Wij gaan binnen kort 3 weken naar Vietnam en Cambodja. We gaan van Chau Doc met de boot naar Pnhom Penh. Hoe zit het dan met het visum. Kun je daar een visum halen aan de grens?? Heb wel gelezen dat je op het vliegveld in Phnom Penh dat wel kan. Of moeten we het visum dan al in Nederland halen we hebben niet genoeg tijd om 2 dagen op het visum te wachten. Wie heeft hier ervaring mee.
Voor Vietnam heb ik al een brief moet ik die dan ook hebben voor Cambodja?? Duurt dat niet een paar dagen voor ik het visum van Cambodja heb als ik die in Chau Doc ga halen???
Geen autorisatie formulier nodig voor Cambodja. Als je met de boot vanuit Chau Doc gaat, legt de boot op een gegeven moment bij de Vietnamese grenspost aan, waar je je stempel krijgt dat je t land verlaat, dan vaar je zo’n 3 minuten verder naar de Cambodjaanse grenspost om daar je visum + stempel te halen (reken op 25 dollar, 20 voor t visum en 5 voor de “gids” op de boot die t visum voor je gaat regelen en waarschijnlijk de buit deelt met de beambte achter de desk. Gewoon betalen, dat is hoe de dingen gaan aan de grens van Cambodja!) Paar minuten later krijg je je paspoort met visum terug en moet je er zelf mee naar een balie waar je je stempel krijgt en klaar is Klara! De boot weer in en 3 uur later (meen ik te herinneren) kom je aan in Phnom Penh.