In september wil ik samen met mijn vriendin goedkoop backpacken richting Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. We zitten nog te zoeken naar een goed reisschema en wat we willen zien. We hebben tussen de 8 en 10 weken de tijd. Ons lijkt het het beste om na bangkok te vliegen en daar verder te trekken. Maar dan, eerst thailand bekijken of eerst de andere landen en via vietnam na boven en dan van noord thailand terug na bangkok.
Wij zouden graag tips willen met do’s en don’ts en hoen we het beste kunnen reizen! Waar backpack kopen en waar ticket boeken?
Mooie plannen … wordt een fantastische reis daar ben ik zeker van . Vanuit Thailand kun je prima overland naar Cambodja reizen en dan verder via Vietnam naar Laos en weer naar Thailand . Veel werk aan de winkel dus nog voor jullie , maar ook voorpret natuurlijk .
8 tot 10 weken voor het rondje Thailand - Laos - Vietnam - Cambodja - Thailand is erg weinig. Ik zou er zelf minstens 12 weken voor uit trekken.
De afstanden in Azie zijn vaak groot, en de wegen zijn niet zo goed als in Nederland. Je wilt je op reis niet haasten neem ik aan? Op grond daarvan zou ik Vietnam bewaren voor een volgende reis.
Bij aankomst in Thailandkun je dan even acclimatiseren, de omgeving van BKK bekijken en naar het noorden gaan (Cheing Mai) voor een trekking en een kookcursus. Daar zou ik 1.5-2 weken voor uit trekken.
Je kan van daaruit de grens met Laos oversteken. Als je tijd hebt zou ik naar het noorden naar Luang Nam Tha gaan, maar je kan eventueel ook direct (in 2 dagen) naar Luang Prabang. Je reist verder naar het zuiden, en steekt daar de grens met Camboja over. Over dat deel van de reis zou ik 3-4 weken uittrekken.
In Cambodjakun je in een week de hoogtepunten rond Siem Reap (Angkor Wat) en Phomn Penh zien.
Als je nog tijd over hebt, kun je nog een Thais eiland bezoeken, bijvoorbeeld Kho Chang.