Ten eerste hoop ik dat deze vraag in de goede rubriek staat!
Ik ben nu in Australie en mijn visum verloopt vier januari. Dat betekend dat ik in de Nederlandse winter naar huis moet, waar ik natuurlijk geen zin in heb!
Graag zou ik van Sydney naar Ho Chi Min en van Bangkok naar Amsterdam vliegen. (redelijk goedkope vluchten 2x500)
Ik heb geen tijdlimiet alleen een budget van circa tweeduizend euro. Is het reeel te denken om hiermee twee maanden van Vietnam naar Thailand te reizen? Het liefst met zoveel mogelijk landen ertussen (Vietnam, Cambodia, Laos en Thailand) of zou ik echt een van de landen moeten skippen?
Ik reis doorgaans heeeel erg lowbudget dus qua levensonderhoud haal ik het makkelijk, alleen ben ik niet op de hoogte over de kosten van transport en visa.
Verder heb ik geen moeite om met een snelvaart door alles heen te reizen of dingen te laten.
Bedankt voor de moeite om het verhaal te lezen en evt mee te denken!
Bedankt voor je reactie!
Nee, de kosten van vliegtickets hoeven hier niet meer van af. Het is echt alleen voor levensonderhoud en transport over de grond.
Ik heb al eerder van Bangkok naar beneden gewerkt t/m Australie, dit heb ik allemaal met trein, bus, auto en boot gedaan. Dit is zo gemakkelijk verlopen, hoe zit het in deze landen? Hetzelfde vervoer en moeilijkheidsgraad?
laos is wat lastiger als je vd gebaande route afwijkt, zelfde geldt eigenlijk ook voor cambodja en vietnam dus zeker te doen kan alleen wat meer tijd kosten,
Visa kosten ongeveer: Vietnam: 40-50 euro
Laos: 25 euro ?
Cambodja : 20 dollar. Hier zijn ook de verblijfkosten het laagst, in veel plaatsen slaap je voor 5 US-dollar met douche en toilet.
Thailand: gratis, aankomst over land: 15 dagen
aankomst via vliegveld: 30 dagen
Daarna verlengen tegen kosten, hoeveel weet ik niet meer.
Nog een low-budget tip: in Thailand (waarschijnlijk in de omringende landen ook, maar dat weet ik niet) kan je in de meeste steden wel guesthouses vinden die bedden in “dorms” verhuren, grotere slaapplaatsen voor meerdere mensen. Een beetje zoals de meeste jeugdherbergen bij ons vroeger deden (en soms nog doen). Volgens mij zijn dit zowat de goedkoopste slaapplaatsen. vb in Bangkok vind je dorms rond de 5 eur. Reken dus maar nog goedkoper buiten Bkk. In Chiang Mai zag ik bvb. reclame voor dorms aan 150 Bht…
Eten kan je heel goedkoop en lekker op straat: voor 0,5 tot 1 eur heb je al een voedzame noedelsoep.
Qua vervoer weet ik niet of je in Thailand gemakkelijk een lift kan versieren, misschien eens het proberen waard…?