Hallo Nina,
Ik zal beginnen met eerst wat vragen te beantwoorden.
Je kan op bijna elke genoemde plaats vliegen; zeker in je route 2.
Ook kan je vliegen op Hue vanaf Saigon en Hanoi.
Je route 1 roept bij mij wel wat vragen op.
waarom zoveel dagen Danang; is echt niet een touristenlokatie op de stranden na met hun dure resorts en ligt pal tegen hoi An, wat een veel leukere plaats is?
4 dagen Hue is ook wel wat veel, mits je natuurlijk gaat rondtouren in de DMZ, dan is het voldoende.
Wat bedoel je met Ninh Binh?
Tam Coc ligt in Ninh Binh provinci en de hoofdstad is Ninh Binh stad.
In de stad zelf is niet echt veel te doen alleen dat het een op-en afstapplaatst is voor de treinen en de bussen van en naar Hanoi.
Wanneer je de provincie Ninh Binh wilt gaan bezoeken, dan zou ik zeker Mai Chau niet overslaan voor de mooie natuur en de cultuur van de lokale bewoners.
Ook Hoa Lu, voormalige hoofdstad van Viet Nam zo naar Tam Coc om de dan bijv. de nachttrein naar Hue te nemen.
Met jullie vieren heb je een cabin voor jullie vieren.
6 dagen Hoi An is ook wel wat veel, want denk dat je je na een dag of 4 wel gaat vervelen.
Je route 2 spreekt me persoonlijk meer aan en zeker omdat je aangeeft dat vliegen geen probleem is.
maar misschien omdat je aan het weer denkt een nr. 3
2 nachten Hanoi
4 nachten Mai Chau + Tamcoc en terug naar Hanoi
1 nacht Hanoi
1 nacht Halong
1 nacht Hanoi ( vroege vlucht naar Saigon )
2 nachten Saigon ( met Cu Chi erbij )
2 nachten Mekong Delta
1 nacht Saigon
4 nachten Hoi An
3 nachten Hue
1 nacht Hanoi
Wanneer ik goed geteld heb , zit je dan ook weer op de 22 dagen.
Dan heb je 33% strand, ruim 33% cultuur / geschiedenis en 33% natuur.
In het zuiden heb je dan de stad en de Mekong, waar de regen niet echt een faktor is want bijv. varen kan gewoon overdekt.
In het midden de stranden en in het noorden de natuur ( en natuurlijk ook in het zuiden met de Mekong ).
De cultuur vind je in al de lokaties.
Je zou ook kunnen overwegen om in Saigon te landen en zo naar het noorden te gaan en vanaf Hanoi terug naar europa om 1 reisdag te besparen.
Reisbureau
Eigenlijk kan je dit prima zelf regelen; de hotels, vluchten en de transfers.
Vele hotels hebben promoties en dan zijn de transfers inbegrepen in de prijs van de kamer.
Houd ook even rekening mee, weet niet hoe oud de kinderen zijn, dat het boeken van een suite goedkoper kan zijn dan boeken van 2 afzonderlijke kamers.
In sommige resorts mag je 2 kinderen onderbrengen in een suite en de meerkosten van een suite kunnen dan lager uitvallen dan 2 aparte kamers.
Ook prive vervoer voor 4 personen kan i goedkoper zijn dan een touristen bus voor 4 personen.
geld ook voor prive excursies enz.; dus dat ook even bekijken.
Misschien zijn soms de geringe meerkosten prive tov groep een overweging waard?
nina,
Ik hoop dat dit een bijdrage kan zijn aan jullie planning?
gr.
Ton.