Rondreis in december met kinderen

Hallo,

Wij gaan in december voor 3 weken naar Vietnam met onze 3 kinderen van 10, 8 en 6 jaar.
Voorgaande jaren reizen naar Thailand en Maleisië zijn zo goed bevallen dat we nu ook Vietnam aandurven :slight_smile:

Op dit moment hebben we alleen nog de vluchten van Amsterdam naar Ho Chi Minh geboekt met Emirates.

Ons reisschema ziet er op dit moment als volgt uit maar wellicht hebben jullie tips om het schema anders te doen?
Ook tips voor leuke activiteiten met kinderen zijn welkom.
En wij hebben ook geen idee of er met de kerst bepaalde dingen dicht zijn in Vietnam.

Volgende stap is hotel keuzes en hoe we van a naar b moeten gaan reizen.
Is een auto huren een optie in Vietnam of trein beter of altijd vliegen?

Maar eerst maar eens jullie ideeën afwachten…
Alvast bedankt voor het meedenken :slight_smile:

Datum Stad
12/12/15 Ho Chi Minh City (Saigon) Tan Son Nhut Airport (SGN)
12/13/15 Ho Chi Minh City (Saigon)
12/14/15 Ho Chi Minh
Activiteiten:
Ben Thane Market
Oorlogsmuseum: War Remnants Museum
the cao DAI temple (1u 40 /44km van ben thanh market)
Bui Vien Street (ook savonds; koopwaar, restaurantjes)

12/15/15 Ho Chi Minh -> Phan Thiet
12/16/15 Phan Thiet
12/17/15 Phan Thiet
Aktiviteiten:
Thap Poshanu Cham Tower
Witte Zandduinen
Rode zandduinen
Taku Mountain
Thap Poshanu Cham Tower

12/18/15 Phan Thiet -> Da Lat
12/19/15 Da lat
Aktiviteiten:
Gouden en Witte buddha
Dagtour:
Datanla waterval (ca 11 km van Da Lat) & Rodelbaan,
doorrijden naar de Elephant Falls (40km/ 60min rijden vanaf Datanla falls

12/20/15 Da lat -> Nha Trang
12/21/15 Nha Trang
Aktiviteiten:
Ba Ho waterval
Po Nagar Cham Towers
Vinpearl waterpark

12/22/15 “Nha Trang -> Da Nang >> Da Nang-> Hué”
12/23/15 Hué
12/24/15 Hué
12/25/15 Hué
Aktiviteiten:
citadel met oa Hué Royal Palace (forbidden purple city, The Mieu, en veel meer)
Thien Mu Temple
Tu Doc Tomb/Minh Mang Tomb
Dan Tombe Minh Mang

12/26/15 Hue -> Hoi An
12/27/15 Hoi An
12/28/15 Hoi An
12/29/15 Hoi An
12/30/15 Hoi An
Aktiviteiten
Basket boat race
Cham island
Strand

12/31/15 “Hoi An -> Da Nang airport >> Vlucht Da nang -> Ho Chi Minh”
1/1/16 Vliegen naar Dubai/Amsterdam

Hallo P,

Ik laat even de details achterwege, maar heb even een opmerking over het schema.
Details kunnen we later wel behandelen.

Ik denk dat je in Hoi An, de laatste dagen aan het strand wilt doorbrengen.
Misschien is dit zo’n goede optie; het is niet echt een periode met prachtig strandweer.

Heb daarom dit idee bedacht.

Gooi je hele schema om.
Bedoel daarmee na Saigon vliegen op Hue, dan naar hoi An en dan enkele dagen minder.
Deze dagen dan besteden in Nha Trang of Mui Nee of andere strandlokatie.

dus dan
Saigon, Hue, Hoi An, Nha Trang, Dalat, Mui Nee, Saigon.

Misschien is vliegen op Hue wat duurder, maar deze meerkosten verdien je wat terug met het uitsparen van de transfer naar Hue vanaf Danang.
Ook scheelt het je 4 reisuren.

Misschien is het ook wel een idee om al op 30-12 in Saigon te arriveren.
Zo ontloop je een vermoeiende dag op 31-12; is oudjaar en je wilt waarschijnlijk de jaarwisseling meemaken.

Overigens is met er met de kerst niets gesloten.

Laat het hier even bij zodat je over mijn idee kan nadenken en laat AUB even weten wat je ervan vind.

Gr.
Ton.

Beste Ton,

Super bedankt voor je reactie.
We gaan er de komende dagen even naar kijken en komen dan met een reactie!

Gr
Paul

Beste Ton,

Dit is het nu geworden n.a.v. jouw advies:

12/11/15 Amsterdam
12/12/15 ho chi minh
12/13/15 ho chi minh
12/14/15 ho chi minh
12/15/15 vliegen ho chi minh-> Hue
12/16/15 hue
12/17/15 hue
12/18/15 hue -> hoi an
12/19/15 hoi an
12/20/15 hoi an-> nha trang
12/21/15 nha trang
12/22/15 na trang
12/23/15 Na trang-> Dalat
12/24/15 dalat
12/25/15 dalat -> phan thiet
12/26/15 phan thiet/mui ne
12/27/15 phan thiet/mui ne
12/28/15 phan thiet/mui ne
12/29/15 phan thiet/mui ne
12/30/15 trein phan thiet/ho chi minh
12/31/15 ho chi minh
1/1/16 Amsterdam

Heb jij suggesties hoe we ons het beste kunnen vervoeren met 3 kinderen tussen de diverse steden?

Kan je ook nog even kijken naar de activiteiten die we willen ondernemen? Missen we hoogtepunten?

Dank je wel.

Mvg
Paul

Zo komt Hoi An (vaak geprezen als mooiste plaats van Vietnam) wel erg bekaaid van af. Zou ik 1 dag bij doen.En persoonlijk houd ik erg van Hanoi, vanwege de smalle straatjes, meer communistische sfeer, architectuur, mausoleum, literatuurtempel e.d. De drukte en (kapitalistische) moderniteit van HCMC kon ik net 2 dagen verdragen, inclusief een dagtrip naar de tunnels en Cao Dai tempel, vervolgens door naar de Mekong-Delta. Maar Ton is wel een liefhebber.
Lijkt me overigens inspannend om met kinderen in de grotere steden te verblijven. Goed bij elkaar blijven en opletten met oversteken. Het verkeer kan behoorlijk druk zijn.

Johan

Hallo Paul,

Mooi en een meer logische route.

Ben het ook wel eens met de opmerking van Johan, over Hoi An, maar dat is een beetje onoverkomelijk ivm het aantal beschikbare dagen.

Omdat je met kinderen reist, zou ik Hue met 1 dag bekorten omdat je daar hoofdzakelijk tempels, mausoleums en de citadel gaat bekijken.
Deze dag zou je dan kunnen besteden in Hoi An.

Maar ik zit even met de transfer van Hoi An naar Nha Trang; is zo’n 12 uur over land!
je hebt 3 reële opties voor deze reis; de trein, prive auto en het vliegtuig.
Ik denk dat een bus geen optie is voor de kinderen.

Voordeel van de trein is dat je er een hele dag bij krijgt en het aantal dagen Hue gelijk blijft; nachtrein op 20-12 met aankomst op 21-12 in de vroege ochtend.
Vliegen kan jezelf bepalen wanneer je vliegt; kan ook op 21-12 in de vroege ochtend zodat je toch een hele dag Nha Trang houd.

De andere optie, prive auto.
Lijkt heel duur, maar valt best mee gezien je met 5 personen reist; voor vliegen en trein betaal je voor 5 personen, maar een auto heeft een vaste prijs.
Maar zou dan niet het hele trajekt in een keer afleggen, maar met een overnachting in Quy Nhon.
Dus daar dan de dag Hue voor gebruiken.

Bij de andere 2 opties kan je de dag in Hoi An doorbrengen eventueel.

Van Hue naar hoi An, zou ik met een prive auto gaan over de Hai Van pas.
Van Nha Trang naar Dalat met de bus.

Van Dalat naar Mui Nee, zou ik met een prive auto gaan, eventueel met gids.
Je kan dan enkele stops maken onderweg om de reis minder eentonig te maken voor de kinderen.
Ik denk dan aan een bezoek aan de olifant waterval, deze dus niet op de Dalat dag zelf.
Ook een bezoek aan de witte zandduinen kan je dan doen.

Wat te doen per verblijf.

Hue
Varen over de rivier, citadel, mausoleums
hoi An
stadje zelf, de zee, varen op de rivier en misschien wat fietsen.
Dalat
de waterval, naar de pagode met de kabelbaan, pagode met de crazy table, treinreisje naar pagode gemaakt van bierflesjes
Saigon
1/2 dag naar Cu Chi tunnels (met de speedboot misschien?).
Saigon met de cyclo ( wel boeken via reisbureau, betaal aan het bureau, geen gedoe met de fietster enz. )
dagje mekong Delta
dagje Can Gio met speedboot op de Sam Vat rivier, krokodillen vissen, apen, mangroven, vleermuizen
Nha Trang
Vin Pearl, monkey Island, strand, waterval, Cham towers.
mui Nee
rode duinen, Phan Tiet markt, school waar Ho Chi Minh les heeft gegeven, walvis pagode, strand.

Ik hoop Paul, dat dit even voldoende is voor je om dit weekend over na te denken?

Voor dat ik het vergeet nog even dit.
Ik weet niet of je al hotels hebt geboekt, maar je bent in Viet Nam met kerst en oud en nieuw.
Dit betekend dat diverse hotels je verplichten te betalen voor de door hun aangeboden diners op kerstavond en op oudjaarsavond.
Dus al ga je er niet naar toe, betalen met je toch.

Dit kan soms best in de papieren lopen en bedragen van 100 tot 200 USD of meer voor jullie vijven, per avond, zullen geen uitzondering zijn .
Dus even daar op letten.

Gr.
Ton.

Aantal weekjes erg druk gehad maar afgelopen week de reis aangepast op basis van je adviezen en diverse hotels geboekt (rekening gehouden met diners rond kerst en oud en nieuw :)). Super bedankt!

Onze reis is nu:
Ho Chi Minh City (Saigon)

Hué
Hué
Hué

Hoi An
Hoi An
Hoi An
Hoi An
Hoi An

Nha Trang
Nha Trang
Nha Trang
Nha Trang

Dalat
Dalat
Dalat

Mui Nee
Mui Nee
Mui Nee
Mui Nee
Mui Nee
Mui Nee

Nu nog op zoek naar transfers tussen:
Hué naar Hoi An ( ‘Scenic route’)
Nha Trang naar Dalat
Dalat naar Mui Nee (onderweg bezoek aan Elephant Falls & Pongour Waterfall)
Mui Nee naar Ho Chi Minh City (Saigon)

Zoals je al aangaf gaat onze voorkeur uit naar een transfer met een auto met prive chauffeur omdat we reizen met 3 kinderen.
Even zelf zitten zoeken en dit gevonden: http://www.saigon2muine.com/ en Car Rental with driver in Dalat Vietnam en Solo Travel In Vietnam - Private Car Rental Hanoi To Ho Chi Minh City
Kan je aangeven of deze bedrijven betrouwbaar zijn of heb je zelf connecties? Het gaat niet alleen om de transfer maar ook leuke tussenstops die we kunnen maken tijdens deze transfers :slight_smile:

Vanavond de visums regelen (ook op basis van de adviezen op dit forum) bij http://cheapvietnamvisa.net/ en dan nog 2 maanden wachten :slight_smile:

Hallo P,

Je hebt ook niet stil gelegen met de voorbereiding van jullie reis, wanneer ik het schema zo zie.

Ik ken de genoemde bedrijven en heb er dus geen ervaring mee.
Ik laat al mijn transfers regelen door Buffalo Tours en heb daar goede ervaringen mee.
Zijn zeer betrouwbaar en zorgen voor goede veilige auto’s met veilig rijdende chauffeurs

Wanneer ik de prijzen zie van de door jouw gevonden sites, ontlopen deze en BT elkaar niet veel tot niets.

Mijn contacten daar zijn Ms. Dao en Ms. Nhi; zou beide in de mail zetten ( 1 in de CC )

[EMAIL=“dao.nguyen@buffalotours.com”]dao.nguyen@buffalotours.com
nhi.ho@buffalotours.com

Je kan mijn naam noemen, baat het niet dan schaad het niet.

Even algemeen
Ik zit te denken dat bijv. een toyota Inova misschien aan de krappe kant kan zijn voor jullie vijven inclusief bagage, dus daar even rekening mee houden misschien.

Maak goede afspraken en laat dit in de voucher zetten; bedoel over stops onderweg.
misschien ook in het Vietnamees voor de chauffeur.

Een airport transfer, zeker bij aankomst is echt een aanrader, zeker met kinderen.
Misschien heb je die al geregeld, maar zo niet, misschien is deze gratis te krijgen bij je hotel waar je naar toe gaat na de vlucht?

Hoop dat dit de vragen heeft beantwoord?
Wanneer je nog tips wilt wat te doen, laat het aub weten.

Gr.
Ton.

Hallo Ton,

Dank wederom voor de tips.
Ik heb zojuist een email gestuurd aan dao.nguyen@buffalotours.com met de vraag voor een voorstel voor onze transfers.
Uiteraard ook jouw naam genoemd :slight_smile:

Tips zijn altijd welkom :slight_smile:
We hebben er al een aantal gekregen in je voorgaande antwoorden dus als je nog andere hebt…
Wellicht specifieke dingen in de gebieden die echt leuk zijn voor kinderen?
Dank!

Hallo P,

Is moeilijk voor mij om echt specifieke kindertips te verzinnen, aangezien ik geen kinderen heb.

Maar ik denk dat boottochtjes wel in de smaak vallen en die heb je in bijna alle bestemmingen.
voor dalat dan de kabelbaan.
Misschien, wanneer Cu Chi op de planning staat, deze met de boot te bezoeken ipv auto of bus.

Mekong delta een lunchplek met dieren en niet het landhuis.
Voor Mui Nee de rode zandduinen.

Hoop dat andere mensen met meerdere adviezen P willen helpen.

Gr.
Ton.