Visum Cambodja

Wij zijn van plan om via HCMC naar Pnom Phen te reizen, waarschijnlijk per bus. Nu kan ik het visum wel van te voren in Nederland aanvragen maar waarschijnlijk gaat de bus toch via de bekende grensovergang naar Cambodja, toch? Dus dan kan ik dit makkelijker/goedkoper ter plekke regelen. Heeft iemand hier ervaring mee???

ja hoor die kun je ter plekke aan de grens regelen. 20 $.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=60883

je kunt het visum trouwens ook online aanvragen.

http://www.mfaic.gov.kh/e-visa/vsindex.aspx?lng=Ned

Hallo,

Je kunt trouwens ook met de boot naar Cambodja vanaf Chau Doc ook erg de moeite waard.
Visum kun je aanschaffen bij aankomst en je krijgt dan 30 dagen en het kost 20 US dollar zorg dat je die gepast bij je hebt want wisselen doen ze niet aan.
Ze zeggen je dan zogenaamd dat ze niet kunnen wisselen en dan moet je met dong betalen en dat is altijd meer waar dan de 20 US dollar.

gr van Moira

Toch nog even een vraagje, wij zijn wat dat betreft helemaal onervaren… lees nu op andere site:
Bezoekers die over land arriveren vanuit Ho Chi Minh City, via de Bavet grensovergang in Vietnam moeten vooraf een visum aanvragen waarin duidelijk staat vermeld waar zij de grens met Cambodja oversteken. Dit kunt u doen bij de Cambodjaanse ambassade in Bangkok. Aanvragen van een visum kost 2 werkdagen. US dollar 20 pp

moira : dit stukje schreef jenny mij nog dat staat op een website.
volgens mij klopt deze info op die site niet , dit is als je vietnam in wilt wel het geval. wat denk jij ervan ?

ik had ook al gezegt idd dat chau doc ook leuk is en dan met de boot naar cambodja en hier weet ik zeker dat je je visum on arrival kunt krijgen.

Hallo,

Wij zijn in de ochtend vroeg met de boot om 7.00 uur gegaan vanaf Chau Doc dit was in Januari 2008. Wij hebben 2 stops gemaakt 1 bij de Vietnamese grens en 1 bij de Cambodjaanse grens.
Wij hebben het visum gekregen bij aankomst totaal geen probleem. We betaalde cash 20 US dollaar en 1 dollar handelingsgeld en klaar was het in 20 minuten.
We hebben toen 30 dagen gekregen.

Hetzelfde word altijd gezegd dat je geen visum kan krijgen bij Ha Tien grens terwijl die daar gewoon te krijgen is.

gr van Moira

Hallo Moira1309,
Ik reageer op een oud bericht maar kan verder nergens zekerheid krijgen of het mogelijk is in Chau Doc een visum voor Cambodja te krijgen vanuit Vietnam. Is het nodig een letter on arrival en pasfoto’s te hebben? Waar kan ik het visum kopen en een boot boeken?
Vast bedankt,
Jojanneke

Hallo,

Ja dat kan je gaat met de boot van Chau Doc naar Phom Phenh en maakt een stop bij de 2 grenzen. Dus eerst in Vietnam om uit te stempelen en daarna in Cambodja om een visum te kopen deze is 20 USD en is voor 30 dagen. Dit geld moet je contact en gepast bij je hebben want er is geen pin daar en anders ga je en probleem krijgen daar.
De boot hebben wij niet geboekt wij zijn naar de plaats toe gereisd en hebben het in Chau Doc geregeld. Wij hebben daar namelijk 1 nacht geslapen omdat de boot rond 7.00 uur in de ochtend vertrekt.

1 like

Hoi,
Heel erg bedankt, op alle overige sites zie ik alleen dingen staan als letter on arrival nodig en dergelijke, maar nu komt het hopelijk ook goed. Is de bootreis een echte aanrader of mis ik niks als ik de busreis HCMC-PP neem?
Bedankt nogmaals

een letter on arrival geld alleen als je van Phom Phenh naar Vietnam gaat en niet andersom. Ik vond de boottocht een van de hoogtepunten omdat je mensen die op het water dingen doen ziet vissen enzo.