Ik wil naar thailand en waarschijnlijk omliggende landen voor 4 maanden.
Hoever kom ik met 3000 euro (incl alles, rugzak, vlucht etc)
Ik wil heel low-budget reizen
wie kan mij iets vertellen over kosten…
Ik wil naar thailand en waarschijnlijk omliggende landen voor 4 maanden.
Hoever kom ik met 3000 euro (incl alles, rugzak, vlucht etc)
Ik wil heel low-budget reizen
wie kan mij iets vertellen over kosten…
Hoi, wij gaan 2 maart voor drie en een halve maand die kant op. Ook low budget. We vliegen heen naar Bangkok en terug vanaf Singapore. Vergis je niet in de kosten! Een vlucht kost al snel rond de 600/700 euro excl. Een goede (dames) rugzak had ik voor 70 euro in de aanbieding. Daarnaast zijn de visa geen lachertje, en ook de inentingen die je nodig hebt! Wij hebben ze vorige week gehaald bij de gg&gd, hep A en B, DTP, en tyfus, samen 125 euro. Daarbij komen nog de malariapillen en twee keer een herhaling van de hep A en B prik zodat je 15 jaar beschermd bent. Totaal: 313 euro p.p. (Check of je verzekering het dekt) Ook al zijn de kosten daar laag, je moet toch elke dag reizen, slapen en eten, en toch ook leuke dingen doen. Succes!
Steeds meer mensen willen low budget reizen. Dit kan heel goed in Azie maar beperk je niet alleen tot de lokale bus van plaats a naar plaats b. Het land heeft veel meer te bieden dat alleen de grote plaatsen. Het mooiste van het land is de bevolking zelf. Dus ga van de bewandelende paden af. Je ziet dat de bevolking anders is dan in de toeristen plaatsen. Maw, bezuinig niet op iedere euro. Spaar dan wat langer door en ga het land echt ontdekken.
Andre
Cambodja is helemaal geweldig! Ik ben in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja geweest, iets meer dan een jaar geleden, maar ik geloof dat Cambodja favoriet is. Je kunt er voor een paar euro overnachten, ga gemiddeld uit van 5 euro. Het is goedkoper om met z’n tweeen te reizen, dan ben je 6 a 7 euro kwijt voor 2. Eten vond ik iets duurder dan in de omringende landen, maar nog steeds denk ik dat je per dag in totaal, dus eten slapen en vervoer ed onder de 15 euro kunt blijven. Veel plezier!!!
Ik zou je willen aanraden om niet naar de GG&GD te gaan voor inentingen. Daar vragen ze de hoofdprijs. Ik heb even met mijn huisarts gebeld, verteld welke injecties ik nodig had. Hij heeft ze besteld, ik kon twee dagen later terecht en dat voor nog geen 50 euro (voor drie prikken).
En deze doktersrekening heb ik vervolgens geclaimd bij mijn ziektekostenverzekeraar en die heeft het ook nog eens vergoed. Dus mijn prikken waren gratis!