mai Chau overnachten in Hanoi en de dag erop naar Danang vliegen.
Wordt wel een hele drukke lange reisdag voor een 3-jarige.
Vanaf Hoi An zou het dan kunnen worden.
Saigon ( echt leuk en gezellig druk zoals Zaan al schreef) , Saigon, naar delta ( cai Be en daar overnachten ), naar Can Tho en daar overnchten , drijvende markt en in de middag vliegen op Phu Quoc.
Dit scheelt je meteen ook 3 a 4 uur rijden op Saigon vanaf de Mekong Delta.
Hi Webeni, heb je Mai Chau Lodge al gezien met hun pakketten? Wij hebben een 3-daagse geboekt met daarbij ook transfer van hun erbij. Kan je pas ná maart onze ervaringen delen, maar ik ben nu al enthousiast.
Hallo Ton, bedankt voor je meedenken. Wat is dat fijn!
We hebben dan ook het een en ander aangepast in ons reisschema.
Het is nu als volgt;
Ma 20 feb Vertrek Amsterdam 17.30
Di 21 feb Aankomst Hanoi 14.10
Woe 22 feb Hanoi
Do 23 feb Hanoi
Vr 24 feb Tour naar Ha Long Bay (boeken in hotel)
Za 25 feb Ha Long Bay-Hanoi
Zo 26 feb Hanoi-Mai Chau (bus of shuttle bus)
Ma 27 feb Mai Chau
Di 28 feb Mai Chau
Woe 1 mrt Mai Chau-Hanoi
Do 2 mrt Vliegen Hanoi-Da Nang (1.15u)- Hoi An
Vr 3 mrt Hoi An
Za 4 mrt Hoi An
Zo 5 mrt Hoi An
Ma 6 mrt Hoi An-Da Nang-Ho Chi Minh
Di 7 mrt Ho Chi Minh
Woe 8 mrt Ho Chi Minh
Do 9 mrt (Mekong Delta, overnachten Cai Be 2u rijden)
Vr 10 mrt Cai Be- Can Tho
Za 11 mrt Can Tho (drijvende markt, middag vliegen op Phu Quoc)
Zo 12 mrt
Ma 13 feb
Di 14 feb Vliegen Can Tho-Phu Quoc (1u)
Woe 15 feb Phu Quoc
Do 16 feb Phu Quoc
Vr 17 feb Phu Quoc
Za 18 feb Phu Quoc
Zo 19 feb vliegen Phu Quoc-Ho Chi Minh (1u)
Ma 20 feb Vertrek Ho Chi Minh-Amsterdam 18.55
Di 21 feb Aankomst Amsterdam 05.55
We hebben zo 2 dagen “over”, om in te zetten waar we dat op dat moment zouden willen. Of zou het advies van jou zijn om ergens dagen bij te doen?
Vientam airline vliegt van Can Tho op Phu Quoc. Is dit aan te raden?
Is het zinvol om de binnenlandse vluchten vast te boeken of kan dat als we in Vietnam zijn?
Datzelfde geldt voor de tours. Op voorhand boeken of raad je aan dit ter plaatse te doen?
Ik zal eerst beginnen dat ik alleen de vlucht van Can Tho naar Phu Quoc zou vastzetten.
Er gaat namelijk maar 1 vlucht per dag naar het eiland en dan ook met een klein vliegtuigje waar 68 mensen in kunnen.
Betekend dan echter wel dat die datum echt vast staat.
Dus waar die 2 dagen besteden?
Idee kan zijn om niet op Danang te vliegen maar op Hue vanaf Hanoi en daar die dagen invullen.
Ander idee is om ook Ninh Binh regio mee te nemen ( denk dan aan Tam Coc bijv. ).
Afhankelijk van je budget kan ook zijn om niet naar Cai Be te gaan maar naar Chau Doc.
Daar dan varen en de andere dag naar het vogelreservaat te gaan; zou dan gaan voor Victoria chau Doc want die heeft een zwembad.
Goede tip van Ingrid om via Mai Chau Lodge te kijken wat er om. te doen is in Mai Chau.
Misschien heb je ook wel ergens gelezen over vuile stranden op Phu Quoc.
Ik zit op dit moment op het eiland en heb nog geen vuil strand gezien in de omgeving van mijn resort.
Top, bedankt Ton! We zijn echt verder geholpen. We gaan vanaf Hue met de Hue riders naar Hoi An. Lijkt een super mooie tour te zijn.
Fijn om te horen dat de stranden nog schoon zijn! Vliegtickets naar en van Phu Quoc zijn inmiddels ook geboekt. Zou jij de andere binnenlandse vluchten daar boeken?
Fijn om te lezen dat het je verder heeftgeholpen, slim om PQ vlucht al vooraf te boeken.
De andere vluchten kan je daar boeken; zou wel in de gaten houden if de Hue vlucht niet snel geboekt wordt, anders deze misschien ook vooraf boeken ( er zijn 2 vluchten vanaf Hanoi, om 8;45 en om 19;45).
Beperkt wel je reisvrijheid, maar geeft wel weer zekerheid.