Visum Cambodja

Eind oktober gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Cambodja. We vliegen op BKK ( de nieuwe luchthaven veronderstel ik), komen 's avonds toe (18:30)en vliegen de volgende ochtend (7:30) met air aisa verder naar Phnom Penh.

Ik lees op forums dat je in BKK aan een visum voor Cambodia kan raken. Zou dit lukken in zo’n korte tijd en is dit in de luchthaven zelf?
Zouden ze ons voor Thailand ook nog een visum laten kopen voor die paar uur?

gewoon in cambodja regelen is geen probleem 20 dollar en 2 pasfotos is alles wat je nodighebt.

Je kan tegenwoordig ook via internet een Cambodjaanse visa aanvragen. Deze geeft alleen toegang tot de internationale vliegvelden Phnom Penh en Siem Reap en je kunt maar een aantal grensovergangen met deze visa het land weer verlaten. Meer informatie kijk op de site van min.van buitenlandse zaken; www.mfaic.gov.kh

Andre

Nog wat aanvulling op je vraag:
In Thailand krijg je een 30 dagen toeristen visa en deze is gratis. Maar als je de transit hal verlaat en je komt later weer terug om in te checken dan moet je wel 500 baht vliegveldbelasting betalen. Als je in de transit hal blijft dus niet.
Je kunt geen visa voor Cambodja regelen op het vliegveld van Bangkok. Zoals hierboven al beschreven staat is dit heel gemakkelijk te verkrijgen bij aankomst op het vliegveld in Phnom Penh.

Andre