Ik wil naar thailand en waarschijnlijk omliggende landen voor 4 maanden.
Hoever kom ik met 3000 euro (incl alles, rugzak, vlucht etc)?
Ik wil heel low-budget reizen
wie kan mij iets vertellen over kosten…
Ik wil naar thailand en waarschijnlijk omliggende landen voor 4 maanden.
Hoever kom ik met 3000 euro (incl alles, rugzak, vlucht etc)?
Ik wil heel low-budget reizen
wie kan mij iets vertellen over kosten…
Bedenk eerst hoe je wil reizen, per vliegtuig, bus, etc. Met bv een vliegtuig kun je airpasses nemen, orienteer je hier goed op, en boek niet direct, maar laat je goed informeren, en eventueel terplekke het ticket aanschaffen dan in Nederland. Hier in Indonesie is het een verademing dat de afstanden zo groot zijn, en het vliegtuig een mogelijkheid is om die te overbruggen, daarbij komt dan de krappe beurs en economie van Indonesie en je kunt als Hollander metje pak euri goedkoop vliegen, maar deze niets veelzeggende maatschappijtjes die hiero in Indonesie algemeen bekend zijn 'zijn weer net niet te boeken in Nederland.
Groet uit Indonesie.
ik wil eigenlijk niet per vliegtuig reizen, misschien hooguit 1xtje maar wil vanaf bangkok alles per trein of bus doen…
nog meer tips?
Hoi Mariet,
Ik zou toch nog eens kijken naar de mogelijkheden om per vliegtuig te reizen binnen Thailand (en Azië), vooral vanwege de low-cost luchtvaart-maatschappijen.
Als je Bangkok-Chiang Mai bijvoorbeeld met de trein doet, ben je zo’n 12 uur onderweg. Met het vliegtuig ben je er in een uurtje. Ook al ga je 4 maanden, het scheelt toch behoorlijk in tijd. En als je tijdig boekt, ben je niet eens heel veel duurder uit met het vliegtuig.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op:
ok dat snap ik maar ik wil toch zoveel mogelijk van het land zien, en over land reizen, hier en daar een keer een vlucht zit er wel in maar wil niet constant vliegend reizen.
Hoever kom ik met 3, 4000 euro? is 4 maanden realistisch?
Hoi, Ik ben zelf nooit in Thailand geweest. Wel in Mongolie en China. Ik denk dat je met zo’n bedrag heel goed uit de voeten kunt. Ik was voor een maand Rusland, Mongolie en China ongeveer 700 euro kwijt voor eten, drinken souveniers etc. Dus dat moet wel lukken.
hallo,
afgelopen winter waren wij per maand met 2 personen ong 1000 euro kwijt,hier betaalden we excursies,eten,onderdak en vervoer van(geen vliegvervoer)dus met 3/4000 euro kom je een heel eind!
dit was wel exclusief vliegticket,inentingen etc
thanx voor alle berichtjes!
Ik heb inmiddels china ook op mijn verlanglijst, meer om met de trein etc richting het zuiden te reizen, china is dus ook niet echt heel erg duur, hoe is het in vergelijking met thailand en laos etc?
Hallo Mariet,
Met 1000 euro in de maand leef je in azie als een “god”, zelfs in de relatief wat duurdere landen zoals Maleisie (10% duurder dan Thailand).
Gr Richard.
haha, ok maar ik bedoelde ook met vlucht en voorbereidingen etc erbij he, dus dan heb ik per maand gemiddeld iets minder te besteden…
Net terug van m’n 4e keer backpacken in Thailand.
Met 20€ per dag kom ik ruim toe (duiken niet inbegrepen, dan wordt het wat duurder).
Ik reis niet met de vlieger, zelfs niet als ik er wat korter ben. Reizen met het openbaar geeft je de gelegenheid je te integreren bij de plaatselijke bevolking. Langere trajecten geven je de tijd om sommige dingen te verwerken, een route te plannen, informatie uit te wisselen met andere reizigers of locals. Transport vd luchthaven kost dan vaak ook nog meer geld dan vanaf bus- of treinstation omdat ze misbruik maken van je status van “rijke toerist”.
Budget rugzak: 150 à 200€ (alhoewel ik de laatste keer met een daypack van 30€ rond trok … enkel de stranden in 't zuiden).
Budget vliegticket: hangt af van welk seizoen, of je een open ticket neemt, last minute of niet … Check zelf op http://www.travelstreet.com/transport/BookXpress_Hitchhiker/selectie.cfm?parameter=<Parameter%20LocalPath=/holidays/travelagents/connections/bookxpress/%20Lang=D%20custom=IBE_CNX> of soortgelijke sites.
Vergeet ook niet dat de nodige inentingen of preventiemiddelen een serieuze hap uit je budget gaan nemen. Geen idee hoeveel alles bij elkaar gaat kosten aangezien ik alles al heb en af en toe een nieuwe prik neem. Reken op 200€ als je nog niets hebt. En overweeg of je al dan niet malariapillen gaat slikken, welk merk, en in welke risicogebieden je komt. Duur en soms nevenwerkingen!
Je hebt je budget zelf volledig in de hand. Zo at ik volonté aan een buffet met sushi, salad bar, soep, vis en vlees bbq, rijst, patatten, noodles enz … voor 4€. Duur naar mijn normen (40 eurocent voor een volledige maaltijd elders), maar wel eens plezant om jezelf te verwennen.
Hoopelijk heb je wat aan deze info.
super bedankt voor alle info, heb er zeker wat aan, ga volgende week direct aan de slag om een kostenplaatje te maken…