Ik heb een vraag over het verkrijgen van een visum.
Als ik vanuit Bangkok naar Phnom-Penh vlieg kan ik dan daar ter plekke een visum op de luchthaven van Phnom-Penh kopen of moet ik al iets van te voren regelen in Nederland om daar voor in aanmerking te komen.
Ik vlieg vrijwel direct door vanuit Bangkok dus om het daar te regelen is niet echt een optie.
Hoi Pinkeltje,
dat hoef je niet vooraf te regelen. Visum voor Cambodja verkrijgen is het makkelijkst op de luchthavens aldaar. Denk aan de pasfoto en de 20 USD die je de douane moet betalen.
Veel plezier!
Ten eerste ziet nog niet 5% van de reiziger in een vreemd werelddeel het verschil tussen een douane ambtenaar en een ambtenaar in dienst van de immigratiedienst, als daar al onderscheid in wordt gemaakt. Ten tweede ga je mensen op een forum alleen maar verwarren als je de algemeen aanvaarde benaming van douane ter discussie gaat stellen.
De immigratie ambtenaren op de Cambodjaanse vliegvelden zijn onderdeel van de douane en bij hun moet je de 20 USD afstaan voor je visum.
Als je commentaar geeft op iets of iemand, dan moet je wel weten waarover je praat…
Bedankt voor de informatie ik snap hoe het in zijn werk gaat daar was het mij om te doen en aan wie ik dat precies betaal zie ik vast daar maar bedankt voor de goede bedoeling en de snelle antwoorden.