Van Siem Reap naar Bangkok

Nu ik heb vroeger vanuit Siem Reap een taxi genomen naar de grens(poipet)heb voor deze 3 uur durende trip ongeveer 20 dollar betaald.
Nadien heb ik de trein van Aranyaprathet naar Bangkok genomen(dacht dat de treinreis zo’n 6 a 61/2 uur was.
Ook kon ik kiezen om met de bus van Aranyaprathet naar Kao san te reizen(300bath)
Je had een bus rond de klok van 11am en eentje rond 13:30pm.

Bedankt voor je reactie.
Deed je de reis alleen in Cambodja of in gezelschap?

Wij willen een bus ticket boeken in Siem reap die rechtstreeks naar Bangkok gaat. Is een grote bus tot de grens en dan een kleiner busje naar bangkok. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten
Maartje

Weet niet ofdat je vraag aan mij was gesteld,maar ik heb alleen gereisd in Cambodja!

Alleen reizen in Cambodja is dus goed te doen?
Ik lees heel veel over stellen die daar rondreizen en weinig over backpackers alleen.

Hi David,

November is inderdaad een hele mooie tijd om door cambodja te reizen, alles ziet er fris en groen uit. Wat betreft modder op wegen ed, dat heb je ook na een stevige regenbui, dus dat hoort er gewoon bij. Ik ben zelf meerdere malen door geheel cambodja gereisd als backpacker, meestal op een off-road, en dat is prima te doen. Je loopt overal wel mensen tegen het lijf die ook daarheen moeten waar jij gaat. Mijn voorkeur gaat uit naar eigen vervoer (off-road) je kunt dan gaan en staan waar en wanneer je wilt. Ratanakiri en Mondulkiri zijn prachtig en de weg tussen beide via Lumphat is een avontuur. Mocht je plannen hebben in die richting dan heb ik wel de nodige contacten en adressen voor je.

Goede reis,
JP

Ik zou mijn reis gaan afleggen met trein, bus, vliegtuig, taxi of wat er ook voor handen zou zijn.
4WD zit er jammer genoeg niet in, dat zou helemaal fantastisch zijn.
Door de overstromingen die daar zijn (geweest) heb ik nog even overwogen om te kiezen voor Bali.
Cambodja heeft denk ik veel meer te bieden wat cultuur betreft.

Ik zou in 3 weken het volgende willen doen:
* Bangkok
* Siem Reap - (Angkor Wat)
* Phnom Penh
* Choeung Ek - (killing fields)
* Phnum Bokor National Park
* Sihanoukville
* Eventueel nog Ho Chi Minh.
* Bangkok

Mooi lijstje David wel spijtig dat je maar 3 weken op vakantie kunt gaan.
Hoe lang verblijf je in Bangkok?

Drie jaar geleden ben ik in Thailand geweest.
Dus ik wil nu maximaal 2 dagen in Bangkok blijven.
I.v.m. overstromingen is het ook niet interessant nu denk ik.
Wellicht vlieg ik gelijk naar Ho Chi Mingh en doe ik de reis in de omgekeerde volgorde.
Drie weken later zal het water in Bangkok ook wel min of meer verdwenen zijn neem ik aan.
Nog tips wat te doen of juist niet te doen?
Ik reis alleen dus altijd leuk om op plekken te komen om andere backpackers te ontmoeten.

Gr.

Hou je er wel rekening mee dat je voor HCMC eerst een duur Vietnamees visum moet halen, zeker als je ook weer terug wilt vanuit HCMC dan heb je een multiple entry nodig. BKK is denk ik een betere keus.

David,
Volgend jaar juni doen wij; HCMC - Phnom Penh - Siem Reap - Bangkok.
Ik ben dus ook enorm nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
Hou je een reisblog bij waar we je kunnen volgen?

Ik heb de plannen totaal omgegooid, morgen vertrek ik naar Bali.
Maar Cambodja staat absoluut nog steeds op mijn lijstje voor een ander jaar!

vorig jaar is goed bevallen! Gaan nu terug…eerst naar Phnom Pehn en dan naar Seam Reap. Vervolgens terug naar Thailand om in het zuiden wat eilanden te bezoeken.

Wij hebben afgelopen jaar alles met de taxi gedaan…lekker makkelijk en snel

het wordt weer tijd om plannen te maken, en Vietnam/Cambodja jeukt nog steeds heel erg. Half november zou ik toch wel erg graag die kant op willen
Helaas heb ik allemaal vrienden die liever thuis zitten of geen geld hebben, dus ik ga weer lekker alleen. Ook dat is me erg goed bevallen in Bali.

das wel sjit ja…maaar alleen kan ook top zijn! Gelukkig ga ik met m’n vriendin…wij gaan heel november!