Van Thailand naar Cambodja

Hallo allemaal!

1 juli vertrek naar Thailand om daar 4 weken rond te reizen. Nu wil ik na die weken graag nog naar Cambodja om daar 2 weken te verblijven. Ik heb begrepen dat je vanuit Bangkok de bus kunt nemen naar Siem Reap?
Nu vroeg ik mij af, want ik heb een beetje dit forum rondgestruind maar kwam er niet echt uit, kun je aan de grens van Cambodja een visum regelen of kun je dit beter in Nederland alvast doen? En hoeveel kost dat ongeveer?

Hi!

Ik heb de reis andersom gemaakt, van Siem Reap naar Bangkok. Het is dus zeker mogelijk! Ga naar een reisbureautje in Bangkok en je busreis is een feit :slight_smile: Bij de grens wordt je visum geregeld. Dat kan echter wat langer duren, of ik had gewoon pech, maar de prijs weet ik niet precies meer. Een visum is meestal iets tussen 20 en 30 dollar. Dit is op internet wel te vinden.

Aangezien de situatie in Thailand nu wat veranderd is weet ik niet hoe het staat met de grensovergangen. Ik neem aan dat hier geen hinder is, maar dat kan iemand die recent is geweest misschien beter vertellen. (of internet goed in de gaten houden)

Hee Laura,
Bedankt voor je reactie!
Ik wilde eerst alles van tevoren al regelen, maar heb al op meerdere sites gelezen dat je het beste daar alles kunt regelen (ook goedkoper toch?)
Ik hou de situatie in Thailand zo goed mogelijk in de gaten, volgens mij is bijvoorbeeld het aantal entrys wel veranderd, maar dat moet ik nog even goed uitzoeken. I.i.g bedankt!